2017-10-26, 19:42
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Borde man tipsa utredarna eller har de koll på de här sakerna tror ni? Det känns ju iofs som om polisen själva alltid kollar Flashback i samband med uppmärksammade brott.

Det vi diskuterar här är ju inte fria fantasier utan rätt märkliga omständigheter. Visst känner jag att det är enormt långsökt, men jag fick ändå en isande känsla när jag läste intervjun i Expressen.

Självklart ska du kontakta polisen. Ni är ju verkligen något på spåren här.
Citera
2017-10-26, 20:00
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men du kanske menar att polischefen, som har en fet lön, mördade BO för att hon inte längre fick bidraget som familjehemsförälder eftersom ungdomarna som bodde hos hos henne hade befunnits vara över 18 år. Nej, jag tror inte på det heller.

Njae, mer att BO hade stor makt i sin hand i asylbeslut. Men roligt att du lägger vansinniga tankar i min mun
Citera
2017-10-26, 20:01
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Eller så hade hon inte alls tur.

Om hon varit man och inte polis så hade polischefen funnits med som misstänkt i utredningen eftersom hon befann sig på brottsplatsen när mordet skedde.

Hon kan dessutom ha haft motiv till att begå mordet eftersom hon fram till i somras tog hand om ett ensamkommande flyktingbarn som utvisades och mordoffret tycks ha handlagt sådana ärenden för kommunens räkning.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/polischefen-s%C3%A5gar-asylpolitiken-k%C3%A4nner-en-stor-skam-1.4436454

Jag drog öronen åt mig rejält när jag hörde att polischefen själv befunnit sig i närområdet med tanke på hennes känslomässiga reaktion i somras då hon skrev av sig på Facebook.

Mycket intressant iakttagelse.Tänkte själv samma sak.Om polischefen var ensam och nästan inpå brottsplatsen när mordet skedde så MÅSTE hon gjort NÅN iakttagelse men icke.Och omständigheterna före gör det hela misstänkt.Även om hon är polis eller inte så borde hon vara misstänkt tills vidare i.o.m att hon fans på platsen när mordet begicks.
Citera
2017-10-26, 20:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Psykiskt sjuk eller störd välj vilket namn som helst även grad får ni fritt välja oavsett dina formuleringar är rekade brott inte att förknippa med psykiskt sjuka personer.

Pratar man om ett brott som är rekognoscerat kan man definitivt inte säga att en psyksjuk oftast ligger bakom brottet eller ta det som givet förstahandsval. Talar man om psykiskt sjuka så går statistiken istället till slumpmässiga och impulsiva brottsoffer/handlingar.

Det är bara att hoppas uttalandet från Matthijs är felciterat i media om dig har jag inga hopp alls du är fri att tro vad du vill.

Tro vad du vill...
Citera
2017-10-26, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Njae, mer att BO hade stor makt i sin hand i asylbeslut. Men roligt att du lägger vansinniga tankar i min mun
Vilka asylbeslut skulle BO tagit?
Citera
2017-10-26, 20:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Eller så hade hon inte alls tur.

Om hon varit man och inte polis så hade polischefen funnits med som misstänkt i utredningen eftersom hon befann sig på brottsplatsen när mordet skedde.

Hon kan dessutom ha haft motiv till att begå mordet eftersom hon fram till i somras tog hand om ett ensamkommande flyktingbarn som utvisades och mordoffret tycks ha handlagt sådana ärenden för kommunens räkning.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/polischefen-s%C3%A5gar-asylpolitiken-k%C3%A4nner-en-stor-skam-1.4436454

Jag drog öronen åt mig rejält när jag hörde att polischefen själv befunnit sig i närområdet med tanke på hennes känslomässiga reaktion i somras då hon skrev av sig på Facebook.

Tipsa för all del, men den skyldige är nog ändå inte polischefen själv, men möjligtvis någon av hennes protegéer som tagit hennes facobbokuttalande lite för bokstavligt. Eller kompisar till dem i liknande sits.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-10-26 kl. 20:09.
Citera
2017-10-26, 20:06
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Polisen sa att offret låg på ett sånt sätt att dom misstänkte brott..Troligtvis utan byxor och med benen isär

Och varför tror du det? De sa ju att inget tydde varken på våldtäkt eller rån.

