2017-10-25, 17:00
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Fyfan. Detta låter som ett typiskt amerikanskt mord på något sätt. Som tagen ur en kriminalserie..

Antingen har jag sovit under en sten vad gäller hur mycket jag följt media de senaste åren, eller så är detta första gången på jävligt många år jag sist läste att någon blev överfallen & mördad under en joggingtur. Det är mer vanligt att bli våldtagen..
Ida Johansson som har nämnts ett par gånger här inne, skedde för drygt två år sedan. Snarlika detaljer faktiskt - hon tog sin bil till motionsspåret, överfölls slumpmässigt och blev indragen i skogen. Övriga inslag hoppas vi slippa denna gång, men jag börjar ändå luta åt att det kan ha rört sig om någon som åtminstone försökte våldta offret den här gången också. Är det inte ett sjukdomsfall bakom har jag svårt att se andra logiska motiv.

(FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår
Citera
2017-10-25, 17:01
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontblamecain
Kan ju vara mordvapnet som den där polisen bär på.
Kanske en golfklubba, som någon försökt gömma i riset. Det ligger faktiskt en golfbana i anslutning till slingorna.

https://minfil.org/z676Mfc9b5/a321b0a1-12aa-4525-8eb9-5775d8b62cbc.jpg

Ser ju nästan ut som en människa.Ett band runt bålen och ett runt fötterna,men efter polisens tag i föremålet verkar det inte tungt och en massa ris/grenar är utanför på högersidan,såå...
Citera
2017-10-25, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Men snälla lilla du.

Det är männen som ska ändra på sig, inte kvinnorna. Kvinnor ska kunna springa i skogen med lurar i öronen utan att bli våldtagna eller mördade av män.

Det är verkligen något fel om man resonerar som dig. Dina värderingar är precis lika som muslimska mäns värderingar.

Det du borde tänka om du hade varit intelligent är: vad hemskt att kvinnor inte kan leva som de vill på grund av vissa män och hur kommer det sig att så många män begår brott och mord.

Du tillhör med största sannolikhet dem som röstat för att det skulle bli så här. Vad klagar du för?

"Det är männen som ska ändra på sig..."
Jaha, för det kan du ju hävda när du själv ligger där... död.

Kom in i matchen och se verkligheten. Kvinnor måste vara smarta annars råkar de illa ut. Det är dagens Sverige. Det är verkligheten.
Vad du tycker spelar ingen roll.

De finns somliga som arbetar mot att det ska vara så här, och du tillhör uppenbarligen inte en av dem; så varför inte skörda det du förmodligen varit med och sått?
Citera
2017-10-25, 17:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Fyfan. Detta låter som ett typiskt amerikanskt mord på något sätt. Som tagen ur en kriminalserie..

Antingen har jag sovit under en sten vad gäller hur mycket jag följt media de senaste åren, eller så är detta första gången på jävligt många år jag sist läste att någon blev överfallen & mördad under en joggingtur. Det är mer vanligt att bli våldtagen..

Man tänker direkt på fallet Ida 2015.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/upplandsvasbymordet-atalas-for-grov-valdtakt-och-mord

Har säkert varit flera också. Just detta att ge sig på en ensam joggare i skogen är just från typ Criminal Minds men händer i verkligheten också. Därav att många kvinnor ofta joggar antingen i par eller tillsammans med en hund och helst undviker skogen.
Citera
2017-10-25, 17:09
Medlem
power.rangerss avatar
Det är väl ett våldtäktsäckel som vanligt. Tycker dom ska brännas levande.
Citera
2017-10-25, 17:09
Medlem
JellyJansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Men snälla lilla du.

Det är männen som ska ändra på sig, inte kvinnorna. Kvinnor ska kunna springa i skogen med lurar i öronen utan att bli våldtagna eller mördade av män.

Det är verkligen något fel om man resonerar som dig. Dina värderingar är precis lika som muslimska mäns värderingar.

Det du borde tänka om du hade varit intelligent är: vad hemskt att kvinnor inte kan leva som de vill på grund av vissa män och hur kommer det sig att så många män begår brott och mord.

Och efter vargöverfallet i Kolmården och björnöverfallet i somras tycker du att det är vargarna och björarna som bör ändra på sig?

