2017-10-25, 15:39
Medlem
Någon som vet vad hon jobbade med på kommunen?
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Nej nej så var det säkert inte, hon skulle väl varit hemma vid 16-17-tiden och var inte det, då blev dom väl oljiga och började ana onåd. Gick hon upp till fots till motionsslingan eller åkte hon bil? Det börjar skymma ganska tidigt nu, vid 18:00-tiden är det ganska skumt för att inte säga mörkt om det är mulet (vilket det alltid är den här årstiden).

Hon åkte bil, den återfanns vid slingan
Citera
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Hon är funnen av polis enligt polisens presstalesman

Ja det känns ju lite ovanligt. Att de åker ut så snabbt och söker. Jag får intrycket av att hon låg nära spåret då jag tittar på de bilder som publicerats i media.

Det jag försöker säga är i vart fall att hon rent tidsmässigt kan ha hittats ganska fort då någon väl sökte efter henne längs slingan.
Senast redigerad av Marimu 2017-10-25 kl. 15:44.
Citera
2017-10-25, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Bra iakttagelse. Varför var hon inte på jobbet? En ganska hög tjänsteperson i kommunen bör väl inte vara ute och jogga på normal arbetstid. Eller var hon sjukskriven?

Sjukskriven mentalt då eftersom hon var ut och joggade.

Kan mycket väl vara något som berör jobbet....

Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Vidare förstår jag inte, hade en nära släkting till mig försvunnit så hade man säkert åkt dit där hon vistades och sett bilen och därigenom dragit slutsatsen att hon var kvar i området..

Frågan är hur många som hade letat själva först och därefter ringt polis

På denna lilla tid har man inte hunnit samla in många sökare, dom var ju på henne direkt.

Visst är det så, bilen noterar man är kvar. Man kallar väl inte på polis då som rycker ut direkt....

Som jag sagt sedan start, verkar finnas någon hotbild. Av vem är väl frågan?

Det är anhöriga som saknar henne skriver media, inte direkt maken. Kanske han är dumpad och sotis vad vet vi? Har hon ens en make?
Citera
2017-10-25, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milovina
Polischefen Lena Matthijs i GP:

– Vi vet inte vem som har gjort det här och i nuläget vi kan inte garantera att det här bara var ett brott som var riktat mot en enskild individ. Det är bra att vara lite extra vaksam och att man tar med sig en vän om man ska ut och promenera tills vi har rett ut det här, säger Lena Matthijs.

http://www.gp.se/polischefen-kan-vara-helt-random-1.4765062
Lena Matthijs, är inte det afghansnyfterskan?
Citera
2017-10-25, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Någon som vet vad hon jobbade med på kommunen?
Ja chef arbetsmarknadsenhet
https://www.ulricehamn.se/stodochomsorg/arbetsmarknad/
Citera
2017-10-25, 15:50
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Ja chef arbetsmarknadsenhet
https://www.ulricehamn.se/stodochomsorg/arbetsmarknad/
Med inriktning "Arbetsmarknadsåtgärder, flyktingmottagning och integration" enligt hennes Linkedin.
Citera
2017-10-25, 15:52
Medlem
Browndawgs avatar
Eftersom polisen går ut och säger att folk inte bör jogga ensamma och ska vara vaksamma så torde detta vara ett random mord. Alltså någon helt galen som är ute och mördar.

Jag hoppas vi inte får läsa om ett till mord i någon skog i Sverige i dagarna med liknande stil.

Polisen borde sätta in alla tillgängliga resurser på att få fast denna GM.
Citera
2017-10-25, 15:53
Medlem
Nilsbofinks avatar
Såg polishelikoptern flyga runt över stan under eftermiddagen. Tillfällighet eller fått upp ett spår är frågan?
Citera
2017-10-25, 15:56
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Eftersom polisen går ut och säger att folk inte bör jogga ensamma och ska vara vaksamma så torde detta vara ett random mord. Alltså någon helt galen som är ute och mördar.

Lena "jag vet inte vad jag gör" Matthijs har personliga skäl för att leda misstankarna i den riktningen.
Citera
2017-10-25, 15:56
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbofink
Såg polishelikoptern flyga runt över stan under eftermiddagen. Tillfällighet eller fått upp ett spår är frågan?

Ja, dom flyger med sina helikopterhundar nu!
Citera
2017-10-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Eftersom polisen går ut och säger att folk inte bör jogga ensamma och ska vara vaksamma så torde detta vara ett random mord. Alltså någon helt galen som är ute och mördar..

Jovisst men du får betänka att dom inte vet vad som orsakat detta, det kan vara en mördare men det kan också vara en tragisk olycka orsakad av ett djur.. I bägge fallen så finns det ju såklart en risk att andra också kan drabbas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in