2017-10-22, 19:07
Medlem
Förvansvärt kända namn i första omgången i Wien imorgon.

Simon - Gulbis
Gasquet - Lopez
Kohlschreiber - Isner
Zverev - Troicki

Dimitrov's motståndare i första omgången blir en D. Novak... men det är inte en duktig Serb det handlar om. =)
Citera
2017-10-22, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Han har nog sponsorer som hellre se honom vinna titlar än att gå till tredje rundor i slams och ger honom fina bonusar för det.

Möjligt, men tror han kan dra in tillräckligt med sponsorpengar ändå. Jag tror inte att det är en utstuderad taktik av honom att fokusera mer på mindre turneringar. Det hade varit mer lönt att satsa på slams ändå, så länge hans ranking är skapligt hög, vilket den är. Mycket bättre chanser till större framgång så. Jag tror han helt enkelt inte är lika bra längre. Lite som Berdych. Som dock förövrigt oväntat gick till semi i Wimbledon i år.

Egentligen så behöver det inte vara en nackdel för spelare som t.ex Tsonga och Berdych att ha lite sämre ranking i detta skede av deras karriärer. Då kan de stöta på toppspelarna tidigt i grand slams och det kan faktiskt vara en stor fördel. För de är oftast inte lika svårt att stå för en skräll då som det är andra veckan.
Citera
2017-10-22, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Vad säger man om den hör Dzumhur då? Tog andra atp - titeln för året i Moskva, och är rankad 31 nu, vart kom han ifrån ?

Bosnien är han ifrån. Har slagit Nadal en gång faktiskt (dock så gav Nadal upp i tredje). Ingen märkvärdig spelare, inte det mest imponerande startfälten i turneringarna han har vunnit. Han torskade även mot Pim-Pim i kvalet till Sthlm Open i Pim-Pim's senaste mini-comeback.

Helt okej tourspelare men som har nått sitt absoluta max tror jag.
Citera
2017-10-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Bosnien är han ifrån. Har slagit Nadal en gång faktiskt (dock så gav Nadal upp i tredje). Ingen märkvärdig spelare, inte det mest imponerande startfälten i turneringarna han har vunnit. Han torskade även mot Pim-Pim i kvalet till Sthlm Open i Pim-Pim's senaste mini-comeback.

Helt okej tourspelare men som har nått sitt absoluta max tror jag.

Det var inte vart han kom ifrån (vilket land) jag menade, snarare vart han kom ifrån på rankingen ,han har väl inte ens varit nära vinna ATP-s tidigare.
Det är sådant jag menar, då kan det lika gärna smälla till för Ymer:s också,från ingenstans :P
Citera
2017-10-22, 20:45
Medlem
Citat:
Det var inte vart han kom ifrån (vilket land) jag menade, snarare vart han kom ifrån på rankingen ,han har väl inte ens varit nära vinna ATP-s tidigare.
Det är sådant jag menar, då kan det lika gärna smälla till för Ymer:s också,från ingenstans :P

Han är en professionell tennisspelare från Bosnien. Så han tävlar på samma villkor som alla andra.

Det är snarare du som inte har någon koll om du inte har sett honom förut. Han har spelat många år på touren.

Kanske dags att starta en separat tråd om bröderna Ymer. Det är väldigt överdrivet mycket snack om dem i den här tråden. De har i ärlighetens namn väldigt mycket att bevisa. Knappast någon som påstår att de har nått sin fulla potential än. Men om deras fulla potential är lika hög som Dzumhur's så ska Svensk tennis vara jävligt glada kan jag säga. För än så länge så är de inte i närheten av den nivån Bosniern håller.
Citera
2017-10-22, 20:52
Medlem
Citat:
Han är en professionell tennisspelare från Bosnien. Så han tävlar på samma villkor som alla andra.

Det är snarare du som inte har någon koll om du inte har sett honom förut. Han har spelat många år på touren.

