2017-10-26, 13:47
Medlem
Har läst igenom alla sidor i tråden men tror inte jag har sett hennes man(har hon en sådan?) nämnas.
Antar att polisen grundligt redan förhört honom men konstigt att han inte tas upp här inne lite mer iaf då det inte finns mycket annat att gå på i nuläget.
Citera
2017-10-26, 13:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Som sagt. Jag kanske inbillar mig, men jag skulle definitivt med ovanstående i åtanke och det faktum att hon fanns i området ta en närmare titt på polisområdeschefen.

Ta en titt? Som i bemärkelse att hon kan ha med mordet att göra?
Citera
2017-10-26, 13:50
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Så har även jag uppfattat det, men menar alltså att när de väl hittade glasögonen gick det nog snabbt att hitta kroppen.
Ja, men jag tyckte det gick lite väl snabbt att hitta rätt till sjukilometersstället.
Jag vet ju förstås inte hur de sökte.
Citera
2017-10-26, 13:52
Medlem
fluffypuffys avatar
Jag upprepar,

Ryktet i kommunhuset är följande:

BO's kollega blev mordhotad för ett par månader sedan då denne och BO gemensamt jobbat med ett ärende som innefattade omhändertagande av barn.
Pappan i det aktuella fallet stod för hoten och är också huvudmisstänkt GM i nuläget.
Citera
2017-10-26, 13:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det är möjligt, men inte vid den här typen av överfall. Hur ofta blir kvinnor överfallna av en okänd man i skogen utan att motivet är sexuellt?

Polisområdeschef Matthijs menar alltså att vi har män som rekar i skogen och bara väntar på att slå ihjäl kvinnor utan några särskilda motiv regniga dagar på senhösten. Sorry, men jag tror inte på det.

När du skriver "den här typen av överfall", vad mer exakt är det du menar då? Menar du att det ska vara just i en skog?

Det är nog lite för få för att dra några statistiska slutsatser. Men jag kommer att tänka på mordet på Elsie Persson.

Lena Wänergrip och Stina Zetterberg mördades visserligen inte i skogen, men kanske ändå kan vara värda att nämna.
Citera
2017-10-26, 13:55
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Insinuerar du att att Lena Matthijs skulle vara inblandad i mordet? Det är ju helt befängt!

Ja, det är befängt.
Citera
2017-10-26, 13:55
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, men jag tyckte det gick lite väl snabbt att hitta rätt till sjukilometersstället.
Jag vet ju förstås inte hur de sökte.

Nja, i det här fallet så visste anhöriga att hon begav sig till motionsspåret och hon uppgav en tidpunkt då hon skulle vara hemma.
Det krävdes säkert inte några större resurser för att hitta henne. Man visste var hon enligt egen uppgift borde befinna sig, hurtiga poliser som gav sig ut på spåret, hittade glasögonen och började att söka av i buskarna runt fyndplatsen.
Citera
2017-10-26, 13:56
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jag upprepar,

BO's kollega blev mordhotad för ett par månader sedan då denne och BO gemensamt jobbat med ett ärende som innefattade omhändertagande av barn.
Pappan i det aktuella fallet stod för hoten och är också huvudmisstänkt GM i nuläget.

Tack för info. Då antar jag att polisen tagit in honom då?
Citera
2017-10-26, 13:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jag upprepar,

Ok, om det nu stämmer med vad som ryktas så lär ju fallet inte bli så svårt.

Vet du något mer om pappan?
Citera
2017-10-26, 14:00
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Nja, i det här fallet så visste anhöriga att hon begav sig till motionsspåret och hon uppgav en tidpunkt då hon skulle vara hemma.
Det krävdes säkert inte några större resurser för att hitta henne. Man visste var hon enligt egen uppgift borde befinna sig, hurtiga poliser som gav sig ut på spåret, hittade glasögonen och började att söka av i buskarna runt fyndplatsen.

Ja, jag utgår väl bara från mej själv som inte är lika hurtig. Gick två km igår i ruskvädret (av tvång) och tyckte det var fasansfullt jobbigt.
Citera
2017-10-26, 14:03
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ta en titt? Som i bemärkelse att hon kan ha med mordet att göra?

Alltså, jag har inte sagt att hon skulle vara skyldig, men läs det jag skrivit. Det vore tjänstefel att inte titta närmare på en person som själv säger att hon fanns så nära mordplatsen. En person som i egenskap av sitt yrke lär ha haft kontakt med offret. En person som dessutom uttryckt sig hotfullt om vad hon skulle göra om ensamkommande utvisas. Av en händelse så är hon själv fostermor till afghaner. Offret är en kommunalchef som mycket väl kan ha haft med ensamkommande att göra. Offret har vare sig blivit rånat eller våldtaget.

Bortse för en sekund från att den person jag talar om är polischef. Vi kan kalla henne deckarförfattaren istället.

Jag vet redan att det låter helt bisarrt och befängt och att det låter som en dålig deckare och jag har inte skrivit att jag tror att polischefen är skyldig. Jag tycker bara att det finns radda omständigheter som jag hoppas att nån tar en titt på.

Det är förövrigt inget märkligt med det. Alla som varit i närheten måste man ju kolla upp och utesluta.
Senast redigerad av fernebo 2017-10-26 kl. 14:15.
Citera
2017-10-26, 14:05
Medlem
LeeVans avatar
Polisen har kört hela vägen fram till mordplatsen. Slingan ser i denna delen av sträckningen mer ut som en skogsbruksväg.

Här har vi ett foto taget från helikopter, alternativt drönare.

http://d6jf7ok6u1qis.cloudfront.net/imengine/image.php?uuid=ff0c6c14-2ccf-5ea1-853b-e3ad15ca510b&type=preview&source=false&function=cr opresize&width=960&height=480&q=40&x=0.0&y=0.0&cro p_w=1.0&crop_h=0.999999999&z=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in