2017-10-25, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Ser ju nästan ut som en människa.Ett band runt bålen och ett runt fötterna,men efter polisens tag i föremålet verkar det inte tungt och en massa ris/grenar är utanför på högersidan,såå...

Skulle gissa på gåstavar
Citera
2017-10-25, 18:07
Medlem
Quietdrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Men i fallet Ida var det dock ett sexuellt inslag, både i motiv och utförande.

Menar inte att motivet nödvändigtvis är detsamma, men lär vara ett oplanerat vansinnesdåd i liknande stil. Med eller utan andra likheter.
Citera
2017-10-25, 18:07
Medlem
Tror inte på ett sexuellt motiv i detta fall. Tycker inte man kan jämföra med Ida-fallet där både GM och BO var unga och nästan lika gamla, skiljde endast 3-4 år. Dessutom finns det evidens på att kvinnor över 50 utsätts för sexuellt våld i mycket liten utsträckning och att den största riskgruppen är 15-25 åringar, och risken minskar med åldern. Det finns mycket lite evidens på att sexuellt våld endast beror på maktutövning och jag förstår inte varför det upprepas som en självklarhet när man i själva verket inte vet som föranleder våldtäkt.

Jag tror snarare att detta är ett oplanerat impulsivt dåd utan klar motivbild. Inslag av psykiska besvär, möjligtvis psykos. Kan även vara ett vansinnesdåd utfört under drogrus/alkoholrus.

Jämför med dubbelmordet i Linköping istället för mordet på Ida.
Senast redigerad av Assdefender 2017-10-25 kl. 18:10.
Citera
2017-10-25, 18:09
Medlem
Fins många tokar därute som kan explodera i illdåd
Citera
2017-10-25, 18:09
Medlem
Boggymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasKt
Jag blir något fruktansvärd irriterad över nivån på kommentarer här. Javisst det är ju Flashback. Jag kände kvinnan ifråga och tycker inte att ni hedrar hennes minne på detta vis. Death by migranter, blatte, glasögonen hit och dit. Vilken Neandertalare som helst vet att det kan finnas tusen anledningar och händelseförlopp så om ni inte har någon åtminstone halvseriös spekulation eller gissning så borde ni hålla inne. Och har någon sett något så hoppas jag att polisen får veta det först.
Att gå in på Flashback när någon närstående har omkommit är aldrig en bra idé, jag beklagar sorgen.
Citera
2017-10-25, 18:13
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glimpz
Vid denna tiden på året så tycker jag att det är extremt sällan. Spåren blir allt sunkigare när hösten kommer och vid området jag tror det har skett så är det nästan som små sänkor i marken om det regnat riktigt mycket.

Om det nu r exakt där jag tror att det är så har man färdats ungefär 3,5-4km om man tar sig i rätt riktning på spåret. Har hon varit förföljd så har personen i fråga hängt på en bra bit om det är den rutten BO har tagit. Nästan ända till slutet på banan(5km). Konstigt även att det skedde där. Golfklubben är egentligen det enda stället man kan se annat folk än motionärer längs med banan förutom något enstaka hus där i alla fall jag aldrig sett någon röra sig.
Då har hon varit ute ett tag och kanske fått en obehaglig känsla kring någon som springer tätt bakom under en längre sträcka och ringer sin man för säkerhetsskull. Vilket skulle kunna förklara varför polisen tar ärendet på så stort allvar att dom åker omedelbart. Spekulation.

Edit: Nej, förresten jag tar tillbaka det. Hon skulle varit hemma kl 16, men larmet inkom 18:30. Har hon meddelat sin man om något sådant så hade han ringt tidigare.
Senast redigerad av 5549 2017-10-25 kl. 18:18.
Citera
2017-10-25, 18:14
Medlem
Expressen går ut med att kroppen hittades i en onaturlig position. Bilder på avspärrningen visar att de har spärrat av inne i själva skogen långt bort från ett motionsspår. Förmodligen har GM försökt dölja kroppen med kvistar, jord och skit, eller lagt den på ett "skymt" ställe. Hade det varit en olycka/olycksfall hade hon snarare legat intill motionsspåret.
Citera
2017-10-25, 18:16
Medlem
FB kommer lösa detta brott, polisen är här och tittar till. Jag är FU i trådet.

Så att glasögonen hittades en bit bort från offret tyder på att hon kämpade jagades för sitt liv.

Vi kan inte heller utesluta djurattack. Det var en älg som dödade en kvinna i skogen polisen trodde att hennes man var mördaren men de hade fel.
Citera
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasKt
Jag blir något fruktansvärd irriterad över nivån på kommentarer här. Javisst det är ju Flashback. Jag kände kvinnan ifråga och tycker inte att ni hedrar hennes minne på detta vis. Death by migranter, blatte, glasögonen hit och dit. Vilken Neandertalare som helst vet att det kan finnas tusen anledningar och händelseförlopp så om ni inte har någon åtminstone halvseriös spekulation eller gissning så borde ni hålla inne. Och har någon sett något så hoppas jag att polisen får veta det först.

Beklagar djupt sorgen för alla nära och kära i kvinnans närhet och hoppas precis som du att polisen får tag på monstret som mördat och förstört mångas liv.
Citera
Medlem
Separatistens avatar
Beklagligt.

Har säkra uppgifter att kvinnan jobbat med mottagning av nyanlända på Kommunen.
Citera
2017-10-25, 18:17
Medlem
Hon kan kanske hade blivit vittne till något? Några som kanske höll på med narkotikaaffärer? Någon som var i färd med att gräva ner pengar efter ett rån etc.?

I.o.m att hon hade jobbat inom flyktingmottagandet så kanske hon kände igen dem och konfronterade dem?
Senast redigerad av Konrad 2017-10-25 kl. 18:20.
Citera
2017-10-25, 18:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Tror inte på ett sexuellt motiv i detta fall. Tycker inte man kan jämföra med Ida-fallet där både GM och BO var unga och nästan lika gamla, skiljde endast 3-4 år. Dessutom finns det evidens på att kvinnor över 50 utsätts för sexuellt våld i mycket liten utsträckning och att den största riskgruppen är 15-25 åringar, och risken minskar med åldern. Det finns mycket lite evidens på att sexuellt våld endast beror på maktutövning och jag förstår inte varför det upprepas som en självklarhet när man i själva verket inte vet som föranleder våldtäkt.

Jag tror snarare att detta är ett oplanerat impulsivt dåd utan klar motivbild. Inslag av psykiska besvär, möjligtvis psykos. Kan även vara ett vansinnesdåd utfört under drogrus/alkoholrus.

Jämför med dubbelmordet i Linköping istället för mordet på Ida.

Jo skillnad mot Ida känns given. Om hon jobbat inom kommunen så har hon möjligen då vetat om de flesta problempundarna som finns i kommunen och kanske stött på en som fått en snedtändning eller möjligen hyst agg mot kommunens beslut i socialfalls frågor eller kvinnan ifråga och velat "prata" om saken. Sedan under rus eller bara ren och skär ilska har det gått som det gått. Det vanliga med dessa fall är dock att dessa vanligtvis åker fast rätt snabbt då de från början av dådet är ganska borta i huvudet och den lokala polisen vet också mycket väl vilka de "usual suspects" kan vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in