Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Ta en titt? Som i bemärkelse att hon kan ha med mordet att göra?
Alltså, jag har inte sagt att hon skulle vara skyldig, men läs det jag skrivit. Det vore tjänstefel att inte titta närmare på en person som själv säger att hon fanns så nära mordplatsen. En person som i egenskap av sitt yrke lär ha haft kontakt med offret. En person som dessutom uttryckt sig hotfullt om vad hon skulle göra om ensamkommande utvisas. Av en händelse så är hon själv fostermor till afghaner. Offret är en kommunalchef som mycket väl kan ha haft med ensamkommande att göra. Offret har vare sig blivit rånat eller våldtaget.
Bortse för en sekund från att den person jag talar om är polischef. Vi kan kalla henne deckarförfattaren istället.
Jag vet redan att det låter helt bisarrt och befängt och att det låter som en dålig deckare och jag har inte skrivit att jag tror att polischefen är skyldig. Jag tycker bara att det finns radda omständigheter som jag hoppas att nån tar en titt på.
Det är förövrigt inget märkligt med det. Alla som varit i närheten måste man ju kolla upp och utesluta.