2017-10-26, 20:22
Medlem
Är det utmed banan där World Cup tävlingen gick i längdskidor i vintras som Liselotte bragts om livet?
Citera
2017-10-26, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tro vad du vill...

Jag tror inte jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av suh-dude
Landsortspoliser från Norrland hade vetat bättre än att kommentera utredningstekniska åtgärder efter så kort tid. Eller alls.

Hon är helt inkompetent, spekulerar öppet och lämnar vittnesuppgifter till media. Men en som står i regnet och spelar golf för sig själv några dar innan vi går över till vintertid är väl inte så mycket att hoppas på.

Dom har kallat in hjälp nu i alla fall, tror hon kniper igen efter detta lite grann - men vart fan har hon gjort av åklagaren?!
Citera
2017-10-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Är det utmed banan där World Cup tävlingen gick i längdskidor i vintras som Liselotte bragts om livet?

Har endast sett två bilder varav den ena var tagen med helikopter/drönare samt en där poliser bär ut något från skogen. Och ja, då ser det ut som att det är samma bana som under WC.
Det har ju hänt på milsslingan vad jag läst.
Citera
2017-10-26, 20:40
Medlem
fluffypuffys avatar
Okej,

Jag har lite mer info att ge.
Misstänkta GM är invandrare (vet ej från vilket land)
Aga mot barnen har förekommit i kombination med missbruk av droger eller alkohol av pappan varav barn/barnen omhändertagits under våren.

Familjen har därefter splittrats, vad som hänt med mamman vet jag ej,

Pappan saknar körkort och bil vilket riktar misstanke åt medhjälp alternativt fler gärningsmän i pappans nätverk.

Därav tystnaden från polisen just nu.

Det här kommer vara uppklarat innan helgen.

...och Ulricehamnarna kommer bli SD-are allihop efter detta.
Och frågan om soc agerande när de omhändertar barn från föräldrar kommer bli top topic i msm efter helgen.
Citera
2017-10-26, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvattakta
Sett många som frågar efter karta och dyl.

https://cdn-04.anonfile.com/h2f2Nfceb1/cf780d8a-1509035666/AAA.jpg
https://cdn-01.anonfile.com/ebfcNec4be/5c5cb9ae-1509035680/karta.jpg

Tack! Om detta är den korrekta fyndplatsen så ligger det ju ganska avsides, men ändå nära golfbanan. Jag finner det nästan uteslutet att någon skulle stå där ute i skogen i kyla och regn och vänta på ett slumpvis offer. Sexuella motiv kan vi glömma. Lustmord kan vi också i princip glömma eftersom det inte verkar ha gjorts något med kroppen efter döden. Det är inte heller rånmord.

Jag skulle nog säga att det troligaste är att det har uppstått ett bråk som kan ha lett till slagsmål. BO kan ha strypts, ramlat och slagit i en sten eller fått ett hårt slag i huvudet.
Det måste nästan vara någon som kände till att hon skulle gå denna runda eller som har följt efter henne på något sätt. Kanske var syftet bara att skrämmas, men det urartade och gick för långt.
Citera
2017-10-26, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Mitt resonemang faller ju om BO inte kan påverka åldersbestämmning som jag trodde.
Jag hade jag läst att kommunen kunde på något sätt klaga på åldersbedömningen.

Men jag har inga källor utan lägger mig utan gny.
Jag försöker förstå vad du menar. Du har rätt i att kommunen har viss makt. Inte när det gäller asylbesluten eller åldersuppskrivningarna, detta är Migrationsverkets ansvar. Men kommunerna har rätt att besluta om de vill bekosta fortsatt vård och boende för ensamkommande som bedömts vara över 18 år och som fått avslag på sin asylansökan. Teoretisk sett kan BO ha mördats av en ensamkommande som kickats ut från sitt HVB. Men jag tycker ändå att det är långsökt. Vet vi ens vad BO hade för arbetsuppgifter?
Citera
2017-10-26, 20:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Okej,

Aga mot barnen har förekommit i kombination med missbruk av droger eller alkohol av pappan varav barn/barnen omhändertagits under våren.

Pappan saknar körkort och bil vilket riktar misstanke åt medhjälp alternativt fler gärningsmän i pappans nätverk.

Och frågan om soc agerande när de omhändertar barn från föräldrar kommer bli top topic i msm efter helgen.

Ok, rejält skvaller i alla fall.

Vi får se vem eller vilka som polis och åklagare plockar in först och på vilka grunder men jag tror ju inte att fallet i sig är så djävla svårlöst i och med att de tidigt började peka på hennes jobb som en eventuell orsak till dådet.

Vi får se helt enkelt.
Citera
2017-10-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac

Hon är helt inkompetent, spekulerar öppet och lämnar vittnesuppgifter till media. Men en som står i regnet och spelar golf för sig själv några dar innan vi går över till vintertid är väl inte så mycket att hoppas på.

Dom har kallat in hjälp nu i alla fall, tror hon kniper igen efter detta lite grann - men vart fan har hon gjort av åklagaren?!

Delar din värdering av polischefen. Men det finns väl ingen egentlig anledning att i detta läge ta in en åklagare som fu-ledare; det blir väl aktuellt först då (om) man har någon misstänkt, när det skall beslutas om tvångsåtgärder/husrannsakan etc?
Citera
2017-10-26, 20:52
Medlem
Citat:
Okej,

Tack för informationen. Tänkte faktiskt att det kunde vara något sådant här när jag läste i tråden tidigare idag att det inte rörde sig om rån eller våldtäkt.
Citera
2017-10-26, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proximac

Inte ett smack. Men en framtida advokat bugar och bockar av en läckande polis. #Metoo-varning på denna utredare som lever sig in för mycket i brottsoffret.

Snygg avatar förresten.
Senast redigerad av suh-dude 2017-10-26 kl. 20:55.
Citera
2017-10-26, 20:59
Medlem
Citat:
Okej,

Jag fattar inte vad motivet skulle vara. BO jobbade inte med omhändertagande av barn, hon jobbade med arbetsmarknadsfrågor.
Citera
2017-10-26, 21:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Tack! Om detta är den korrekta fyndplatsen så ligger det ju ganska avsides, men ändå nära golfbanan. Jag finner det nästan uteslutet att någon skulle stå där ute i skogen i kyla och regn och vänta på ett slumpvis offer. Sexuella motiv kan vi glömma. Lustmord kan vi också i princip glömma eftersom det inte verkar ha gjorts något med kroppen efter döden. Det är inte heller rånmord.

Jag skulle nog säga att det troligaste är att det har uppstått ett bråk som kan ha lett till slagsmål. BO kan ha strypts, ramlat och slagit i en sten eller fått ett hårt slag i huvudet.
Det måste nästan vara någon som kände till att hon skulle gå denna runda eller som har följt efter henne på något sätt. Kanske var syftet bara att skrämmas, men det urartade och gick för långt.

Någon föreslog rån som tänkbart motiv, vilket jag först var frågande till eftersom man väl typiskt inte har pengar med sig när man springer (eller åker skidor vintertid) men många har väl ofta kanske diverse teknisk utrustning, för att lyssna på musik eller ljudbok och/eller mäta sit pass på olika sätt? Eller om man tänkt sig kunna få bilnycklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in