2017-10-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Nej, jag tyckte faktiskt inte det var så särskilt intressant.
I det ordinarie programmet var Marcus lika tråkig som förväntat tyvärr. I övrigt fanns det inte mycket att kommentera förutom att Liselott och hennes kompis fortfarande är lika störiga.

På webben tog Thereses tråkiga sumodejt alltför lång tid. Korkat val av dejt dessutom, killarna var INTE roade. Inte lär hon känna dem bättre heller med en sådan typ av dejt.
Jörgen bufflade på i all sin ytlighet och försökte leka vinkännare. Patetisk man.
Återstår Alma och Erik som räddar showen de få minuter vi tillåts se dem.

Nej avsnittet var ju långt ifrån så innehållsrikt som jag hade trott, men är ju alltid roligt med andras synvinklar på avsnitten ändå. Kanske det blir bättre på Marcus gård nästa vecka. Den fjärde tjejen dyker ju upp då och man såg ju henne lite snabbt. Var ju en här i tråden och även jag som tyckte det var nåt bekant med henne?! Kan hon ha varit med förut i BSF? Tyckte hon påminde om en smalare version av Ulrica Nilsson.

Jörgen var ju sitt vanliga jag på webben, dvs inte rolig. men han verkade gilla den nya tjejen och vice versa. Hon tyckte tydligen att han var en man för henne och hade "jättekarisma"

Tror Erik innerst inne känner att Alma är den rätta, magin finns ju där men inte i samma grad med dem andra.

Wille och hans tjejer var ju också bra, rätt kul med leken dem körde och den mörkhåriga verkar ju känna kemin med honom

Sen Therese, katastrofdejt, men är ju dessvärre många bönder som valt dejter som går ut på att göra saker istället för att lära känna varandra vilket är trist.
Citera
2017-10-26, 00:26
Medlem
dialektikers avatar
Han känns som en brats-bonde Joacim. Kliniskt rent, traktorer som fullständigt glänser, föräldrarna bodde som i ett litet slott, med slottspark runt sig med rigoröst ansade, släta gräsmattor. Och där bor han i den tillhörande röda stugan i anslutning till "slottet". Jag skulle aldrig stå ut!!!
Citera
2017-10-26, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Han känns som en brats-bonde Joacim. Kliniskt rent, traktorer som fullständigt glänser, föräldrarna bodde som i ett litet slott, med slottspark runt sig med rigoröst ansade, släta gräsmattor. Och där bor han i den tillhörande röda stugan i anslutning till "slottet". Jag skulle aldrig stå ut!!!

Dock säkerligen många tjejer som går igång på allt detta och ser det som en stor "bonus" att en snygg man har allt detta vid sidan av.
Citera
2017-10-26, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Vem var den 4e kvinnan som kom in i bild precis när dagens program slutade?

Alltså en av tjejerna som söker till Marcus.

Känner igen henne så jäkla väl. Kan hon ha varit med i en annan såpa eller kanske t.o.m. i bonde söker fru en annan säsong?

Var det inte hon som sökte till en annan bonde i årets omgång? Som sade att hon haft sina barn och han ville ha barn så skulle det inte funka
Citera
2017-10-26, 00:32
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Dock säkerligen många tjejer som går igång på allt detta och ser det som en stor "bonus" att en snygg man har allt detta vid sidan av.

Det kanske är så. Usch, för bönder som bor i anslutning till sina föräldrar=pojkar som inte klippt av navelsträngen, anser jag.
Citera
2017-10-26, 00:37
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Nej avsnittet var ju långt ifrån så innehållsrikt som jag hade trott, men är ju alltid roligt med andras synvinklar på avsnitten ändå. Kanske det blir bättre på Marcus gård nästa vecka. Den fjärde tjejen dyker ju upp då och man såg ju henne lite snabbt. Var ju en här i tråden och även jag som tyckte det var nåt bekant med henne?! Kan hon ha varit med förut i BSF? Tyckte hon påminde om en smalare version av Ulrica Nilsson.
Jag kände inte igen henne.

