2017-10-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Framgår det någonstans om hon hade lurar i öronen? Jag joggar rätt mycket själv och upphör aldrig att förvånas över hur särskilt tjejer/kvinnor spirnger ensamma omkring på ofta mörka stigar och vägar med musik i öronen. Hur godtrogna och ogenomtänkta får folk bli? Det är en säkerhetsrisk! Dels ur trafiksynpunkt, dels riskerar man att inte upptäcka förföljare och andra hot.

Någon jävla "street-smarthet", får man väl ändå förvänta sig även från kvinnor?

Men snälla lilla du.

Det är männen som ska ändra på sig, inte kvinnorna. Kvinnor ska kunna springa i skogen med lurar i öronen utan att bli våldtagna eller mördade av män.

Det är verkligen något fel om man resonerar som dig. Dina värderingar är precis lika som muslimska mäns värderingar.

Det du borde tänka om du hade varit intelligent är: vad hemskt att kvinnor inte kan leva som de vill på grund av vissa män och hur kommer det sig att så många män begår brott och mord.
Senast redigerad av Den.smarta 2017-10-25 kl. 16:36.
Citera
2017-10-25, 16:20
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrusNeger
Campingen ligger precis jämte vandrarhemmet där folk ofta startar sin löptur. Campingen är oftast bebodd året runt men är väldigt liten och kan inte tänka mig att det bor mer än ca 5-10 pers där vid denna årstid.
Romer/asfaltsläggare?
Citera
2017-10-25, 16:20
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Att hon dödades när hon var ute och sprang, en bra bit från sin egen bostad vad jag förstår, gör att jag nog mer lutar åt ett slumpmässigt överfall. En missnöjd asylsökande som fått avslag hade nog gett sig på kvinnan i direkt anslutning till hennes arbetsplats, eller åtminstone vid bostaden. Överfall i motionsspåret hade krävt att personen förföljde kvinnan under en lång tid, dessutom brukar inte sällan såna människor vilja åka fast för att spendera ett par år i fängelset.

Jag gissar på en överfallsvåldtäkt, inte nödvändigtvis genomförd, som slutat illa.

Ja de teorin låter inte helt fel
Citera
2017-10-25, 16:21
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fiender som visste att hon skulle befinna sig just där, just då? Jag tror inte det.

En person som är motiverad nog att mörda kallblodigt är säkert förmögen att avgöra en lämplig tidpunkt för mordet. En plats utan vittnen och en rimlig chans att slippa undan. BO var uppenbart inte skyddad och det var säkert bara att knalla efter och invänta rätt ögonblick.
Citera
2017-10-25, 16:22
Medlem
vemedinmas avatar
Finns flera flyktingboenden i ulricehamn, finns ett uppe i gamla LSS boendet och ett i gamla Psyk. Inte speciellt långt till lassalyckan.
Citera
2017-10-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Men snälla lilla du.

Det är männen som ska ändra på sig, inte kvinnorna. Kvinnor ska kunna springa i skogen med lurar i öronen utan att bli våldtagen eller mördad av män.

Ponera att du blir oprovocerat ihjälslagen som man mitt på gatan, anser du då att du kunde varit mer "street-smart" och inte lämnat huset?

Ja självklart skall män som är ute i skogen och våldtar kvinnor ändra sig precis som alla andra brottslingar. Jag är själv man och har aldrig ens funderat på att göra något sådant och så är det säkert för de flesta män. De som är normala gör inte sånt, sedan finns det ju idioter som kan göra vad som helst.

Låser du själv dörren när du går ut? Med ditt resonemang så borde du inte göra det eftersom folk inte skall gå in i andras hus. Det är ju olagligt.
Citera
2017-10-25, 16:38
Medlem
dontblamecains avatar
Kan ju vara mordvapnet som den där polisen bär på.
Kanske en golfklubba, som någon försökt gömma i riset. Det ligger faktiskt en golfbana i anslutning till slingorna.

https://minfil.org/z676Mfc9b5/a321b0a1-12aa-4525-8eb9-5775d8b62cbc.jpg
Citera
2017-10-25, 16:41
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Som visste var och när hon skulle vara ute och springa? Nej, jag tror inte det heller.