Det kommer alltid finns män och människor som är sjuka och störda. Det handlar inte om att de ska ändra på sig. Eller är det, det som du vill säga? Att sjuka och störda människor ska ändra på sig?

Men lycka till att ändra på alla män. Blir ett hårt jobb för dig.
Citera
2017-10-25, 17:17
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Begriper inte varför alternativhögern inte kan hålla sig till trådar där dessa intressen diskuteras specifikt. Det finns inte en enda indikitation ännu på vem GM är, varför ens spekulera om etnicitet i det här läget? Vad tillför ni till tråden?

Och de allra flesta kvinnor i Sverige eller världen mördas inte i ett motionsspår, det är jäkligt ovanligt, därför behöver vi inte varningar om att vi ska jogga på gymmet istället för i skogen, även om det är sagt i all välmening.

Vid snart sagt varje mord på kvinnor som diskuteras på fb pratas det mycket mer om hur kvinnor borde tänka, bete sig, klä sig och akta sig för än det faktum att det är män som våldtar, misshandlar och mördar. Man skulle kunna föreställa sig ett annat fokus, nämligen: vad ska vi göra åt de män som beter sig så här? Vad är det för fel på dem?

Därför att invandrare från Afrika och Mellanöstern har en brutal överrepresentation när det kommer till överfallsvåldtäkter.

Just därför så är det utan tvekan relevant att direkt misstänka MENA.
Citera
2017-10-25, 17:19
Medlem
JellyJansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goboobog

Jag brukar gå rakt ut på övergångsställen utan att kolla höger och vänster först, eftersom bilarna ändå ska stanna för mig. Jag kommer troligen inte att leva så länge. Men jag kom på idag att jag kan vara lite streetsmart och kolla mig för innan jag går ut framför bilarna så slipper jag bli påkörd.

Det ni tröga jävla feminister inte fattar är att det är ingen som beskyller kvinnan för att gjort fel för att hon har hörlurar när hon springer i skogen, däremot så är det alltid smart att vara lite smart om man vill bli gammal i den här världen. Världen anpassar sig inte efter vad vi tycker, vi får anpassa oss efter hur världen ser ut. För övrigt bör män inte heller ha hörlurar på sig när de springer. Kan bli rånade och misshandlade. Lyssna på naturen istället.

Är det här ett slumpmässigt överfall så lär det vara en jävla dåre som gör det i dagsljus.
Citera
2017-10-25, 17:20
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JellyJansen
Jag brukar gå rakt ut på övergångsställen utan att kolla höger och vänster först, eftersom bilarna ändå ska stanna för mig. Jag kommer troligen inte att leva så länge. Men jag kom på idag att jag kan vara lite streetsmart och kolla mig för innan jag går ut framför bilarna så slipper jag bli påkörd.

Det ni tröga jävla feminister inte fattar är att det är ingen som beskyller kvinnan för att gjort fel för att hon har hörlurar när hon springer i skogen, däremot så är det alltid smart att vara lite smart om man vill bli gammal i den här världen. Världen anpassar sig inte efter vad vi tycker, vi får anpassa oss efter hur världen ser ut. För övrigt bör män inte heller ha hörlurar på sig när de springer. Kan bli rånade och misshandlade. Lyssna på naturen istället.

Är det här ett slumpmässigt överfall så lär det vara en jävla dåre som gör det i dagsljus.
Vid den tiden är det inte ljust någonstans i Sverige.
Citera
2017-10-25, 17:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Därför att invandrare från Afrika och Mellanöstern har en brutal överrepresentation när det kommer till överfallsvåldtäkter.

Just därför så är det utan tvekan relevant att direkt misstänka MENA.

Det där är ett statistiskt felslut

Dessutom är det ointressant, diskussionen bör utgå från vad vi känner till om det faktiskt fallet.
Citera
2017-10-25, 17:22
Medlem
ThuleSocietys avatar
För övrigt:

Man är inte gammal om man är 60 bast. Det är 2017 nu, inte 1817.

Min mor är 64 och spelar seriösa tennismatcher mot 20-åringar. Gammal är man om man är 80.
Citera
2017-10-25, 17:23
Medlem
JellyJansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Vid den tiden är det inte ljust någonstans i Sverige.

Skulle hon inte vara tillbaka kl 16?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in