2017-10-26, 18:44
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvattakta
Sett många som frågar efter karta och dyl.

https://cdn-04.anonfile.com/h2f2Nfceb1/cf780d8a-1509035666/AAA.jpg
https://cdn-01.anonfile.com/ebfcNec4be/5c5cb9ae-1509035680/karta.jpg

Tack! Så nära fyndplasen golfbanan ligger! Om det var en random GM på jakt efter ett ensamt offer så hade polischefen tur om klarade sej.
Citera
2017-10-26, 18:49
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det stämmer nog väl, ja. Men den typen av mord brukar vara hyfsat snabbt uppklarade och resulterar sällan i s.k. spaningsmord, vilket detta tycks resultera i.

Det förutsätter att det varit allmänt känt. Eller åtminstone känt av nåra.
Lönskaläge sker väl i det fördolda. I den mörka skogen t ex (Morden i Midsomer-varning på mej nu)
Citera
2017-10-26, 18:56
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvattakta
Sett många som frågar efter karta och dyl.

https://cdn-04.anonfile.com/h2f2Nfceb1/cf780d8a-1509035666/AAA.jpg
https://cdn-01.anonfile.com/ebfcNec4be/5c5cb9ae-1509035680/karta.jpg

Tack .. Dom kartorna gav bra översikt.

Är du säker på fyndplatsen?
Citera
2017-10-26, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Tack! Så nära fyndplasen golfbanan ligger! Om det var en random GM på jakt efter ett ensamt offer så hade polischefen tur om klarade sej.

Eller så hade hon inte alls tur.

Om hon varit man och inte polis så hade polischefen funnits med som misstänkt i utredningen eftersom hon befann sig på brottsplatsen när mordet skedde.

Hon kan dessutom ha haft motiv till att begå mordet eftersom hon fram till i somras tog hand om ett ensamkommande flyktingbarn som utvisades och mordoffret tycks ha handlagt sådana ärenden för kommunens räkning.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/polischefen-s%C3%A5gar-asylpolitiken-k%C3%A4nner-en-stor-skam-1.4436454

Jag drog öronen åt mig rejält när jag hörde att polischefen själv befunnit sig i närområdet med tanke på hennes känslomässiga reaktion i somras då hon skrev av sig på Facebook.
Citera
2017-10-26, 19:05
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback

Om hon varit man och inte polis så hade polischefen funnits med som misstänkt i utredningen eftersom hon befann sig på brottsplatsen när mordet skedde.

Hon kan dessutom ha haft motiv till att begå mordet eftersom hon fram till i somras tog hand om ett ensamkommande flyktingbarn som utvisades och mordoffret tycks ha handlagt sådana ärenden för kommunens räkning.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/polischefen-s%C3%A5gar-asylpolitiken-k%C3%A4nner-en-stor-skam-1.4436454

Jag drog öronen åt mig rejält när jag hörde att polischefen själv befunnit sig i närområdet med tanke på hennes känslomässiga reaktion i somras då hon skrev av sig på Facebook.

Ja, det inlägget var obalanserat. Det väcker frågor om hur hon ska kunna genomföra polisiära uppdrag som utvisningar t ex.
Hon kanske inte hade tur, nej. Det var skicklighet?
Citera
2017-10-26, 19:18
Medlem
En sak som jag inte förstår : Har ni sett bilderna på när hon bärs ut i en filt ur skogen? Det ser ut som om det endast kan ha varit ett skelett i filten. Ingen person på en minst 60 kg ser inte ut som ett pinne under en filt Undra vad som hänt med henne Om hon blivit grillad eller vad....:/
Citera
2017-10-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trueheart
En sak som jag inte förstår : Har ni sett bilderna på när hon bärs ut i en filt ur skogen? Det ser ut som om det endast kan ha varit ett skelett i filten. Ingen person på en minst 60 kg ser inte ut som ett pinne under en filt Undra vad som hänt med henne Om hon blivit grillad eller vad....:/

Det e ej kroppen utan förmodligen ris eller liknande som ev kan bära spår ....
Citera
2017-10-26, 19:29
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback

Borde man tipsa utredarna eller har de koll på de här sakerna tror ni? Det känns ju iofs som om polisen själva alltid kollar Flashback i samband med uppmärksammade brott.

Det vi diskuterar här är ju inte fria fantasier utan rätt märkliga omständigheter. Visst känner jag att det är enormt långsökt, men jag fick ändå en isande känsla när jag läste intervjun i Expressen.
Senast redigerad av fernebo 2017-10-26 kl. 19:32.
Citera
2017-10-26, 19:33
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Det visar ju vilka kvistar som varit i kontakt med något kanske i samma veva som brottet begåtts och det visar vilka kvistar som ska undersökas och vilka delar av skogen de ska kolla närmare på.

Ditt inlägg är dummare än det inlägg du ansåg var dumt..

Tack!
Men kan du herr urtavla berätta för mig hur polisen, i en skog, ska kunna avgöra på vilket sätt avbrutna kvistar har med en mördad stackars kvinna att göra?
Alla kvistar som inte sitter kvar på träden är avbrutna minst en gång utan att ge den minsta ledtråd.
Troligen har ingen av er ens klivit av asfalten, inlägget är fortfarande det dummaste jag hört.

Bilspår, fotspår, blodspår etc. JA! Avbrutna kvistar, NEJ!
Citera
2017-10-26, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
"Psykiskt sjuk" har nog en extremt vid potential här. Innefattar alldeles bestämt personer med förmåga till planering.

Psykiskt sjuk eller störd välj vilket namn som helst även grad får ni fritt välja oavsett dina formuleringar är rekade brott inte att förknippa med psykiskt sjuka personer.

Pratar man om ett brott som är rekognoscerat kan man definitivt inte säga att en psyksjuk oftast ligger bakom brottet eller ta det som givet förstahandsval. Talar man om psykiskt sjuka så går statistiken istället till slumpmässiga och impulsiva brottsoffer/handlingar.

Det är bara att hoppas uttalandet från Matthijs är felciterat i media om dig har jag inga hopp alls du är fri att tro vad du vill.
Citera
2017-10-26, 19:41
Medlem
Polisen sa att offret låg på ett sånt sätt att dom misstänkte brott..Troligtvis utan byxor och med benen isär
Citera
2017-10-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Även när de är kommunplacerade? Är du säker? Du vet säkert mer än jag för mitt intresse har varit 0.
Men jag har
hört att kommunen är instansen som beviljar HVB eller betraktar de som vuxna?
Du har hört fel. Kommunen får dock låta ungdomen bo kvar på HVB även efter Migrationsverkets åldersuppskrivning. Men jag tror inte det sker ofta eftersom det kostar mycket för kommunen. Fast jag förstår jag inte vad detta skulle ha för betydelse för brottet som diskuteras här. Det är ju ytterst osannolikt att polischefen skulle ha mördat BO pga av att några asylsökande ungdomar som hon hade fäst sig vid inte fick bo kvar på HVB i kommunen. Om jag förstått det rätt bor dessa ungdomar dessutom hemma hos polischefen och inte på något HVB. Men du kanske menar att polischefen, som har en fet lön, mördade BO för att hon inte längre fick bidraget som familjehemsförälder eftersom ungdomarna som bodde hos hos henne hade befunnits vara över 18 år. Nej, jag tror inte på det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in