2017-10-27, 21:53
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Så du tror inte alls på polisens egna uppgifter då?

Och vad är polisens egna uppgifter i nuläget.....
Citera
2017-10-27, 21:55
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
"En man anhållen misstänkt för mordet i Ulricehamn"

MEN,
"Polisen kan fortfarande inte garantera säkerheten vid motionsspåret och manar till försiktighet. Folk ska röra sig två och två, vara ute när det är ljust, och inte gå med hörlurar, är polisens rekommendation. Den kvarstår efter gripandet."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=6808985

Jag tycker det där ät ett lite oroande meddelande från polisen. Har man anhållit nån man är så pass osäker på att denne begått brottet?
Eller tror man att det finns en medhjälpare som nu måste operera på egen hand?
Att man tror att det är nån skogslevande galning framgår tycker jag.
Kanske bor det en hel flock rovlystna män i skogen?
Citera
2017-10-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweedersson
Vem? Källan eller gärningsmannen??

Det du skriver låter trovärdigt. Det lär inte finns så många som springer och jagar kvinnor i området så det kan säkert vara samma person och signalementet verkar vara gott eftersom personen kunde gripas så fort. Då är det troligen en galning som är väldigt hatisk eller en psykiskt sjuk person.
Citera
2017-10-27, 21:58
Medlem
Motionsspårsrelaterad brottslighet. Mycket ska man höra innan öronen trillar av.
Citera
2017-10-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag tycker det där ät ett lite oroande meddelande från polisen. Har man anhållit nån man är så pass osäker på att denne begått brottet?

Om det är så att en kvinna har påstått att hon har blivit attackerad nyligen i samma skog och att hon har kunnat lämna signalement som har lett till ett gripande så är det ganska logiskt.
Att det måste vara en galning är ju då ganska klart, men däremot kan man inte vara 100% säker på att man har gripit rätt person eftersom man bara har gått på signalement.
Citera
2017-10-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Sjukdom är mitt tips, med tanke på åldern.
Någon som vet något om kvinnan?

Verkar som flera här har liten insikt om hur knäppa sexförbrytare kan vara. Man kan inte utgå från att man själv inte vill ha sex med en 60 åring och därmed utesluta våldtäkt. Jo man kan det, men då lurar man sig själv.
Citera
2017-10-27, 22:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Vem? Källan eller gärningsmannen??

Källan...

Nä, men allvarligt. Om killen sitter hos polisen och du maskar ett namn så ser jag inte problemet här. Det lär ju inte göra från eller till.

Det kan väl finnas fall när en person och dess familjs rykte och säkerhet och anställning o.a. skulle stå på spel, men den här killen släpper de ju ändå inte ut på Ulricehamns gator utan ett ljudligt förkunannde av hans oskuld, och namnet lär ju komma ut på byn vilket ögonblick somhelst ändå.

Skulle jag tro.
Citera
2017-10-27, 22:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

Det har väl tyvärr varit en del överfall eller försök till överfall runt om i landet där överfallen skett vid motionsspår. I Stockholm har ju polis annonserat att man på vissa tider kan passa på att springa med poliser i Ursviks motionsspår.
Det kanske är så att denna typ av gärningsmän har en del bland dem som triggas av andra överfall?
Citera
2017-10-27, 22:07
Medlem
Sweederssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Källan...

Nä, men allvarligt. Om killen sitter hos polisen och du maskar ett namn så ser jag inte problemet här. Det lär ju inte göra från eller till.

Det kan väl finnas fall när en person och dess familjs rykte och säkerhet och anställning o.a. skulle stå på spel, men den här killen släpper de ju ändå inte ut på Ulricehamns gator utan ett ljudligt förkunannde av hans oskuld, och namnet lär ju komma ut på byn vilket ögonblick somhelst ändå.

Skulle jag tro.

Vems namn skulle jag maska? Jag vet inget mer än det jag skrev....(sorry)
Citera
2017-10-27, 22:18
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
1.)Situationsbaserat scenario; kan ha varit ett försök till/ eller våldtäkt som gått över styr. Platsen är utvald i förväg, men däremot inte BO. Driven av ilska snarare än preferens.

2.)Överlagt Mord; Personligt motiv (hat, hämnd, svartsjuka). Tagit sig tiden att sätta sig in i BO´s rutiner, och gjort slag i saken vid det optimala tillfället(enligt hans sätt att se på saken).

tror mer på 1) ;kaotisk gärningsman

Lämnade kroppen intakt

Lämnade en BP med mycket bevis, vilket oftast är fallet
vid "blitz-attacker"

Dåligt insatt i modernt polisarbete

God lokalkännedom,boende i Ulricehamn eller i närområdet.

Alkohol/drogproblematik

socialt inadekvat

Nattligt aktiv (inget jobb, antagligen ingen familj(fru, barn))

Kanske återvände till BP? (Det var då polisen fick upp ögonen för honom?)
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-10-27 kl. 22:22.
Citera
2017-10-27, 22:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det har väl tyvärr varit en del överfall eller försök till överfall runt om i landet där överfallen skett vid motionsspår. I Stockholm har ju polis annonserat att man på vissa tider kan passa på att springa med poliser i Ursviks motionsspår.
Det kanske är så att denna typ av gärningsmän har en del bland dem som triggas av andra överfall?

Folk har vid något tillfälle fått för sig att man är fredad i skogen om man bara har samlat ihop till en komplett Kappa träningsklädsel.

Så har det aldrig varit. Finns alltid den där dåren som driver runt mellan platser där det kan finnas människor att titta på så han slipper känna sig ensam.
Citera
2017-10-27, 22:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Vems namn skulle jag maska? Jag vet inget mer än det jag skrev....(sorry)

Du nämnde ett tyskklingande namn? Eller var det inte du?

Edit: Ouch, du skrev om tidigare överfall. Sorry!
Senast redigerad av Lonnrot 2017-10-27 kl. 22:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in