Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Ja, överfall med sexuella motiv är väl som jag skrev tidigt i tråden det troligaste, men i och med att vi pratar om en kommunal chef med ansvar för arbetsmarknadsåtgärder, flyktingmottagning och integration så hamnar vi lite i ett annat läge. De områden som hon är chef över är trots allt områden med konflikter, hot och liknande.
Det är förvisso sant att om nån får för sig att attackera en kommunchef, så lär det i de allra flesta fall ske i anslutning till dennes jobb eller i hemmet.
Såvida det då inte är ett planerat mord och nån har följt efter kvinnan. Mordet tycks inte ha skett mitt ute i skogen utan rätt nära där hon parkerade bilen.
Fast då talar vi ju om ett planerat mord.
Om jag skulle spekulera lite kring det spåret, så tvivlar jag starkt på att nån asylsökande skulle följa efter och planera skogsöverfall som hämnd för nåt beslut.
Däremot nån svensk som är överdrivet engagerad i flyktingfrågor. Man ska veta hur många konstiga eldsjälar det finns och hur mycket hat som kan bubbla upp kring beslut som rör invandring och flyktingar. En annan variant är såklart en rejält ilsk flyktingmotståndare som gör offret personligen ansvarigt för nåt som har frågan att göra.
Om jag var tvungen att satsa pengar så skulle jag dock göra det på eldsjälen och invandringsvännen.
Med allt det sagt så är såklart ändå ett sexöverfall av en person utan anknytning till offret det troligaste.
Tror som Troian att det ligger ett sexuellt motiv bakom det hela, nä ingen avslagsmördarasylant som fått avslag men det ligger väl flyktinganläggningar i närheten så det kan vara en vanlig horny bidragssökande av okänt ursprung och glöm inte att de gillar att gå långa sträckor utan att gny dessa vandrare... Sen brukar denna gruppen efter själva sexet ofta förnedra kvinnorna med grovt våld, något europeiska gm inte har som vana att göra...
Sen tycker jag man inte skall vinkla dådet mot höger då det faktiskt är vänster som är överdrivet kåta på att använda våld av alla sorter istället för att diskutera som normala människor.
Ja otäckt för kvinnor och tjejer att leva tryggt & säkert i dagens Sverige.