2017-10-26, 16:21
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Så farligt uttalande är det väl inte ändå. Rationaliteten kan ju vara att få folk att tänka till om de har lagt märke till någon.

Antingen rör det sig om någon som känt sitt offer, och då går det systematiska beteendet potentiellt att detektera med hjälp av vittnen.
Du har rätt. Jag tar tillbaka min kritik mot uttalandet, det kan förstås få folk som även befunnit sig i området dagarna innan att tänka efter om dom uppmärksammat någonting.

Dock så finns det ju andra sätt att framföra det på - exempelvis genom att bara säga att även iakttagelser dagarna innan är av stor betydelse.
Citera
2017-10-26, 16:22
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Insinuerar du att att Lena Matthijs skulle vara inblandad i mordet? Det är ju helt befängt!

Här är inget befängt! Det var ju några som tidigare var inne på att det kunde vara eritreaner, problemet var att de var så små, men det löste de kreativa flashbackarna med att säga att de anfaller i flock.

Har Lena Matthijs haft afghaner hemma så tycker en del på forumet att det kvalificerar henne att mörda också.
Senast redigerad av why123 2017-10-26 kl. 16:38. Anledning: .
Citera
2017-10-26, 16:46
Medlem
Gud-Runars avatar
Jag har inget nytt att bidraga med vad gäller fallet.
Men tankar runt arbetssituation för en 24.000 personers kommuns enhetschef.

Somliga börjar arbeta mycket tidigt eftersom man ska leda och fördela arbetet den aktuella dagen.
Sedan ska man vara på utbildningar, och har man verksamhet kvällar och helger möte med dess personal.
Det finns alltså kompensationstid, sen kanske hon inte arbetade heltid på papperet. Det kan vara ett krävande arbete så även om man fullgör 40 timmar kan det vara schemalagt lägre alltså deltid.

Tisdag em. är en bra tid att ta ut sin x-"tid" som chef.

Hon kan ha i många år gått sin stavgång samma tid.
Ulricehamn har friskvårdspengar, åtminstone inte i policy träning arbetstid, finns sådan i en kommun är det i mån av tid inte schemalagt.

Det andra jag kan påstå är att enhetschef i en så liten kommun är den som fattar besluten, finns inte underlydande med så stort ansvar.
Så högst sannolikt att hon hade "klientkontakt" så fort något föll utanför det löpande arbetet och var fråga om verksamhetens beslut hänvisade de med stor sannolikhet dessa till direkt kontakt med henne.

Jag vill därför inte på något sätt utesluta att GM väntade henne och hyste agg till BO yrkesutövande.
Senast redigerad av Gud-Runar 2017-10-26 kl. 16:58.
Citera
2017-10-26, 16:51
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Jag tvivlar på att gärningsmuhammedanen kommer att hittas.

Då värdesaker fanns kvar på platsen blev GM mest sannolikt avbruten i sitt smutsiga värv av en älg, grävling, daggmask eller dylik muhammedanpredator som släpade med sig GM till sin håla där GM:s rengnagda ben nu ligger och vitnar.

Här har vi en som inte tror att brottet kommer att lösas p.g.a att GM som då är en muhammedanpredator har blivit släpad till någon håla där hans rengnagda ben nu ligger och vitnar.

Det var lite svårt att få sammanhang i texten men någon kan kanske hjälpa mig att tolka den.. Såvitt jag förstår tror denne användare att det var ett rån där GM blev avbruten.
Citera
2017-10-26, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om polischefen är skyldig så lär motivet i alla händelser inte vara utvisningshot mot hennes protegéer. Eller LH inte offret. Är min känsla.

Det är svårt att se ett motiv, men det kan förstås finnas. Men det känns inte så troligt.
/../
Snarare då den som är under utvisningshot.

