2017-10-25, 10:08
Medlem
MrWalldemars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savagee
Du kan blanda det i vatten, var bara säker på att väga doseringen.
Det tar 3 timmar innan det kickar in

A nice

Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Grattis du har en påse med i dagsläget den bästa medicinen som finns.

Nej absolut inte i näsan antingen lägger du din mängd pulver i ett ark toapapper, du kan dela arken om det är flera lager papper, så gör du det till en boll och sväljer med dryck. Eller så häller du din mängd pulver direkt i munnen och sväljer med dryck.

Tänk på att det tar lång tid innan det slår det kan ta 2-3 timmar ibland, så ta inte mer efter en timma för att inget händer.
Tänk också på din dos pulver du tänkt ta, att har du inte tagit förut så har du inte någon tolerans, då räcker det med 600mg och du blir riktigt skev, så ta inte mer än så.

Har du ingen våg så blir det knepigare att dosera ditt pulver. Isf bör du vara försiktig. Helst väntar du isf och köper en billig våg i nån vitvarubutik.

Har en mg våg så det e chill.
Vad för effekter väntas att få på denna substans då?
Citera
2017-10-25, 10:54
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savagee
Du kan blanda det i vatten, var bara säker på att väga doseringen.
Det tar 3 timmar innan det kickar in

På tom mage slår det redan efter en timme ungefär, och färgar mer tycker jag personligen.
Citera
2017-10-25, 11:20
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalldemar
A nice

Har en mg våg så det e chill.
Vad för effekter väntas att få på denna substans då?

Första gångerna blir det lite som åt ghb hållet. Du blir vinglig och får svårt att prata lite som en fylla men du är klar i skallen. Psykiskt infinner sig ett välbefinnande. I början kan man må illa första timmarna av ruset men det är bara att ligga eller sitta bekvämt och njuta av ruset tills det går över.

Det är helt annorlunda och bäst.effekt när man gått in sig på lyrica och kan hantera det i höga doser så man kan ta det till vardags med jobb och socialt liv.

Du bör inte ta något dagen efter då du inte får nån effekt värd nämner ner än ångesten försvinner och lite energi. Så tar du dagen efter även om du höjer dosen så kommer du bli besviken så ha alltid en eller fler dagars mellanrum mellan intagen.

Du har våg säger du, kan du hjälpa oss andra som inte har våg och fylla ett kryddmått med pregabalin och väga det och detsamma med tesked fyll med pregabalin och väg hur mycket pregabalin det är i en tesked.

Det skulle hjälpa.många av oss som tänker köra pulver att dosera utan våg och att slippa väga varje gång även om man har våg så är det ju bekvämare och går snabbare att mäta upp sin dos med kryddmått eller tesked.

Har för mig att jag läst att någon väg och skrivit att ett kryddmått motsvarar 300mg men jag hitta det inte igen men är hundra på att jag läst det då jag doserade pregabalins pulver genom att använda kryddmått som 300mg så vore kul om nån kunde väga ett kryddmått pulver samt en tesked.

Någon skrev att en tesked skulle vara 2,nånting men hittar inte och minns inte exakt vad en tesked var.

Om vi kunde ha på första sidan eller iaf i ett inlägg hur mycket preg det finns i tesked och kryddmått skulle nog många bli glada.
Citera
2017-10-25, 11:21
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
På tom mage slår det redan efter en timme ungefär, och färgar mer tycker jag personligen.

jaså? Tycker att det slår snabbare om man äter något en liten stund efter intag och det låter logiskt då att äta får.igång magen att arbeta och ta upp pregabalinet.
Citera
2017-10-25, 12:31
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
jaså? Tycker att det slår snabbare om man äter något en liten stund efter intag och det låter logiskt då att äta får.igång magen att arbeta och ta upp pregabalinet.

Möjligen om man äter något väldigt liten då som du säger, för att få igång magen. Jag ska inte tala om vad någon annan upplever men JAG får påslag mycket snabbare med tom mage. Har jag ätit ett normalt mål mat känner jag inte ens när det kommer utan efter typ 3 timmar märker man att det visst börjat färga.
Citera
2017-10-25, 13:35
Medlem
MrWalldemars avatar
Citat:
Första gångerna blir det lite som åt ghb hållet. Du blir vinglig och får svårt att prata lite som en fylla men du är klar i skallen. Psykiskt infinner sig ett välbefinnande. I början kan man må illa första timmarna av ruset men det är bara att ligga eller sitta bekvämt och njuta av ruset tills det går över.

Det är helt annorlunda och bäst.effekt när man gått in sig på lyrica och kan hantera det i höga doser så man kan ta det till vardags med jobb och socialt liv.

Du bör inte ta något dagen efter då du inte får nån effekt värd nämner ner än ångesten försvinner och lite energi. Så tar du dagen efter även om du höjer dosen så kommer du bli besviken så ha alltid en eller fler dagars mellanrum mellan intagen.