Kanske dags att starta en separat tråd om bröderna Ymer. Det är väldigt överdrivet mycket snack om dem i den här tråden. De har i ärlighetens namn väldigt mycket att bevisa. Knappast någon som påstår att de har nått sin fulla potential än. Men om deras fulla potential är lika hög som Dzumhur's så ska Svensk tennis vara jävligt glada kan jag säga. För än så länge så är de inte i närheten av den nivån Bosniern håller.

tycker du det är märkligt det är mycket snack om dom? när det är dom enda svenskar som spelar tennis på rimlig nivå för tillfället.( på herrsidan.)
Citera
2017-10-22, 21:13
Avslutad
Låter rätt mycket på Federer som om han inte kommer spela Paris. Men visst, han kanske kör lite mind games. Säger att prioriteten är Basel och WTF, och inte första platsen.

Citat:
Paris har aldrig varit en prioritet för mig. Det är därför jag inte ofta har vunnit där. Vi får se hur jag känner mig efter den här veckan. Jag älskar att spela i Paris, men det är komplicerat med detta schema. Man kan inte alltid få allt. Min prioritet är Basel.

https://www.lematin.ch/sports/tennis/federer-ble-toujours-priorite/story/22018466

(artikeln på franska.)
Citera
2017-10-22, 21:31
Medlem
Citat:
tycker du det är märkligt det är mycket snack om dom? när det är dom enda svenskar som spelar tennis på rimlig nivå för tillfället.( på herrsidan.)

Med tanke på hur lite de har presterat så ja, det är lite märkligt.
Citera
2017-10-22, 22:14
Medlem
Citat:
Med tanke på hur lite de har presterat så ja, det är lite märkligt.

Men svenskar som följer tennis kanske vill ha fram en ny duktig spelare , och då när det kommer fram några som kan spela på hyfsad nivå blir det väl förväntningar .
Citera
2017-10-23, 11:48
Medlem
Del Potro hamnade på motsatt halva Federer i Basel. Inte alltför imponerande fält tycker jag, hans största motståndare på den halvan är nog Cilic och Verdasco som möts redan i första rundan. Hoppas bara att han inte överspelar nu för att nå slutspelet, känns inte värt det sett till den stora bilden. Federer har en lite tuffare lottning, men är han på sin nivå spelar det såklart ingen roll, han är storfavorit att vinna turneringen.

Wien känns som en extremt jämn turnering. Carreno kommer möta Schwartzman eller Fognini i andra omgången, så det finns chans att han ryker tidigt. Querrey och Anderson har klara kvartsfinalchanser, men det är inte säkert att man går längre än så. Om dom inte gör det, samtidigt som Carreno ryker tidigt och Del Potro går till final i Basel då kan det bli riktigt spännande i Paris. Även Tsonga kan blanda sig i med final eller bättre i Wien, vilket han absolut kan göra.
Citera
2017-10-23, 20:12
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Det är verkligen inte smart om man är en spelare av Tsongas kaliber. Han hade tjänat mer på att ta sig till tredje rundor i slams än att vinna små turneringar.

Till slutspelet tar han sig inte, förutom som reserv möjligtvis.

Visst är det så. Det är ju inget taktiskt drag att floppa i GS och Masters och fokusera på mindre titlar. Det är de stora turneringarna han helst vill gå långt i. Finns ingen logisk förklaring varför Tsonga har varit bedrövlig i de större turneringarna i år samtidigt som spelet stämt i de mindre turneringarna.

Vinner Tsonga i Wien och Busta, Querrey och Anderson ryker tidigt då har han ett bra utgångsläge inför Paris.
Citera
2017-10-23, 22:18
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Elias fick wc till kvalet i Wien, mötte Pella, låg under 6-3 5-2 och Pella hade 2 matchbollar i egen serve men Elias var så när på vända det, tog 2:a med 7-5 men sen tyvärr torsk med 6-3 i skilje , lite synd faktiskt, men ändå lite mer positivt runt Elias.

Trots förluster verkar Elias ändå vara på rätt väg i alla fall. Det ser ljusare ut idag än vad det gjorde för bara ett halvår sedan. Förhoppningsvis får han avsluta säsongen på ett positivt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Förvansvärt kända namn i första omgången i Wien imorgon.

Simon - Gulbis
Gasquet - Lopez
Kohlschreiber - Isner
Zverev - Troicki

Dimitrov's motståndare i första omgången blir en D. Novak... men det är inte en duktig Serb det handlar om. =)

Gulbis är ett känt namn men någon vidare tennis har han inte spelat på ett bra tag. Rankad 200 i världen nu för tiden. Lite märkligt att han fortfarande spelar då rikemanssonen inte direkt verkar brinna för tennis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in