2017-10-27, 11:33
Medlem
Det ska bli intressant att se ifall Aftonbladet går all-out om utredningen kring attacken mot Hanna Wigh.

På det sättet slipper man kanske skriva om andra skandaler som ligger närmare tidningen själv.
Citera
2017-10-27, 11:56
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
https://www.expressen.se/gt/man-misstanks-for-attack-mot-riksdagsledamoten-hanna-wigh/

Utredningen om attacken mot riksdagsledamoten Hanna Wighs hem har nått ett genombrott.
Det var mellan den 30 september och 1 oktober som Hanna Wighs hem utsattes för en attack. Några dagar tidigare hade hon vittnat om övergrepp och trakasserier inom hennes eget parti, Sverigedemokraterna.

Hanna Wigh fick bland annat sin bil sönderslagen och en brandsläckare kastades in genom ett fönster på hennes bostad.

En man misstänks nu för grov skadegörelse och har förhörts av Säkerhetspolisen.*
–*Vi har en person misstänkt, säger åklagare Ewa-Marie Häggkvist, åklagare vid riksenheten för säkerhetsmål

Hanna är chockad över vem personen är.
Kan tänka mig att det var en rätt nära vän.
Citera
2017-10-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme

Skulle vara intressant att veta vem det är som är misstänkt. Om det hade varit en partikamrat så tycker man att media borde gjort en stor sak av det.
Citera
2017-10-27, 12:07
Medlem
Citat:

Då är det intressant att få veta om det har med politik att göra eller med privata relationer.
Citera
2017-10-27, 12:19
Medlem
Citat:
Förhoppningsvis har man få i ens bekantskapskrets som inte skulle förvåna en med dylikt agerande. Kan ju räcka med att det var en person som tidigare aldrig gett uttryck för att attackera hennes hem bara...

Men nyfiken är jag, verkar ju i vilket fall inte handla om random SD-fanboy.
Citera
2017-10-27, 12:24
Medlem
Bengrots avatar
Det kan ju vara hennes tidigare man, han från Estland eller Lettland eller var han nu kom ifrån, som vill hämnas på Hannas otrohet.
Citera
2017-10-27, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Det kan ju vara hennes tidigare man, han från Estland eller Lettland eller var han nu kom ifrån, som vill hämnas på Hannas otrohet.
Det var också min första tanke. På något sätt känns det som det mest troliga scenariot men vi får väl se.
Citera
2017-10-27, 12:43
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Skulle vara intressant att veta vem det är som är misstänkt. Om det hade varit en partikamrat så tycker man att media borde gjort en stor sak av det.

Media vet inte vem det handlar om.
Citera
2017-10-27, 12:47
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Det enda som är säkert är att OM den person som är misttänkt defacto är skyldig till skadegörelse så handlar det om en idiot tillika galning.

Hur f-n kan man bete sig på det vis som indikeras av polisanmälan? Lås in människan och kasta bort nyckeln.
Citera
2017-10-27, 12:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
https://www.expressen.se/gt/man-misstanks-for-attack-mot-riksdagsledamoten-hanna-wigh/

Utredningen om attacken mot riksdagsledamoten Hanna Wighs hem har nått ett genombrott.
Det var mellan den 30 september och 1 oktober som Hanna Wighs hem utsattes för en attack. Några dagar tidigare hade hon vittnat om övergrepp och trakasserier inom hennes eget parti, Sverigedemokraterna.

Hanna Wigh fick bland annat sin bil sönderslagen och en brandsläckare kastades in genom ett fönster på hennes bostad.

En man misstänks nu för grov skadegörelse och har förhörts av Säkerhetspolisen.*
–*Vi har en person misstänkt, säger åklagare Ewa-Marie Häggkvist, åklagare vid riksenheten för säkerhetsmål
sannolika skäl, hörde jag på Ekot nyss.
Citera
2017-10-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..

De refererar till "Enligt handlingar från tingsrätten" så någon form av information har de.
Citera
2017-10-27, 13:00
Medlem
Citat:
Kan det vara Åkesson själv kanske..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in