2017-10-25, 12:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja du får nog vänja dig vid det eftersom BO verkar ha jobbat med nyanlända barn. Det kan nog inte uteslutas att detta kan ha något med hennes död att göra.

I förhållande till de nyanlända så är hon nog inte ansiktet utåt. Det vill säga, de nyanlända (eller andra personer satta i arbetsmarknadsåtgärder) träffar nog sällan enhetschefer.

Men jag tror inte det har med saken att göra.
Citera
2017-10-25, 12:23
Medlem
[quote=climasol|62152806]Detta är ju helt sjukt.

På denna sida på SR så finns en artikel om nyanlända barnfamiljer i Ulricehamn.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=5962405

I artikeln Nämns LH:
Citat:

Såg något på en bekants fb igår, de skulle lämnas dåliga besked till någon/några i går.
Denna bekanta jobbar med flyktingungdomarna här i Ulricehamn.
Kan de ha något samband? 🤔
Citera
2017-10-25, 12:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Sexuella motiv hon skulle träffa någon i spåret för ett snabbnyp men det blev inte som det var tänkt? Spekulation jo visst.

Hon var ute och joggade. Vad tyder på att hon var otrogen?
Citera
2017-10-25, 12:26
Medlem
Efter mordet på Ida har jag inte sprungit i ett enda motionsspår. Och sen läser man att det har hänt igen, i ens egen hemstad!
Citera
2017-10-25, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I förhållande till de nyanlända så är hon nog inte ansiktet utåt. Det vill säga, de nyanlända (eller andra personer satta i arbetsmarknadsåtgärder) träffar nog sällan enhetschefer.

Men jag tror inte det har med saken att göra.

En annan gissning kan vara att någon var extremt negativ till det här projektet som hon jobbade med.
Citera
2017-10-25, 12:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
En annan gissning kan vara att någon var extremt negativ till det här projektet som hon jobbade med.

Som visste var och när hon skulle vara ute och springa? Nej, jag tror inte det heller.

Vad jag förstår hittades hon inne i skogen, en bit från joggingspåret. Jag tror på ett sexuellt motiv.
Citera
2017-10-25, 12:31
Medlem
Snabbt anklagar fb nyanlända. Alltid har ni fel. Såna här typ av brott, mot äldre, rör sig oftas om antingen av ekonomisk motiv eller psykisk instabilitet.

De två äldre paren som hittades döda på sin gård utfördes av en småbarnspappa. Vit svensk.

Förmodligen bor GM inte långt ifrån brottsplatsen. Vem annars rör sig där om man inte bor nära?

GM känner ej bo, annars hade polisen ej varnat folk.

Det polisen behöver göra nu är.

1. Teknisk brottsplatsundersökning
2. Kartlägga BO sista timmar, kanske dagar i livet.
3. Dörrknackning i området.
4. Säkra filmer från alla kameror i området de senaste dagarna innan det raderas.

Sen kommer kommer en GM gripas.
Citera
2017-10-25, 12:31
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Som visste var och när hon skulle vara ute och springa? Nej, jag tror inte det heller.

Vad jag förstår hittades hon inne i skogen, en bit från joggingspåret. Jag tror på ett sexuellt motiv.

Sexuellt motiv utesluter inte hämndmotiv. Allraminst i det klientel hon arbetade med.

Med tanke på platsen verkar det i alla fall inte ha varit något planerat.

Intressant att det är just Lena Matthijs som är talesperson för polisen. God man med inneboende och hög profil i ensamkommandefrågor.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-10-25 kl. 12:37.
Citera
2017-10-25, 12:32
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungklant
Jag hade fått fel förnamn, det är Lise*otte (L) Hy*ander.
Enhetschef för arbetsmarknads- och flyktingfrågor.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=5962405

Då har vi ett möjligt motiv - babbe arg för att han inte får en fyrarummare centralt eller att han tvingas gå på SFI.
Citera
2017-10-25, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det går nog inte att utesluta sjukdomsfall. Hon skulle ju inte vara den första 60-åriga joggaren som får infarkt eller stroke, men polisen säger ju samtidigt att omständigheter talar för att det kan handla om ett brott. Vi får avvakta och se. Att hon hittats i terrängen en bit från spåret kan ju tala för överfall och i så fall lär det ju garanterat handla om en överfallsvåldtäkt. Nåt man rimligtvis borde ha konstaterat på direkten.

Att man söker efter misstänkta gärningsmän med hund kan ju också tala för att man är rätt säkra.

Knappast sjukdom om Polisen nu går ut och varnar ensamma kvinnor som joggar.
Citera
2017-10-25, 12:35
Medlem
Var det inte en annan kvinna som dog under mystiska omständigheter för inte så länge sedan som också jobbat med nyanlända? Hon hette Lyng-nånting..
Citera
2017-10-25, 12:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Var det inte en annan kvinna som dog under mystiska omständigheter för inte så länge sedan som också jobbat med nyanlända? Hon hette Lyng-nånting..

Kanske menar du Anna Spång-Lyng?

Tråd: (FB) Anna Spång-Lyng hittad död på Gits Gård, Falkenberg. Var det en olyckshändelse?

Hade inte jobbat med nyanlända, mig veterligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in