/../

Så om polischeferskan är skyldig så är din känsla att LH inte är offret? Är ej med riktigt.🤔

Ja motivet behöver ju inte alls vara relaterat till avvisningshot men det kan spekulationsvis ha att göra med avhysningshot; enl nåt beslut så kommer ju Kommunerna nu inom kort att börja 'köra ut' ensamkommande etc från bostäder eftersom man tolkat regelverket som att skyldigheten att hålla med/betala för boende upphör (för de som fått PUT, om jag fattat rätt?).
Som chef inom Kommunen så hade kanske LH tagit vissa beslut ang detta. Beslut som kanske inte uppskattades av alla. Och ej heller av Matthijs?
Citera
2017-10-26, 16:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OntOmQ
Det är ju ett fritt forum. Mängder med dårar här.

Väl mött

Lögner bör helst styrkas med statistik...
Citera
2017-10-26, 16:58
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Här har vi en som inte tror att brottet kommer att lösas p.g.a att GM som då är en muhammedanpredator har blivit släpad till någon håla där hans rengnagda ben nu ligger och vitnar.

Det var lite svårt att få sammanhang i texten men någon kan kanske hjälpa mig att tolka den.. Såvitt jag förstår tror denne användare att det var ett rån där GM blev avbruten.

Tolkningshjälp: Det var ett skämt åsyftandes teorierna om älgar, grävlingar et c.

Muhammedanpredator är en predator som livnär sig på muhammedaner. GM skulle alltså ha blivit tagen av en sådan best.

God middag!
Citera
2017-10-26, 17:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Rekar man talar vi oftast om planerade dåd t ex rån, du rekar flyktvägar, torpeder rekar, terroristdåd, förberedelse till mord. Ofta flera inblandade i brott där rekning förekommer osv. Matthijs spekulationer om där rekning förekommer så har vi oftast med en psykisk sjuk att göra är direkt felaktigt.

Ska hon stå i media och spekulera bör hon i alla fall ha lite koll på vad hon säger.

Psykiskt sjuka som rekar, vad snäll tro inte på detta trams från Matthijs finns ingen bäring alls i de spekulationerna. Jag lovaroch säkert förstår du det själv med får vi hoppas.

"Psykiskt sjuk" har nog en extremt vid potential här. Innefattar alldeles bestämt personer med förmåga till planering.
Citera
2017-10-26, 17:04
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Tolkningshjälp: Det var ett skämt åsyftandes teorierna om älgar, grävlingar et c.

Muhammedanpredator är en predator som livnär sig på muhammedaner. GM skulle alltså ha blivit tagen av en sådan best.

God middag!

Tack för att du hjälpte mig att tolka. Efter att ha suttit och läst en del fullständigt hjärndöda inlägg om eritreaner och batikhäxor, ja du vet det gamla vanliga.. Så missuppfattade jag ditt inlägg fullständigt.

Det var väldigt bra att du klargjorde vad du menade och att det var ett skämt, för helt uppriktigt, här vet man f*n inte God middag själv!
Citera
2017-10-26, 17:05
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Här är inget befängt! Det var ju några som tidigare var inne på att det kunde vara eritreaner, problemet var att de var så små, men det löste de kreativa flashbackarna med att säga att de anfaller i flock.

Har Lena Matthijs haft afghaner hemma så tycker en del på forumet att det kvalificerar henne att mörda också.

Skillnaden är väl att Matthijs själv sett till att väcka vissa frågor genom att se till att placera sig själv så nära gärningen att hon hävdat att hon borde hört offret skrika. Hon betonade också att hon vid tillfället var ensam (i regnet på golfbanan). Naturligtvis kan det vara en slump, men en polis vet ju också hur exakt man kan pejla in mobiler. Hennes teorier om mördaren verkar dessutom sällsynt dåliga för att komma från en polis.
Senast redigerad av fernebo 2017-10-26 kl. 17:13.
Citera
2017-10-26, 17:09
Medlem
Förlåt men det är så himla mycket skit att läsa igenom att man blir snurrig, såg en person skrivit att hon inte blivit våldtagen, hur vet du det?
Citera
2017-10-26, 17:14
Medlem
fernebos avatar
Polisen uppgav igår att det inte var våldtäkt eller rån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in