2017-10-28, 00:00
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Om S.I skulle visa sig vara helt oskyldig börjar det här faktiskt likna ett obehagligt drev, för första gången, enligt min mening.

Skulle just svara typ följande:

Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Tycker det är rätt återhållsamt för att vara Flashback.
Bara ett fåtal i tråden som pekar ut honom annars är det mest spekulationer.

Precis. Även Dr. Alban (sic!) och Babben Larsson har luftats i tråden. En del säger Soran, andra säger att det är otänkbart. Jag har skrivit några inlägg men varit öppen med att jag inte har en aning.

Om det är ett drev är det nog snarare att söka på twitter.

Men visst, det finns en hel del här som pekar ut S.I. Och det är ju lågt gjort om det nu är falskt.
Citera
2017-10-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Tycker det är rätt återhållsamt för att vara Flashback.
Bara ett fåtal i tråden som pekar ut honom annars är det mest spekulationer.
Menar mer att alla sitter och önskar och hoppas att det är han. Jag ogillar också Soran Ismail, men inte av den anledning att han snackar skit om SD, vilket många tycks störa sig på, utan snarare att jag tycker han är en medelmåtta som har geniförklarats av media på väldigt lösa grunder. Han är ju varken rolig, tankeväckande eller intressant... besitter dessutom en rätt oskön översittarattityd.

Att jag har diskuterat killen så mycket handlar snarare om att det är rykten som har figurerat under en längre tid och jag inte vill att han ska komma undan bara för att han är kändis och är unisont uppbackad av massmedia, om han skulle visa sig vara vara skyldig.
Senast redigerad av Geigerzehler 2017-10-28 kl. 00:49.
Citera
2017-10-28, 00:04
Medlem
Det pratas mycket om att vi måste bryta normer.

Det här är väl normbrytande om något.

I så fall vet jag inte riktigt om man ska vara så kategoriskt FÖR normbrytande beteende.
Citera
2017-10-28, 00:05
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Var sägs det att det handlar om stand up?
Det var Tokyo..? som nämnde det.
Citera
2017-10-28, 00:07
Medlem
En vän till mig berättade nyss att hon polisanmälde Soran häromdagen för en våldtäkt som hände för drygt ett och ett halvt år sedan.

I mina ögon är det därför glasklart vem det handlar om då jag har hört att han har utsatt andra också. Men eftersom jag bara vet att hon har polisanmält så kan jag inte till 100 % bekräfta att det handlar om honom, då det ska ha varit flera kvinnor som anmält.
Citera
2017-10-28, 00:12
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDagensTack
En vän till mig berättade nyss att hon polisanmälde Soran häromdagen för en våldtäkt som hände för drygt ett och ett halvt år sedan.

I mina ögon är det därför glasklart vem det handlar om då jag har hört att han har utsatt andra också. Men eftersom jag bara vet att hon har polisanmält så kan jag inte till 100 % bekräfta att det handlar om honom, då det ska ha varit flera kvinnor som anmält.

Är ju också fullt möjligt att det handlar om fler än en känd komiker som utreds men att detta inte nått fram till gammelmedia ännu...Just nu går det undan
Citera
2017-10-28, 00:15
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Du verkar förvisso rätt aggressiv, men jag köper hursomhelst inte detta resonemang. Dels har rasismen i denna tråd varit rätt begränsad, även om man förstås får välja ut godbitarna. Men sen är det helt enkelt så att det inte är särskilt sexigt att ha varit misstänkt som våldtäktsman, även om man sedermera kan säga sig ha blivit rentvådd. Ingen rök utan eld. Folk kommer i sådant fall alltid fråga sig varför Soran överhuvudtaget blev anklagad, snarare än Özz, tex.

Jag är lugn som en filbunke. I pk-samhället så är inte bara den här tråden stor rasism utan hela Flashback är ett sunkigt rasisthål.

Om det visar sig att det inte är Soran som är anklagad så har han inte heller varit misstänkt. Han kan och behöver därför inte bli rentvådd från någon våldtäktsanklagelse.

Det är stor skillnad på fallet med Virtanen. I det fallet så är det han som är anklagad och blir han frikänd så kan du säga ingen rök utan eld och alla kommer ändå se Virtanen som våldtäktsman. För honom är det kört även om han blir frikänd i en rättegång.

Om Soran inte är den anklagade så kommer folk inte heller undra varför han blev anklagad. Det kommer divideras i media så alla kommer vara införstådda med att det var "rasister på Flashback" som försökte hata som vanligt. Det är människor som Soran redan ser som sina fiender och han bryr sig inte ett skit om den lilla klicken på Flashback ändå.

Däremot som skulle det vara intressant om det var Soran så man kan se vem av hans pk-vänner som känner sig "tvungen" att hugga honom i ryggen först i rädsla för att det inte skall spilla över på dem som typ, "du måste ha sett något" etc.
Citera
2017-10-28, 00:17
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDagensTack

Värt att komma ihåg att flera än Soran kommer falla inom närmaste tiden, vilket är anledningen till att så många namn dyker upp.
Citera
2017-10-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Är ju också fullt möjligt att det handlar om fler än en känd komiker som utreds men att detta inte nått fram till gammelmedia ännu...Just nu går det undan

Sitter nog mången kändisar och skakar nu, samt i förväg försöker sig på "damage control" INNAN de hängs ut. Skulle vara kul att vara en fluga i vissa hem, i dessa tider...

Snälla, snälla - låt det vara Soran!
Citera
2017-10-28, 00:19
Bannlyst
Det här är väl det starkaste tecknet på vem det är!

https://mobile.twitter.com/Kapolain/...36941246177280
Citera
2017-10-28, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Det här är väl det starkaste tecknet på vem det är!

https://mobile.twitter.com/Kapolain/...36941246177280
Va vem fan är det där?
Citera
2017-10-28, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Astapor
Va vem fan är det där?
Hans ex som han har barn med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera