2017-10-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Visst är det så. Det är ju inget taktiskt drag att floppa i GS och Masters och fokusera på mindre titlar. Det är de stora turneringarna han helst vill gå långt i. Finns ingen logisk förklaring varför Tsonga har varit bedrövlig i de större turneringarna i år samtidigt som spelet stämt i de mindre turneringarna.

Vinner Tsonga i Wien och Busta, Querrey och Anderson ryker tidigt då har han ett bra utgångsläge inför Paris.

Jag tror det blir svårt att rå på Delpo. Jag ändrar mitt tips, jag tror att han kvalar in faktiskt.

Sedan så tror jag att Goffin är för stabil, så jag tippar Goffin och Del Potro.

PCB tror jag inte alls på. Men vi får se hur lottningarna blir, det blir ju viktigt.

Förövrigt så är det smått otroligt att Djokovic fortfarande ligger 10:a i racet med det skitåret han hade, med hans mått mätt. Plus att han inte har spelat på flera månader.
Citera
2017-10-23, 23:02
Medlem
Citat:
Trots förluster verkar Elias ändå vara på rätt väg i alla fall. Det ser ljusare ut idag än vad det gjorde för bara ett halvår sedan. Förhoppningsvis får han avsluta säsongen på ett positivt sätt.

Gulbis är ett känt namn men någon vidare tennis har han inte spelat på ett bra tag. Rankad 200 i världen nu för tiden. Lite märkligt att han fortfarande spelar då rikemanssonen inte direkt verkar brinna för tennis.

är bara en turnering kvar för Elias att lira.
Citera
2017-10-24, 10:21
Medlem
Citat:
Gulbis är ett känt namn men någon vidare tennis har han inte spelat på ett bra tag. Rankad 200 i världen nu för tiden. Lite märkligt att han fortfarande spelar då rikemanssonen inte direkt verkar brinna för tennis.

Jag tror att Gulbis haft en hel del problem med en axel som gjort att han halkat efter väldigt mycket. I år så har han (trots sin dåliga ranking) ändå gjort det okej, jämfört med tidigare (efter operationen). Jag tycker han har kämpat på bra, men det syns att han inte är lika bra som när han var rankad topp-10. Jag tycker ändå att han visar bra attityd, jag hade faktiskt väntat mig att han skulle vara sämre och kasta bort matcher som han gjorde när han var yngre. Men det har han inte gjort i de matcherna jag har sett i år i alla fall.
Citera
2017-10-24, 12:55
Medlem
Nepp, någon kämpe kan han han aldrig misstas för men Gulbis har faktiskt mognat. Tyvärr då fem år(åtminstone) för sent. Men nån titel eller så kan han säkert norpa på fel sida 30-strecket om han fortsätter harva.
Citera
2017-10-24, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Nepp, någon kämpe kan han han aldrig misstas för men Gulbis har faktiskt mognat. Tyvärr då fem år(åtminstone) för sent. Men nån titel eller så kan han säkert norpa på fel sida 30-strecket om han fortsätter harva.

Ja, det var synd att det tog sådan tid. Sedan så tycker jag han inte riktigt har utvecklat sitt spel heller. Enda anledningen till att han gick från att vara bra till fantastiskt bra var på grund av det mentala.

Nu tycker jag dock (av det jag har sett) att han inte håller lika hög nivå längre rent spelmässigt. Någon stor titel blir det nog inte, 250 lär vara max, möjligtvis någon sämre 500 om han har tur.
Citera
2017-10-24, 19:54
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Både Anderson och Querrey ut direkt i Wien.
Citera
2017-10-24, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore

Och Dimitrov och Verdasco verkar ha dragit sig ur. Hade ju varit bättre då att vara med i 500-tävlingarna (Wien och Basel) än Stockholm (250). Åtminstone för Dimitrov, som normalt går långt.

Anderson har fått mycket stryk på senaste tiden.
Citera
2017-10-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Och Dimitrov och Verdasco verkar ha dragit sig ur. Hade ju varit bättre då att vara med i 500-tävlingarna (Wien och Basel) än Stockholm (250). Åtminstone för Dimitrov, som normalt går långt.

Anderson har fått mycket stryk på senaste tiden.

Dimitrov är redan kvalificerad så det spelar ingen roll för honom.

Dessutom så är Stockholm en bättre turnering än Wien och den bör uppgraderas till 500.

Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore

Det var goda nyheter då det öppnar upp sig för Del Potro. Han behövs i London, det kommer bli en mycket bättre turnering där om han är med.
Senast redigerad av terribilis 2017-10-24 kl. 20:29.
Citera
2017-10-24, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Dimitrov är redan kvalificerad så det spelar ingen roll för honom.

Handlar ju inte bara om WTF. Handlar om rankingpoäng också. Och prispengar.
Citera
2017-10-24, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Handlar ju inte bara om WTF. Handlar om rankingpoäng också. Och prispengar.

Knappast en viktig skillnad i poäng för rankingen, kvittar om man är femma eller sjua. Han fick nog skapliga startpengar i Stockholm ska du se.
Citera
2017-10-25, 12:58
Medlem
Lite synd bara att Carreno vann. Pella hade setbollar i egen serve i andra set, tredje hade nog kunna bli jämnt. Men han kommer vara underdog i nästa mot Fognini eller Schwartzman enligt mig och borde inte gå långt den här veckan oavsett. Del Potro har vägen att nästan gå ikapp utstakad nu.
Citera
2017-10-25, 14:51
Medlem
Vad har tagit åt Wozniacki egentligen? 2x 6-2, 6-0 i slutspelet. Mot Svitolina och Halep. Verkar vara väldigt långsamt underlag och hög studs, men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in