2017-10-27, 13:51
Medlem
BlurryFace69s avatar
Tror ni den/de som gjorde det var med på minnestunden??

Minnesstunden för den döda kvinnan fyllde folkets hus.

http://www.ut.se/ulricehamn/minnesstund-for-doda-kvinnan-fyllde-folkets-hus/

Denna historia blir en bra deckare för polis chefen att skriva om sen
Citera
2017-10-27, 13:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Tror ni den/de som gjorde det var med på minnestunden??

Minnesstunden för den döda kvinnan fyllde folkets hus.

http://www.ut.se/ulricehamn/minnesstund-for-doda-kvinnan-fyllde-folkets-hus/

Denna historia blir en bra deckare för polis chefen att skriva om sen

Nej, det tror jag inte.
Citera
2017-10-27, 13:53
Medlem
lindblomsgröns avatar
Finns det inte något konto på FB på henne eller hennes familj?
Citera
2017-10-27, 13:57
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Finns det inte något konto på FB på henne eller hennes familj?

Facebook har en sökfunktion.
Citera
2017-10-27, 13:59
Medlem
lindblomsgröns avatar
tror du inte jag gjort det?????har hon barn?
Citera
2017-10-27, 14:00
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Osäker på handhjärtan men vad som gäller för marschen är i alla fall färgglada halsdukar, tindrande lyckliga ögon och ett riktigt brett leende.

http://www.ut.se/ulricehamn/karleksmarsch-for-att-hedra-dodsoffret/

Så ovärdigt! Får vi se dem springa med rosa fittmössor i spåret glatt trallande #metoo också?
Citera
2017-10-27, 14:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Intressant. Jag gillade ordet "liemanslogik"

Kanske inte hundra procent träffande, men du förstår.

Finns varianter på det med mer kvinnliga förtecken.

Det är ett självrättfärdigande som åsidosätter (den samhälleliga) lagen och inför en mer praktisk och dynamisk, ofta privat lag.
Citera
2017-10-27, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Rent allmänt sett så är rånmord, där privatpersoner avlider, väldigt ovanligt. I de fall det sker så är det ofta under andra omständigheter, exempelvis vid en kriminell uppgörelse, ett gäng som sparkar/slår ihjäl en ensam person eller ett rån i bostaden (typiskt sett en åldring). En kvinna som är ute och går stavgång i skogen löper sannolikt väldigt mycket större risk att utsättas för ett psykfall och/eller sexualmördare, än en rånare.

Kors i taket här är jag enig med dig!
Citera
2017-10-27, 14:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det vet jag inte, men med tanke på att det var tisdag eftermiddag i slutet av oktober och regn i luften så borde det inte vara så många. Polischefen själv säger att hon var ensam på golfbanan.

Ute och avreagerar sig lite i regn och kyla och skymning? 😄

Ser man ens bollen då?
Citera
2017-10-27, 14:31
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ute och avreagerar sig lite i regn och kyla och skymning? 😄

Ser man ens bollen då?

Återigen, 16-17 är inte skymning.
Citera
2017-10-27, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Negrer är av segt virke, titta bara på långdistanslopp. Ioförsig har afganerna vandrat ända hit så de skulle kanske ändå kunna släpa en död kvinna en bit, eller så blev hon överfallen på vägen och börja fly in i skogen då gm kom ikapp...
Så hur vet du att det inte är något sexuellt men detta mordet? Polisen säger väl inte så mycket för att kunna få tag i mördaren, och om du nu trollar att det var hon personligen gm var ute efter så kan du glömma det för varför isåfall går polisen ut och varnar omgivningen för personen... Så det är nog mer ett spontanmord med sexuella inslag.
Såg att polisen visst är inne på samma spår nu, hoppas de letar DNA på de olika hemmen i närområdet.

Skulle man inte kunna ta DNA på de som söker asyl, de kan väl inte ha något mot det om de har rent mjöl i påsen. De kan ju ha nytta av de när de säger att de är oskyldiga och bara är anklagade av rasister, måste vara ett jättebra skydd för de anklagade barnen...

Och fortfarande varnar de boende att vara vaksamma, ett tecken på att motivet inte var just mot offret och att fler kan drabbas. Läste in nån blaska att befolkningen var ledsna som tidigare sett sin skog som ett tryggt område, välkommen till renifeldt & lövenska nya folkhemmet med en ständig oro inombords.
Citera
2017-10-27, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Tack!
Men kan du herr urtavla berätta för mig hur polisen, i en skog, ska kunna avgöra på vilket sätt avbrutna kvistar har med en mördad stackars kvinna att göra?
Alla kvistar som inte sitter kvar på träden är avbrutna minst en gång utan att ge den minsta ledtråd.
Troligen har ingen av er ens klivit av asfalten, inlägget är fortfarande det dummaste jag hört.

Bilspår, fotspår, blodspår etc. JA! Avbrutna kvistar, NEJ!

All åverkan är givetvis av intresse men allt har inte med brottet att göra, din tomte.

Dessutom om GM har brutit en kvist så är det nästan garanterat DNA på den om det varit kamp.

Vägen in i skogen är inte oändlig, de har 20 meter att leta på.
Senast redigerad av herrArmbandsur 2017-10-27 kl. 14:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in