För övrigt så var det en iskall stämning mellan Marcus tjejer när de väntade på att han skulle hämta upp dem. Särskilt den längre tjejen som kallade Marcus för "kortis" verkar ha lite bitchiga tendenser, vilket man även såg i trailern inför nästa vecka.

Citat:
Jörgen var ju sitt vanliga jag på webben, dvs inte rolig. men han verkade gilla den nya tjejen och vice versa. Hon tyckte tydligen att han var en man för henne och hade "jättekarisma"
Hon yrade något om att han var "lugn och trygg" också. Själv uppfattar jag Jörgen som en högst osäker person som hela tiden försöker kompensera sin bristande självkänsla med överdriven kaxighet.

Citat:
Sen Therese, katastrofdejt, men är ju dessvärre många bönder som valt dejter som går ut på att göra saker istället för att lära känna varandra vilket är trist.
Man kan ju både göra saker OCH lära känna varandra. Detta var dock inte en sådan typ av dejt.
Citera
2017-10-26, 00:43
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Citat:
Det kanske är så. Usch, för bönder som bor i anslutning till sina föräldrar=pojkar som inte klippt av navelsträngen, anser jag.

Det är ju bara en tidsfråga innan Joacim får överta den stora gården. Brukar ju vara rätt vanligt hos bönder med sådana anläggningar att föräldrarna lämnar över till den yngre generationen när det är dags för dem att skaffa familj. Dock så kan det ju mycket väl hända att föräldrarna i så fall flyttar in i Joackims nuvarande hus. Så länge alla trivs med det arrangemanget så ser jag dock inget fel i det.
Citera
2017-10-26, 03:15
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Liselott och kompisen (som jag glömt namnet på) visade ju med önskvärd tydlighet att dom inte ville ha med övriga att göra.
Genom att babbla & tramsa mer än det andra systrarna, eller vad var den önskvärda tydligheten menar du?, nu ska jag inte hävda att jag kan kolla koncentrerat på tv så jag behöver din aids
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-10-26 kl. 03:17.
Citera
2017-10-26, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluttershy12
Var det inte hon som sökte till en annan bonde i årets omgång? Som sade att hon haft sina barn och han ville ha barn så skulle det inte funka

Du menar hon som sökte till Johan och sen kände sig lurad då han ville ha barn? Men varför skulle hon söka till Marcus? Marcus är ju ett år yngre än Johan så det är väl fullt möjligt att Marcus också tänker sig barn med en partner?! Där har hon nog inget att hämta om det nu var den tråkiga kvinnan!
Citera
2017-10-26, 07:48
Medlem
Citat:

Dock tror jag det är ganska vanligt att man bor så på landet där man drivit gårdar i generationer. Sen kanske några av hans tjejer finner det charmigt också. Ingen av hans tjejer verkade se det som ett problem att han bodde i anslutning till sina föräldrar.
Citera
2017-10-26, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det är ju bara en tidsfråga innan Joacim får överta den stora gården. Brukar ju vara rätt vanligt hos bönder med sådana anläggningar att föräldrarna lämnar över till den yngre generationen när det är dags för dem att skaffa familj. Dock så kan det ju mycket väl hända att föräldrarna i så fall flyttar in i Joackims nuvarande hus. Så länge alla trivs med det arrangemanget så ser jag dock inget fel i det.

Nej det är mycket vanligt som du säger och jag tror Joacims tjejer inser att det är så man lever (oftast) när det gäller familjegårdar. Var det ett mindre slott Joacims föräldrar hade? Eller herrgård?
Citera
2017-10-26, 07:56
Medlem
Vissa är väl så pass unga så de äger väl inte verksamheten och husen själva utan ska ta över efter föräldrarna en dag, är väl ofta så det brukar se ut. Skulle tro att de äldre bönderna i denna säsong har gått samma väg, kan ju inte vara många unga som blir bönder idag och har föräldrar som inte är eller varit i den branschen. Inte så konstigt att de bor ett stenkast ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in