2017-10-25, 20:54
Medlem
Glöm olycka, älg och gris. Citerat ur BT:

”Kvinnan ska ha varit ute och motionerat när hon blivit överfallen i spåret. Sedan ska hon ha släpats iväg och ut i terrängen.
Så tros det misstänkta mordet i Ulricehamn ha gått till.
Polisens bild av att det handlar om ett mord eller dråp har stärkts under dagen.
– Ja, det har den men jag vill inte gå in på varför, säger Lena Matthijs, polisområdeschefen i Älvsborg.”
Citera
2017-10-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Jo det verkar konstigt om hon inte skulle något ärende på vägen
Men tillbaka till älgar
Tänk om hon fick toalettbehov gick in från spåret i skogen och blev nedsprungen av en älg när hon satt där

Nej, inga fler sinnesslöa älgteorier. Älgattack var extremt osannolik redan innan polisen rubricerade händelsen som mord alternativt dråp. Följ nyhetsrapporteringen och använd slutledningsförmåga, snälla.
Citera
2017-10-25, 20:55
Medlem
tramsebyxans avatar
Märkligt att äkta paret H*lander har en 42-årig kvinna skriven hos sig i en lägenhet som bara är 61 kvm. U*rika Hi**den. * = l

Svartsjukedrama?
Citera
2017-10-25, 20:56
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Inte om det rör sig om en älg eller ett vildsvin. Dessutom tyder bilderna på BO inte på en kvinna som joggade runt i utmanande kortkort och nätstrumpor.
Troligare med vildsvin-det har hänt nyligen

(FB) Vildsvin löpte amok i nordtysk stad - fyra skadade (en bankman) - bank härjad (/MOD)
Det är inte alls troligare bara för att det skett nyligen. Älgattacker sker också titt som tätt så om du vill säga att det är troligare får du komma med någon statistik på det din tomte.
Citera
2017-10-25, 20:57
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Märkligt att äkta paret H*lander har en 42-årig kvinna skriven hos sig i en lägenhet som bara är 61 kvm. U*rika Hi**den. * = l

Svartsjukedrama?
Det var min tanke två sidor bak, jaså, en kvinna inneboende..polygami?
Citera
2017-10-25, 20:59
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det var min tanke två sidor bak, jaså, en kvinna inneboende..polygami?
Eller en dotter mellan två bostäder. Inte ovanligt.
Citera
2017-10-25, 20:59
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Jo det verkar konstigt om hon inte skulle något ärende på vägen
Men tillbaka till älgar
Tänk om hon fick toalettbehov gick in från spåret i skogen och blev nedsprungen av en älg när hon satt där
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Det är inte alls troligare bara för att det skett nyligen. Älgattacker sker också titt som tätt så om du vill säga att det är troligare får du komma med någon statistik på det din tomte.
Tror inte älgar släpar runt sina offer.

Troligare i så fall med vildsvin vars betar kan släpa människor ett stycke väg.

Polisen;
Citat:
Sedan ska hon ha släpats iväg och ut i terrängen.
Senast redigerad av Lao Tzu 2017-10-25 kl. 21:01.
Citera
2017-10-25, 21:00
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Olycka kan inte uteslutas. En olycka kan t.ex. vara att hon har blivit påkörd av ett fordon på spåret eller någon annanstans och sedan har föraren drabbats av panik och släpat in kroppen i skogen. Det är inte det mest sannolika men fortfarande inte uteslutet vad jag har sett.
Fullt möjligt, då borde det finnas bromsspår och andra tecken på det i motionsspåret. Ni som känner till orten, är det vanligt med motorcrosskörning eller liknande i motionsspåret?
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
nä iofs. Hoppar tillbaka till teorin om älskare, älgen köper jag inte. o inte att en random mördare står utmed ett motionspår o väntar på typ första bästa.
Citera
Medlem
Mer info från Ulricehamns Tidning:

http://www.ut.se/ulricehamn/kvinna-hittad-dod-vid-motionsspar/
...men vad är det för praktikant som skrivit "igår" genomgående i hela texten?

Reagerade dock på en sak:

Citat:
För polischefen kom det misstänkta mordet oväntat nära.

I tisdags eftermiddag spelade hon golf på sin hemmabana. Under tiden 15.30 till 17.00 befann sig Lena Matthijs ute på golfbanan. Fyndplatsen är bara några hundra meter från en del av golfbanan.

– Jag fick höra om det misstänkta mordet när jag kom hem på kvällen. Förmodligen var jag i området när det hände. Jag började fundera på vad jag hade sett och hört under min runda men tyvärr lade jag inte märke till något som kan användas i utredningen, säger Lena Matthijs.

Hur nära ligger golfbanan brottsplatsen? Borde inte Lena Matthijs hört om hon skrek? Vet vi alltså nu då, att hon av någon anledning inte skrek? Kanske för att hon kände personen? För att hon ströps?
Citera
2017-10-25, 21:05
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matrixyo
Mer info från Ulricehamns Tidning:

http://www.ut.se/ulricehamn/kvinna-hittad-dod-vid-motionsspar/
...men vad är det för praktikant som skrivit "igår" genomgående i hela texten?

Reagerade dock på en sak:

Hur nära ligger golfbanan brottsplatsen? Borde inte Lena Matthijs hört om hon skrek? Vet vi alltså nu då, att hon av någon anledning inte skrek? Kanske för att hon kände personen? För att hon ströps?

Någon hon kände
Kom fram på spåret och pratade
Slog plötsligt ner henne hon tappar glasögon
Blir släpad
Citera
2017-10-25, 21:05
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549

Kan nog vara en dotter, eftersom Liselotte heter Ulrika i mellannamn.

Men att en 42-årig dotter klämmer ihop sig med sina föräldrar på 61 kvm kan tyda på att något inte står rätt till. Hastigt uppbrott från farligt förhållande? Lämnad man ger igen på den han tycker bär "skulden"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in