Du har våg säger du, kan du hjälpa oss andra som inte har våg och fylla ett kryddmått med pregabalin och väga det och detsamma med tesked fyll med pregabalin och väg hur mycket pregabalin det är i en tesked.

Det skulle hjälpa.många av oss som tänker köra pulver att dosera utan våg och att slippa väga varje gång även om man har våg så är det ju bekvämare och går snabbare att mäta upp sin dos med kryddmått eller tesked.

Har för mig att jag läst att någon väg och skrivit att ett kryddmått motsvarar 300mg men jag hitta det inte igen men är hundra på att jag läst det då jag doserade pregabalins pulver genom att använda kryddmått som 300mg så vore kul om nån kunde väga ett kryddmått pulver samt en tesked.

Någon skrev att en tesked skulle vara 2,nånting men hittar inte och minns inte exakt vad en tesked var.

Om vi kunde ha på första sidan eller iaf i ett inlägg hur mycket preg det finns i tesked och kryddmått skulle nog många bli glada.

A okej låter intressant, tar stessolid nästan dagligen i "medicinska" doser, har det någon påverkan/korstolerans med lyrican?

Självklart kan jag göra det, om jag ens har ett kryddmått eller teskedsmått hemma.
(Har vart kock så jag kör oftast på ögonmått när jag lagar mat hemma)
Men får kolla hemma
Citera
2017-10-25, 15:16
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Möjligen om man äter något väldigt liten då som du säger, för att få igång magen. Jag ska inte tala om vad någon annan upplever men JAG får påslag mycket snabbare med tom mage. Har jag ätit ett normalt mål mat känner jag inte ens när det kommer utan efter typ 3 timmar märker man att det visst börjat färga.

Alla är vi olika och tur är väl det.
Citera
2017-10-25, 15:18
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
A okej låter intressant, tar stessolid nästan dagligen i "medicinska" doser, har det någon påverkan/korstolerans med lyrican?

Självklart kan jag göra det, om jag ens har ett kryddmått eller teskedsmått hemma.
(Har vart kock så jag kör oftast på ögonmått när jag lagar mat hemma)
Men får kolla hemma

inte på normal dosering stesolid mer än att du med stesolid minimerar kramprisken då vissa får bra per av lyrica.
Citera
2017-10-25, 16:39
Medlem
vglys avatar
Hur många dagar/veckor kan man äta innan man åker på en jobbig at?
Utgår ifrån en dagsdos på 300-400mg.
En bekant påstår sig ligga på en mängd omkring 600-800mg dagligen men aldrig haft jobbiga problem vid avsättning, har även hört på annat håll att efter fyra dagars brukande, på 300mg i dagsdos har hen mått riktigt kefft.

Hur upplever ni det? hur tar ni Lyrica?
Citera
2017-10-25, 20:25
Medlem
MrWalldemars avatar
Citat:
inte på normal dosering stesolid mer än att du med stesolid minimerar kramprisken då vissa får bra per av lyrica.

A okej gött!

Nu har jag vägt det för alla er som undrar hade bara teskedsmått som är 5ml

En tesked (5ml) = ca 2,5 g
Ett kryddmått (1ml) = ca 500mg
Citera
2017-10-25, 20:43
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vgly
Hur många dagar/veckor kan man äta innan man åker på en jobbig at?
Utgår ifrån en dagsdos på 300-400mg.
En bekant påstår sig ligga på en mängd omkring 600-800mg dagligen men aldrig haft jobbiga problem vid avsättning, har även hört på annat håll att efter fyra dagars brukande, på 300mg i dagsdos har hen mått riktigt kefft.

Hur upplever ni det? hur tar ni Lyrica?

Det är extremt olika, individuellt, hur länge man kan äta Lyrica utan att åka på utsättningssyndrom. Vissa får det efter några enstaka veckor, andra får hålla på i månader utan att utveckla fysiskt beroende.
Om du planerar att ta det en längre tid så testa varje vecka att avstå 1-2 dygn och se om du får utsättningssyndrom. Kör inte bara på vecka efter vecka för det är ett HELVETE att lägga av med
Senast redigerad av KringEx 2017-10-25 kl. 20:45.
Citera
2017-10-26, 07:30
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
A okej gött!

Nu har jag vägt det för alla er som undrar hade bara teskedsmått som är 5ml

En tesked (5ml) = ca 2,5 g
Ett kryddmått (1ml) = ca 500mg

Åh tackar ödmjukast för hjälpen. Kommer nog att beställas pulver mer framåt och ser verkligen fram emot att testa lyricey då alla skriver bra om dom. Aldrig läst ett inlägg som säger annat än bra shop och grym kvalité på lyrican.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in