2017-10-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falukorv81
Hann är anhållen ja

Att försöka överfalla någon där uppe är inte de svåraste men att göra det när det är ljust och på en 60 årig kvinna känns som riktigt idiotiskt ..

Väntat någon timme till bäcksvart så hade en våldtäkt vart lättare så är ju nog personligt för att ta en risk när det är massa folk ute och går på en 60 årig kvinna när man kan med lätthet göra det 2-3 timmar senare utan någon som märker.
Citera
2017-10-28, 00:03
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hann är anhållen ja

Ok det finns en person skriven i Åre, så någon med det namnet har i alla fall inte sin adress i Ulricehamn.
Får man lov att fråga var du fått uppgiften ifrån? Det skulle vara väldigt trist om du satt och pekade ut fel person.
Citera
2017-10-28, 00:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Eller så vet man att det är gott om älg i området. Av med hörlurarna Ulricehamnsbor så den inte smyger sej på.
Förlåt, jag kunde inte låt bli. Varje gång jag tänker på det här fallet ser jag en älg framför mej.

Flockmotiv då kanske?
Citera
2017-10-28, 00:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Att försöka överfalla någon där uppe är inte de svåraste men att göra det när det är ljust och på en 60 årig kvinna känns som riktigt idiotiskt ..

Väntat någon timme till bäcksvart så hade en våldtäkt vart lättare så är ju nog personligt för att ta en risk när det är massa folk ute och går på en 60 årig kvinna när man kan med lätthet göra det 2-3 timmar senare utan någon som märker.

Å andra sidan kanske det inte är lika många i spåret när det är becksvart? Särskilt inte om det specifikt var just hon som var avsedd?
Citera
2017-10-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ok det finns en person skriven i Åre, så någon med det namnet har i alla fall inte sin adress i Ulricehamn.
Får man lov att fråga var du fått uppgiften ifrån? Det skulle vara väldigt trist om du satt och pekade ut fel person.

Ulricehamn är litet litet vem som blir anhållen är ju inte svårt att få reda på.
Men du behöver inte tro mig men så ligger det till iallafall.
Om han är skyldig är en annan sak.
Citera
2017-10-28, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Å andra sidan kanske det inte är lika många i spåret när det är becksvart? Särskilt inte om det specifikt var just hon som var avsedd?

Exakt så känns mer som han vänta på någon speciell .
Alltid folk som går där uppe finns också självklart belysning på dessa sträckor
Citera
2017-10-28, 00:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ulricehamn är litet litet vem som blir anhållen är ju inte svårt att få reda på.
Men du behöver inte tro mig men så ligger det till iallafall.
Om han är skyldig är en annan sak.

Ok jag tänkte mer på att det står att han är hemmahörande i Ulricehamn. Så var skulle han bo då?
En enda i ålder finns i Åre, och dom andra är för gamla.
Citera
2017-10-28, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ok jag tänkte mer på att det står att han är hemmahörande i Ulricehamn. Så var skulle han bo då?
En enda i ålder finns i Åre, och dom andra är för gamla.

https://www.facebook.com/Stroboo22

Tror de är killen checkar in på lite ställen i Ulricehamn också..

Jobba sommarn i Ulricehamn - vintern i Åre?
Senast redigerad av falukorv81 2017-10-28 kl. 00:15.
Citera
2017-10-28, 00:14
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Hann är anhållen ja

Du har inte hört något om vad ”han” skulle kunna haft för motiv, alternativt om där finns någon relation till BO?
Citera
2017-10-28, 00:15
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
NU vet jag inte hur hon ser ut -om hon liknar Christine S-eller inte.
Du tänker helt rätt- "man" borde bli skärrad och tänka oj- var jag i närheten osv....
så tänker man dock inte först, hon känner den döda kvinnan, och hon befinner sig säkerligen i chock. Man tar in budskapet att ens arbetskamrat mördats, men det brukar ta ett tag innan man känslomässigt förstår-och kan se det på ditt sätt.
Det här är ytterligare praktexempel på människor som låter sig intervjuas i anslutning till att ett grovt brott begåtts mot någon man känner. Det är inte bra med intervjuer i ett så tidigt skede.
Reportrarna borde hålla sig till att bara intervjua poliser.

Lena Matthijs ÄR ju polis. Närmare bestämt polischef. Höjd över varje misstanke. Det är ju det som är det märkliga. Hon sa sig spela golf i regnet några hundra meter därifrån medan mordet begicks. Detta är väl en anledning att bli skärrad när man får reda på det, oavsett om man är polis eller inte. Som kvinna är man normalt försvarslös mot de flesta män. Stöter man på en psykiskt sjuk galning i skogen med avsikt att mörda så har man ingen chans om man råkar ut för ett överraskande angrepp. Hon borde ha blivit rejält skärrad.

Hennes bild kan du se här:

https://www.expressen.se/gt/teorin-mordaren-spanade-i-sparet-under-flera-dagar/
Citera
2017-10-28, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Du har inte hört något om vad ”han” skulle kunna haft för motiv, alternativt om där finns någon relation till BO?

Verkar jobbas med motiv bild.
Men finns ju som sagt massa DNA så svar om det är han kommer nog väldigt fort.

Bara anhållen så inte säkert det är han.
Citera
2017-10-28, 00:28
Medlem
Sweederssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Lena Matthijs ÄR ju polis. Närmare bestämt polischef. Höjd över varje misstanke. Det är ju det som är det märkliga. Hon sa sig spela golf i regnet några hundra meter därifrån medan mordet begicks. Detta är väl en anledning att bli skärrad när man får reda på det, oavsett om man är polis eller inte. Som kvinna är man normalt försvarslös mot de flesta män. Stöter man på en psykiskt sjuk galning i skogen med avsikt att mörda så har man ingen chans om man råkar ut för ett överraskande angrepp. Hon borde ha blivit rejält skärrad.

Hennes bild kan du se här:

https://www.expressen.se/gt/teorin-mordaren-spanade-i-sparet-under-flera-dagar/

Bara för att det inte står något i tidningen om att hon var skärrad eller chockad behöver ju inte betyda att hon inte sagt det. Och om hon inte sagt det så behöver det inte betyda att hon inte var det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in