2017-10-25, 15:32
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Ja hon verkar direkt klockad tillika klockat sig själv innan hon lämnade hemmet för enligt media var det ihemmet hon lämnade för sin joggingtur, inte jobbet som man tycker hon borde vara på en tisdag mitt på dagen.

Ingen aning, polis brukar inte gå ut med att man kollar arbetet som hypotes inledningsvis, ett arbete som hon antingen lämnat väldigt tidigt eller så var hon inte alls på jobbet denna dag ...

Vidare förstår jag inte, hade en nära släkting till mig försvunnit så hade man säkert åkt dit där hon vistades och sett bilen och därigenom dragit slutsatsen att hon var kvar i området..

Frågan är hur många som hade letat själva först och därefter ringt polis
Citera
2017-10-25, 15:33
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Ris med hår ????

https://minfil.org/Cf7cM6c9bd/123456.jpg

Jag vet inte, men jag har då aldrig sett på maken till en liknande frisyr isåntfall.

Polisen bär "paketet" på pappret också, med lätthet. Är INTE ett lik. Ser ut att väga max några kilo.
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Hon kan ju ha messat eller ringt hem till maken och flaggat för att hon var i en obehaglig situation eller liknande. Det kan förklara att polisen var där på två (eller tre) röda.

Vi lär nog få veta mer om media intresserar sig för fallet
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Ja de vet inte ens om personen är död därför kan de inte ange brottsrubricering

???

Antar att du var ironisk nu
Citera
2017-10-25, 15:35
Medlem
missak47s avatar
Mer exakt vart i Ulricehamn hände detta?
Citera
2017-10-25, 15:36
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Hon kan ju ha messat eller ringt hem till maken och flaggat för att hon var i en obehaglig situation eller liknande. Det kan förklara att polisen var där på två (eller tre) röda.
Men om hon gick rundan och började gå kl 15 så skulle hon ha varit i mål kl 17

Om hon sprang så hade hon varit framme 16... varför
Skulle
Hon då höra av sig 18:30
Typ ? Det är något som inte riktigt stämmer här
Citera
2017-10-25, 15:36
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Bra iakttagelse. Varför var hon inte på jobbet? En ganska hög tjänsteperson i kommunen bör väl inte vara ute och jogga på normal arbetstid. Eller var hon sjukskriven?

Idag kan tjänstemän i stor utsträckning arbeta hemifrån. De behöver inte likt hantverkare och butiksanställda befinna sig på arbetsplatsen för att utföra sitt arbete. De kan då planera sin dag så att en joggingtur vid 15-tiden inte inkräktar på arbetet de tänkt utföra.
Citera
2017-10-25, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Hur är en "rape gone good"?
Ej med dödlig utgång..
Citera
2017-10-25, 15:37
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Eftersom hon verkar ha hittats i nära anslutning till spåret så tror jag att hon hittades då någon anhörig letade efter henne och tog varvet runt slingan. Personen hittade nog hennes glasögon varpå det sedan var enklare att finna henne i närområdet.
Polisen brukar ju inte vilja åka ut och leta efter en myndig person särskilt fort efter deras försvinnande (om de inte lider av sjukdom eller har indikerat på att de var i fara).

Hon är funnen av polis enligt polisens presstalesman
Citera
2017-10-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Men om hon gick rundan och började gå kl 15 så skulle hon ha varit i mål kl 17

Om hon sprang så hade hon varit framme 16... varför
Skulle
Hon då höra av sig 18:30
Typ ? Det är något som inte riktigt stämmer här

Nej nej så var det säkert inte, hon skulle väl varit hemma vid 16-17-tiden och var inte det, då blev dom väl oljiga och började ana onåd. Gick hon upp till fots till motionsslingan eller åkte hon bil? Det börjar skymma ganska tidigt nu, vid 18:00-tiden är det ganska skumt för att inte säga mörkt om det är mulet (vilket det alltid är den här årstiden).
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
(FB) Upplands Väsby 2015-08-05: Ida Johansson mördad vid motionsspår

Och även Dusinca Vecanski som var ute och motionerade i skogen

(FB) 60-åriga Dusinca Vecanski hittad mördad i Stidsvig, Klippans Kommun 2015-10-04
Citera
Medlem
5549s avatar
I fallet Ida tog det ju någon timme eller två innan polisen åkte ut och letade. Det fanns i hennes fall ingen specifik anledning till oro inledningsvis från polisen. Nu har jag inte läst alla artiklar angående den här kvinnans död, men åkte polisen alltså omedelbart ut när anhöriga ringde? Då misstänker jag att kvinnan själv kontaktat anhöriga om att hon var i trubbel, eller så finns det andra uppenbara anledningar till att tro att det var på allvar. Tidigare hotbild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in