2017-10-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BnH
Blev han friad för det? Dvs Paul som knivade Johan i en lägenhet?

Du menar D
Senast redigerad av Aleakim82 2017-10-27 kl. 22:26.
Citera
2017-10-27, 22:24
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Verkar som flera här har liten insikt om hur knäppa sexförbrytare kan vara. Man kan inte utgå från att man själv inte vill ha sex med en 60 åring och därmed utesluta våldtäkt. Jo man kan det, men då lurar man sig själv.

Våldtäkt handlar inte primärt om sex. Normala män som har samlag med en kvinna som t ex plötsligt får ont lr börjar gråta blir avtända & slutar. För våldtäktsmän är det tvärtom.
Citera
2017-10-27, 22:24
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det har väl tyvärr varit en del överfall eller försök till överfall runt om i landet där överfallen skett vid motionsspår. I Stockholm har ju polis annonserat att man på vissa tider kan passa på att springa med poliser i Ursviks motionsspår.
Det kanske är så att denna typ av gärningsmän har en del bland dem som triggas av andra överfall?

Ja. Det har ju varit både i Järfälla och Ursvik i Stockholm. Samt även på mindre orter. Har du någon koll på villken typ av GM som tidigare gillat att jaga offer i motionsspåren?
Citera
2017-10-27, 22:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ja. Det har ju varit både i Järfälla och Ursvik i Stockholm. Samt även på mindre orter. Har du någon koll på villken typ av GM som tidigare gillat att jaga offer i motionsspåren?

Nej. Ofta har de väl inte fått fast dem?
Citera
2017-10-27, 22:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrusNeger
Har fått höra ett tyskklingande namn från några bekanta i stan men har ingen aning var de har fått det ifrån så låter det vara osagt.

Det här var till dig:

Om killen sitter hos polisen och du maskar ett namn så ser jag inte problemet här. Det lär ju inte göra från eller till.

Det kan väl finnas fall när en person och dess familjs rykte och säkerhet och anställning o.a. skulle stå på spel, men den här killen släpper de ju ändå inte ut på Ulricehamns gator utan ett ljudligt förkunannde av hans oskuld, och namnet lär ju komma ut på byn vilket ögonblick somhelst ändå.

Skulle jag tro.
Citera
2017-10-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Vi har nästan 0 fakta bara att en chef som arbetar med de som står långt från arbetsmarknaden är funnen död under mystiska omständigheter vid ett motionsspår efter att snabbt saknats. Vilket kan tyda på ett mycket regelbundet liv då få överraskande moment inträffat.

Om jag förstår rätt har sådant som ålderskontroll nu lagts över på kommunerna. Den som är chef för integration ligger som jag tror närmast till hands att underteckna sådana beslut.
Jag anser att det är ett starkt motiv om man inte förstår svenskt beslutsunderlag som verkligen sällan upphör om upphovsmannen försvinner.

Men arbetet i den kommunala regin av arbetsmarknad är att förhindra att människor som inte får A-kassa eller sjukkassa belastar kommunens socialbidrag.

Här finns en mängd utrikes och inhemska personer som inte utgör det lättaste klientelet utan de som stat misslyckats med.

Du är ju dum på riktigt! Ålderskontroller ligger INTE på kommunerna! 😂
Citera
2017-10-27, 22:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Verkar som flera här har liten insikt om hur knäppa sexförbrytare kan vara. Man kan inte utgå från att man själv inte vill ha sex med en 60 åring och därmed utesluta våldtäkt. Jo man kan det, men då lurar man sig själv.

Verkar som flera här har liten insikt om att det inte handlar om ett sexualmord. Då blir argumentationen också lätt felaktig.
Citera
2017-10-27, 22:40
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag tycker det där ät ett lite oroande meddelande från polisen. Har man anhållit nån man är så pass osäker på att denne begått brottet?
Eller tror man att det finns en medhjälpare som nu måste operera på egen hand?
Att man tror att det är nån skogslevande galning framgår tycker jag.
Kanske bor det en hel flock rovlystna män i skogen?

Kanske ett gruppmotiv. MGM kan vara inblandad, men flera personer i en gruppering kan ha något emot Hylander.
Citera
2017-10-27, 22:48
Medlem
Orobanches avatar
Citat:

Våldtäkter handlar inte om sex utan om makt och förnedring. Dessa män, är oftast män/pojkar, ser våldtäkt som ett sätt att visa sin makt. Inte alls likt män som tittar på naturrullar och drar i pellesnorren!
Citera
2017-10-27, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Verkar som flera här har liten insikt om att det inte handlar om ett sexualmord. Då blir argumentationen också lätt felaktig.
Vet du att det inte handlar om ett sexualmord? Hur kan du veta det?
Citera
2017-10-27, 22:49
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Fakta kan vara svårt och besvärligt, allrahelst när dessa inte följer vad man själv tror är sant.
Att ta till sig sanningen och stå för den skiljer en tänkande klok människa från en obildad tok.

80 % gäller alla brott, och nu laddar ett antal här för att ge mig en salva om mord, våldtäkter o.s.v.
Men inte heller där är vissa grupperingar annat än vi Svennar överrepresenterade.
Visst, det finns typer av narkotika och gängrelaterade brott där utlandsfödda, utrikes skrivna eller personer med föräldrar med utländsk bakgrund är i et.c. är överrepresenterade.
Och troligen, här finns ingen säker statistik, är det utrikes boende/skrivna som står för den stora delen av inbrott, båt o bilstölder.
Svårt att ta till sig att de till Sverige invandrade inte ens klarar att ligga på topp här?

Med detta lägger jag locket på eftersom det egentligen inte har med den tragiska händelsen att göra.

Du har fel i dina påståenden (speciellt att "Svennar" skulle vara överrepresenterade som GM i mord, våldtäkter m.m., d.v.s. att icke-svenskar skulle alltså vara underrepresenterade, är ett speciellt häpnadsväckande påstående), utgående från den begränsade kunskap vi har (då svenska statens myndigheter inte har gett ifrån sig sådan data på över ett årtionde).

Att du inte endast framför felaktiga påstående, utan rent absurda sådana, samtidigt som du skriver om skillnaden mellan tänkande kloka människor och obildade tokar (där man får anta att du med dina falska och dessutom absurda påståenden anser dig vara "tänkande klok person" och en högbegåvad, vetenskapligt lagd och kunnig - speciellt inom kriminologisk forskning - person som jag själv är väl antagligen enligt dig en "obilda tok") lär ju snarare bero på de typiska egenskaperna hos inkompetenta och lågbegåvade personer som du själv:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger-effekten
Citera
2017-10-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Våldtäkter handlar inte om sex utan om makt och förnedring. Dessa män, är oftast män/pojkar, ser våldtäkt som ett sätt att visa sin makt. Inte alls likt män som tittar på naturrullar och drar i pellesnorren!
Och en del av dem attackerar nog gärna 60-åringar om det är en kvinna i den åldern som har oturen att komma i närheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in