Citat:
Ursprungligen postat av
perVers2.1
Fakta kan vara svårt och besvärligt, allrahelst när dessa inte följer vad man själv tror är sant.
Att ta till sig sanningen och stå för den skiljer en tänkande klok människa från en obildad tok.
80 % gäller alla brott, och nu laddar ett antal här för att ge mig en salva om mord, våldtäkter o.s.v.
Men inte heller där är vissa grupperingar annat än vi Svennar överrepresenterade.
Visst, det finns typer av narkotika och gängrelaterade brott där utlandsfödda, utrikes skrivna eller personer med föräldrar med utländsk bakgrund är i et.c. är överrepresenterade.
Och troligen, här finns ingen säker statistik, är det utrikes boende/skrivna som står för den stora delen av inbrott, båt o bilstölder.
Svårt att ta till sig att de till Sverige invandrade inte ens klarar att ligga på topp här?
Med detta lägger jag locket på eftersom det egentligen inte har med den tragiska händelsen att göra.
Du har fel i dina påståenden (speciellt att "Svennar" skulle vara
överrepresenterade som GM i mord, våldtäkter m.m., d.v.s. att icke-svenskar skulle alltså vara underrepresenterade, är ett speciellt häpnadsväckande påstående), utgående från den begränsade kunskap vi har (då svenska statens myndigheter inte har gett ifrån sig sådan data på över ett årtionde).
Att du inte endast framför felaktiga påstående, utan rent absurda sådana, samtidigt som du skriver om skillnaden mellan tänkande kloka människor och obildade tokar (där man får anta att du med dina falska och dessutom absurda påståenden anser dig vara "tänkande klok person" och en högbegåvad, vetenskapligt lagd och kunnig - speciellt inom kriminologisk forskning - person som jag själv är väl antagligen enligt dig en "obilda tok") lär ju snarare bero på de typiska egenskaperna hos inkompetenta och lågbegåvade personer som du själv:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger-effekten