Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-20, 07:14
  #4705
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laugh
Blev inte förvånad när jag hörde om detta. Har trovärdig information om vad han gjort mot den 18-åriga tjejen han dejtade våren 2015. Vill inte gå in på detaljer av respekt för henne men hon for väldigt illa rent fysiskt.

Vad bra, då borde det finnas bevis. Eller?
Citera
2017-10-20, 09:54
  #4706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Vad bra, då borde det finnas bevis. Eller?

Svårt att bevisa eftersom hon inte polisanmälde när händelserna inträffade. Finns bildbevis men frågan är hur långt det håller.
Citera
2017-10-20, 10:10
  #4707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Näe. Hennes berättelse håller inte heller, luktar fejk och smutskastning.

Exakt.

Det är upp till var och en att tro på det man hör. Det är upp till varje tidning att göra en nyhetsvärdering och reflektera kring pressetiska regler.

Det vi ser nu är ett tidsdokument över den tid vi lever i. Det är tydliga signaler från media, att det är fritt fram i Sverige att offentligt framföra olika anklagelser om våldtäkt, om man har rätt politisk agenda enligt media.

Det vi har lärt oss med Hanna Wigh anklagelserna, är att de kunde framföras utan normal kontroll av henne, och de omständigheter som ledde till att hon "trädde fram". Av vad som framgått av Hanna Wigh så bedömer jag henne som hämndlysten och i behov av en ny plattform med lättförtjänta pengar.

När kvinnor som Hanna Wigh och Anna Book hakar på trenden att vara våldtagen skadar de, den viktiga saken om nolltolerans för mäns grisande. Om en man är gränsöverskridande mot kvinnor som dessa två skräckexempel, har dessa kvinnor ett eget ansvar att se över sitt leverne och vilka signaler de sänder ut.
Citera
2017-10-20, 11:19
  #4708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Exakt.

Det är upp till var och en att tro på det man hör. Det är upp till varje tidning att göra en nyhetsvärdering och reflektera kring pressetiska regler.

Det vi ser nu är ett tidsdokument över den tid vi lever i. Det är tydliga signaler från media, att det är fritt fram i Sverige att offentligt framföra olika anklagelser om våldtäkt, om man har rätt politisk agenda enligt media.

Det vi har lärt oss med Hanna Wigh anklagelserna, är att de kunde framföras utan normal kontroll av henne, och de omständigheter som ledde till att hon "trädde fram". Av vad som framgått av Hanna Wigh så bedömer jag henne som hämndlysten och i behov av en ny plattform med lättförtjänta pengar.

När kvinnor som Hanna Wigh och Anna Book hakar på trenden att vara våldtagen skadar de, den viktiga saken om nolltolerans för mäns grisande. Om en man är gränsöverskridande mot kvinnor som dessa två skräckexempel, har dessa kvinnor ett eget ansvar att se över sitt leverne och vilka signaler de sänder ut.

Jag håller med dig till 100% Vresrosen. Att en labil, psykiskt sjuk och mest troligt kriminell kvinna anklagar Linus för detta tyder mer på hennes mentala problem än att det verkligen hänt. Att media hakar på är så klart inget att ta på för stort allvar, för vem tror egentligen att Linus Bylund med sin position skulle ägna sig åt något som detta? Det ter sig ju i det närmaste löjligt. Vem bryr sig för övrigt om vad Hanna Wigh påstår nu när hon bekänt färg och är utesluten ur partiet?

Att Linus Bylund inte skulle kunna skilja på sin roll som politiker och som privatperson är inte heller speciellt troligt. Hans trovärdighet stärks snarast genom denna "affär" som Hanna Wigh i sin bitterhet uppenbarligen har hittat på.

Rösta på Jimmie 2018!
Citera
2017-10-22, 22:42
  #4709
Medlem
SD-Kvinnors officiella uttalande följer efter undertecknads tolkning av detsamma:


  1. SD-Kvinnor vill dementera föreställningar om att SD som parti är mer utsatt för mäns våld mot kvinnor än t.ex. riksdagens mer migrations- och shariavänliga partier.

  2. SD-Kvinnor tar bestämt avstånd från all form av sexuellt våld inom partiet. SD-Kvinnor förnekar inte att det har förekommit eller att det kan komma att hända igen.

  3. SD-Kvinnor vill uppmärksamma om att Facebook är en öppen nätgemenskap och att de därför knappast kan svara för allt som publiceras på sajten.

