Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
I likhet med KA som mördade Ida i Väsby så är Liselotts mördare vad som hittills framkommit ,kaotisk.
Dvs motivbild saknas.
Ja, jag tänkte också på det. Exempelvis glasögonen som låg kvar på stigen. Det är väl dock oklart om GM ens märkte att dom tappades. Att dom for av tyder väl förövrigt på viss strid.
Det som talar emot att GM är av typen kaotisk/oorganiserad är väl val av plats. Platsvalet tyder på att GM var mån om att kunna kontrollera förloppet. Även val av offer kan tyda på detta - att han väljer en tant istället för en 25-åring. Eller vad tror du?
En artikel om den oorganiserade mördartypen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Disorganized_offender
Citat:
Disorganized offenders, lacking confidence and the skills necessary to plan a crime, do not venture far from their homes when committing murders. Their victims are either chosen at random or are people they know personally. The murder is violent, brutal, and sadistic; the disorganized offender uses overkill. A disorganized offender may stab his victim dozens of times even after he or she is dead.
GM saknar förmodligen såväl arbete som bil. Han återfinns i hyreslägenhet, om han nu flyttad hemifrån. Flickvän och liknande saknas också förstås. Någon skrev att han bor inom 5 mil från brottsplatsen...jag tror personligen det är närmare. Mindre än 1 mil skulle jag säga. Förmodligen finns han inom 5 kilometer - om ens det.