Vad jag förstår hittades hon inne i skogen, en bit från joggingspåret. Jag tror på ett sexuellt motiv.

Ja, överfall med sexuella motiv är väl som jag skrev tidigt i tråden det troligaste, men i och med att vi pratar om en kommunal chef med ansvar för arbetsmarknadsåtgärder, flyktingmottagning och integration så hamnar vi lite i ett annat läge. De områden som hon är chef över är trots allt områden med konflikter, hot och liknande.

Det är förvisso sant att om nån får för sig att attackera en kommunchef, så lär det i de allra flesta fall ske i anslutning till dennes jobb eller i hemmet.

Såvida det då inte är ett planerat mord och nån har följt efter kvinnan. Mordet tycks inte ha skett mitt ute i skogen utan rätt nära där hon parkerade bilen.

Fast då talar vi ju om ett planerat mord.

Om jag skulle spekulera lite kring det spåret, så tvivlar jag starkt på att nån asylsökande skulle följa efter och planera skogsöverfall som hämnd för nåt beslut.
Däremot nån svensk som är överdrivet engagerad i flyktingfrågor. Man ska veta hur många konstiga eldsjälar det finns och hur mycket hat som kan bubbla upp kring beslut som rör invandring och flyktingar. En annan variant är såklart en rejält ilsk flyktingmotståndare som gör offret personligen ansvarigt för nåt som har frågan att göra.

Om jag var tvungen att satsa pengar så skulle jag dock göra det på eldsjälen och invandringsvännen.

Med allt det sagt så är såklart ändå ett sexöverfall av en person utan anknytning till offret det troligaste.
Citera
2017-10-25, 16:43
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uteliggarn
Det är grenar som är invirade i papper
https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/a321b0a1-12aa-4525-8eb9-5775d8b62cbc?fit=crop&h=733&w=1100&1c8a09fc

Ja de sa det och jag ser det nu för det vore ett litet lik annars typ ett litet skogstroll
Ja det är nog grenar
Citera
2017-10-25, 16:46
Medlem
Machiavellys avatar
Fyfan. Detta låter som ett typiskt amerikanskt mord på något sätt. Som tagen ur en kriminalserie..

Antingen har jag sovit under en sten vad gäller hur mycket jag följt media de senaste åren, eller så är detta första gången på jävligt många år jag sist läste att någon blev överfallen & mördad under en joggingtur. Det är mer vanligt att bli våldtagen..
Citera
2017-10-25, 16:48
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Hur är en "rape gone good"?
Rape gone bad = våldtäkt.
Rape gone good = våldtäktsmannen dör.
Citera
2017-10-25, 16:58
Medlem
allegragellers avatar
Begriper inte varför alternativhögern inte kan hålla sig till trådar där dessa intressen diskuteras specifikt. Det finns inte en enda indikitation ännu på vem GM är, varför ens spekulera om etnicitet i det här läget? Vad tillför ni till tråden?

Och de allra flesta kvinnor i Sverige eller världen mördas inte i ett motionsspår, det är jäkligt ovanligt, därför behöver vi inte varningar om att vi ska jogga på gymmet istället för i skogen, även om det är sagt i all välmening.

Vid snart sagt varje mord på kvinnor som diskuteras på fb pratas det mycket mer om hur kvinnor borde tänka, bete sig, klä sig och akta sig för än det faktum att det är män som våldtar, misshandlar och mördar. Man skulle kunna föreställa sig ett annat fokus, nämligen: vad ska vi göra åt de män som beter sig så här? Vad är det för fel på dem?
Senast redigerad av allegrageller 2017-10-25 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in