  4. SD-Kvinnor förnekar kunskap om riktigheten i uppgifterna om sexuellt våld på partikansliet.


[SD-Kvinnor - Facebook, 2017-09-27 21:59]

Som ett utav Sveriges kanske snabbast växande kvinnoförbund, som gått från 400 till över 2000 medlemmar de senaste åren, blir vi bestörta över de uppgifter som nyligen presenterats via media. Det är fruktansvärda och helt förkastliga uppgifter som nått oss – om ett påstått agerande som vi med emfas tar avstånd ifrån.
Vi blir naturligtvis också bestörta över den bild som utmålas kring partiet och dess påstådda kvinnosyn. Upprörda kvinnliga företrädare och medlemmar har hört av sig till vårt förbund och känner sig bedrövade över den skildring som ges utav vårt parti. En medieskildring dessa medlemmar inte känner igen sig i, än mindre ställer sig bakom.
Att sexuella trakasserier – mer eller mindre – skulle vara återkommande och vardag för våra kvinnliga representanter är inget annat en rent nonsens. Att det finns problem i vårt parti, som i alla partier och arbetsplatser, är såklart inget vi förnekar eller förringar. Men beskrivningen att det är ett större problem – och mer förekommande i vårt parti – delas inte utav oss eller utav våra medlemmar. Med det sagt kan vi självfallet, precis som samhället i stort, bli bättre på att hantera och motarbeta rena olagligheter, orättvisor och stärka utsatta kvinnor, såväl som att stärka jämställdheten inom de plattformar vi finns och verkar.
Från kvinnoförbundets sida har vi sedan tidigare uppmanat alla att aldrig hålla tyst om någon händelse eller obekväm situation skulle uppstå. Trots detta är det ett faktum att det inte någon gång vid några utav kvinnoförbundets sammankomster, där kvinnor från hela landet samlas, framkommit indikationer som tyder på att vår organisation är oförberedd som sådan, eller sämre än andra partier eller arbetsplatser i allmänhet. Full transparens har rått och kommer att efterlevas inom kvinnoförbundet också framöver.
Även om vi inte delar den bild som nu sprids om vårt parti, förnekar vi inte att det funnits enstaka, negativa, exempel och problem, samt att så också kan ske i framtiden. Vårt uppdrag, och vad vi ser som helt centralt är att vi tillsammans också framgent fortsätter att stå upp för en Sverigedemokratisk, kvinnovänlig verksamhet, som verkar inom den Sverigedemokratiska rörelsen.
[SD-Kvinnor - Facebook, 2017-09-29 21:37]

Vill bara påminna om att detta är ett öppet forum och att det därför inte heller nödvändigtvis är kvinnoförbundets medlemmar som skriver i tråden. Håll god ton och anklaga ingen för att ljuga då ingen av oss här vet sanningen.
Citera
2017-10-23, 00:46
  #4710
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Laugh
Svårt att bevisa eftersom hon inte polisanmälde när händelserna inträffade. Finns bildbevis men frågan är hur långt det håller.
Om det finns en hel del andra som träder fram lär det hela bli mycket enklare! Många skyddar partiet och framför allt sin egna ställning vilket är sjukt. Våldtäktsmän som våldtäktsmän
Citera
2017-10-25, 09:05
  #4711
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Har inte följt detta senaste tiden så jag kan ha missat något, men det finns en intressant aspekt i sättet på vilket media hanterat de anklagelser som riktats mot Martin Timell, Fredrik Virtanen och Lasse Kronér - nämligen att samtliga hölls bakom ryggen av media i ett initialt skede, och att identiteterna läckte i alternativ media ganska tidigt. Efter att (och möjligen också på grund av att) identiteterna läckt i alternativ media klev andra offer fram och då landets mediala redaktioner skaffat ett mer omfattande publiceringsunderlag valde de att 'outa' personerna en efter en. Jag är ingen vidare supporter av Thomas Mattson, dock tvingas jag erkänna att i det här fallet har han agerat med högst förträfflig fingertoppskänsla.

Det mest intressanta är dock de händelser som utspelat sig i fallet Hanna Wigh. Precis som i fallen ovan startade cirkusen med en ensam kvinna som riktade anklagelser mot en man. Identiteten läckte i ett tidigt skede - men den monumentala skillnaden är att inga fler kvinnor stigit fram och styrkt Hanna Wigh's anklagelser. Jag reserverar mig för att det möjligen finns fler offer som pekat ut samme man, men jag finner det samtidigt fullständigt osannolikt att media skulle hålla inne med publicering om så var fallet. Jag utgår därför från att det inte finns några 'andra kvinnor' .

Jag påstår inte att detta styrker misstanken om att HW faktiskt bara hittat på hela historien, men det känns som att det finns en klar skillnad mot de fall som är uppenbart styrkta. Och inte blir det bättre av att det som faktiskt hände var att SAMMA kvinna trädde fram och riktade NYA anklagelser mot SD. Inte heller dessa anklagelser har kunnat styrkas.
__________________
Senast redigerad av Takadongtakadang 2017-10-25 kl. 09:07.
Citera
2017-10-25, 09:39
  #4712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Har inte följt detta senaste tiden så jag kan ha missat något, men det finns en intressant aspekt i sättet på vilket media hanterat de anklagelser som riktats mot Martin Timell, Fredrik Virtanen och Lasse Kronér - nämligen att samtliga hölls bakom ryggen av media i ett initialt skede, och att identiteterna läckte i alternativ media ganska tidigt. Efter att (och möjligen också på grund av att) identiteterna läckt i alternativ media klev andra offer fram och då landets mediala redaktioner skaffat ett mer omfattande publiceringsunderlag valde de att 'outa' personerna en efter en. Jag är ingen vidare supporter av Thomas Mattson, dock tvingas jag erkänna att i det här fallet har han agerat med högst förträfflig fingertoppskänsla.