Låt oss t ex säga att hon ligger utsträckt på rygg med händerna på bröstet som man lägger ett lik. Då måste en annan människa ha varit där och joxat. Så hamnar man inte om man dör av sjukdom.
Senast redigerad av MegaLomani 2017-10-26 kl. 20:13.
Citera
2017-10-26, 20:11
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvattakta
Sett många som frågar efter karta och dyl.

https://cdn-04.anonfile.com/h2f2Nfceb1/cf780d8a-1509035666/AAA.jpg
https://cdn-01.anonfile.com/ebfcNec4be/5c5cb9ae-1509035680/karta.jpg

Trevligt då vet jag att jag var ganska nära när jag gissade ungefärlig plats... vad är det för byggnad som hon har passerat en bit innan där hon segnade ner?

Antingen har hon mött gärningsmannen eller haft denne bakom sig , att hon har haft personen bakom sig en längre bit låter dock ologiskt då det borde vara bättre att slå till i mitten av rundan (ca efter 5 km) där verkar det vara mer öde

Fyndplatsen ser ut att ligga runt 500 meter ifrån bebyggelsen
Citera
2017-10-26, 20:13
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vilka asylbeslut skulle BO tagit?
Mitt resonemang faller ju om BO inte kan påverka åldersbestämmning som jag trodde.
Jag hade jag läst att kommunen kunde på något sätt klaga på åldersbedömningen.

Men jag har inga källor utan lägger mig utan gny.
Citera
2017-10-26, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tänkte nog mer på att han/hon hade stalkat henne en längre tid och hade koll på vad hon gjorde/inte gjorde, en störd och skev person kan ju planera något dessutom brukar de ju vara djävligt ihärdiga när de väl fått något för sig.

Platsen där hon dog är ju i stort sett perfekt, inga vittnen uppenbarligen eller så är det inget som läckt ut.

Finns inga perfekta platser. Stalkers kan vara hur ihärdiga som helst problemet är att de alltid är iakttagna också av offret som naturligtvis till skillnad från den skeva enstöringen skapar sin trygghet genom sina närmaste. Denna gärningsman får sitt straff det är bara en tidsfråga.
Citera
2017-10-26, 20:19
Medlem
LaScalas avatar
Gärningsmannaprofilgruppen kallas in.
Ja, det är nog klokt att ta in polis utifrån i detta fall.

http://www.ut.se/ulricehamn/ett-40-tal-poliser-inblandade-i-mordutredningen-hogsta-prioritet/

Ett 40-tal poliser arbetar nu med utredningen av det misstänkta mordet på Lassalyckan, som har högsta prioritet för polisen.

Nu deltar även polisens gärningsmannaprofilgrupp i utredningen.

Enligt Lena Matthijs gäller fortfarande uppmaningen till ulricehamnarna att ha en viss vaksamhet när man till exempel motionera på Lassalyckan. Uppmaningen var bland annat att helst gå ut under dygnets ljusa timmar och inte gå runt med hög musik i lurarna.
Citera
2017-10-26, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Nej hon mantlar inte de olika roller hon har. Dels som polis dels som vittne. Allt blir huller om buller minst sagt när hon uttalar sig.

Därtill lanserar hon GW-artiklar om mordet hon utreder där hon spekulerar hej vilt endast 1½ dygn in i utredningen. Matthijs levererar allt från statistik till potentiella mördare och gärningsbeskrivninga utan att ens veta om detta är ett mord, dråp eller annat.

Plocka bort henne från fallet verkar vara det bästa men blir hon kvar så kanske försvaret, om man nu hittar någon misstänkt kan ha riktigt jävla kul med Matthijs under huf.

Landsortspoliser från Norrland hade vetat bättre än att kommentera utredningstekniska åtgärder efter så kort tid. Eller alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in