Det mest intressanta är dock de händelser som utspelat sig i fallet Hanna Wigh. Precis som i fallen ovan startade cirkusen med en ensam kvinna som riktade anklagelser mot en man. Identiteten läckte i ett tidigt skede - men den monumentala skillnaden är att inga fler kvinnor stigit fram och styrkt Hanna Wigh's anklagelser. Jag reserverar mig för att det möjligen finns fler offer som pekat ut samme man, men jag finner det samtidigt fullständigt osannolikt att media skulle hålla inne med publicering om så var fallet. Jag utgår därför från att det inte finns några 'andra kvinnor' .

Jag påstår inte att detta styrker misstanken om att HW faktiskt bara hittat på hela historien, men det känns som att det finns en klar skillnad mot de fall som är uppenbart styrkta. Och inte blir det bättre av att det som faktiskt hände var att SAMMA kvinna trädde fram och riktade NYA anklagelser mot SD. Inte heller dessa anklagelser har kunnat styrkas.

Skillnaden ligger i att eftersom Linus Bylund inte är offentligt utpekad i MSM så vet andra kvinnor inte om att deras sexualförbrytare begått brott även mot andra kvinnor. Det är 100% osannolikt att Timell, Kronér, Virtanen alla är skyldiga men Bylund som blev utpekad först av dessa inte skulle vara det.

I Linus Bylunds fall kan man dra parallell med Virtanen som in i det sista skyddas av aftonbladets medarbetare då de inte vill ha skit på sin organisation. Samma gäller SD medarbetare som eventuellt känner till skit om Bylund men väljer att vara tysta då de tycker SDs sak är viktigare än ett enskilt brott
__________________
Senast redigerad av becknaren99 2017-10-25 kl. 09:42.
Citera
2017-10-25, 09:46
  #4713
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Skillnaden ligger i att eftersom Linus Bylund inte är offentligt utpekad i MSM så vet andra kvinnor inte om att deras sexualförbrytare begått brott även mot andra kvinnor. Det är 100% osannolikt att Timell, Kronér, Virtanen alla är skyldiga men Bylund som blev utpekad först av dessa inte skulle vara det.

I Linus Bylunds fall kan man dra parallell med Virtanen som in i det sista skyddas av aftonbladets medarbetare då de inte vill ha skit på sin organisation. Samma gäller SD medarbetare som eventuellt känner till skit om Bylund men väljer att vara tysta då de tycker SDs sak är viktigare än ett enskilt brott
Ehh...nu förstod du kanske inte vad jag skrev, så jag får väl göra ett nytt försök:

Fredrik Virtanen, Martin Timell och Lasse Kronér blev inte heller outade i MSM, men deras identiteter blev tidigt kända i alternativ och social media - något som gjorde att fler kvinnor klev fram och riktade liknande anklagelser. Det var först DÅ som MSM publicerade namn.

Du läste aldrig vad jag skrev, va..!?
Citera
2017-10-25, 10:54
  #4714
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Det är 100% osannolikt att Timell, Kronér, Virtanen alla är skyldiga men Bylund som blev utpekad först av dessa inte skulle vara det.

Det skulle vara intressant att höra hur du kom fram till denna uppenbart ologiska slutsats.
Citera
2017-10-25, 11:42
  #4715
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Det skulle vara intressant att höra hur du kom fram till denna uppenbart ologiska slutsats.
Något säger mig att intressegraden av något som skrivs av den killen ligger i den grundare änden av logik-spektrumet.
Citera
2017-10-27, 11:04
  #4716
Medlem
CarlosRexs avatar
https://www.expressen.se/gt/man-miss...en-hanna-wigh/

Utredningen om attacken mot riksdagsledamoten Hanna Wighs hem har nått ett genombrott.
Det var mellan den 30 september och 1 oktober som Hanna Wighs hem utsattes för en attack. Några dagar tidigare hade hon vittnat om övergrepp och trakasserier inom hennes eget parti, Sverigedemokraterna.

Hanna Wigh fick bland annat sin bil sönderslagen och en brandsläckare kastades in genom ett fönster på hennes bostad.

En man misstänks nu för grov skadegörelse och har förhörts av Säkerhetspolisen.*
–*Vi har en person misstänkt, säger åklagare Ewa-Marie Häggkvist, åklagare vid riksenheten för säkerhetsmål
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback