2017-10-25, 12:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Om hon jobbade med nyanlända kan det betyda mycket för motivbilden. Varför tog hon inte med sig någon annan ur familjen? Hur vanligt är det att man ger sig ut ensam i spåret, fortfarande efter allt som hänt i motionsspår?
Träffas vid en parkeringsplast har jag sett flera gånger. Mot det talar att hon faktiskt var ute i spåret, men det kan ha varit före eller efter herdestunden i bilen.

Hur vanligt det är att man ger sig ut ensam i ett motionsspår? Jag har inga siffror, men jag tror att det är ganska vanligt förekommande att en människa är ute och motionerar utan sällskap. Det är under alla omständigheter tillräckligt många för en sexualmördare (kanske att han satt och väntade, och att det under den perioden passerade flera personer som sprang i sällskap – att just en ensam person angreps är nog ingen slump).

Orkar inte med ditt trollande om att hon skulle varit otrogen. Du skriver det bara för att få uppmärksamhet, och det förtjänar inte att bemötas.
Citera
2017-10-25, 12:51
Medlem
udons avatar
Citat:
Om hon jobbade med nyanlända kan det betyda mycket för motivbilden. Varför tog hon inte med sig någon annan ur familjen? Hur vanligt är det att man ger sig ut ensam i spåret, fortfarande efter allt som hänt i motionsspår?
Träffas vid en parkeringsplast har jag sett flera gånger. Mot det talar att hon faktiskt var ute i spåret, men det kan ha varit före eller efter herdestunden i bilen.

Jag ser många tjejer som springer i motionsspår ensamma på kvällen. Varje dag faktiskt.
Citera
2017-10-25, 12:52
Medlem
Studsbolls avatar
Ajdå. BO jobbade i chefsställning med flyktingfrågor. Det ligger nära tillhands att misstänka ett samband. Hon har säkert haft fiender av alla sorter.
Citera
2017-10-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vilket inte är samma sak som att jobba med nyanlända...men okej. Så, och? En kvinna i närheten av Varberg hittas död, troligen till följd av en olycka, i närheten av en plats där det tidigare funnits ett flyktingboende. Drygt ett år sedan hittas en kvinna i Ulricehamn troligen mördad, en kvinna som jobbar som enhetschef på arbetsmarknadsenheten i kommunen.

Ser du ett samband här?
Ja, sambandet är att bägge på ett eller annat vis arbetat med s.k nyanlända.
Citera
2017-10-25, 12:54
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnumP.I.
Polisområdeschefen i Älvsborg Lena Matthijs vädjar nu allmänheten om tips.

Behöver man vara orolig?

– Man behöver vara vaksam. Vi vet inte vem som är gärningsman, och innan vi inte vet vem som är det kan vi inte garantera att det är en person som slumpartat har gett sig på den här kvinnan, säger Lena Matthijs.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=6806631

Det känns ytterst olämpligt att Lena Matthijs är inkopplad på detta, med tanke på att det skulle kunna vara ensamkommanderelaterat. Tills det kommit fram fler uppgifter bör hon hållas borta från fallet, annars är det Hans Holmér-varning på alltsammans. Lena Matthijs som offentligt sagt

Citat:
Tänk att efter fem-sex år få beskedet att den pojke du har haft hand om sedan han var fjorton ska skickas till Afghanistan, trots att han aldrig varit där och hans familj är i Iran. Om den dagen kommer vet jag inte vad jag gör. Jag vågar inte ens tänka på det.

https://www.flashback.org/t2818060
Citera
2017-10-25, 12:55
Medlem
Man ska nog inte slå på stora trumman så här snabbt och säga att det är mord utfört av en människa, kan mycket väl vara något djur som gått till attack, var ju någon liknande händelse för några år sedan när en Älg hade ihjäl en kvinna varpå maken blev misstänkt och satt häktad en lång tid.
Citera
2017-10-25, 12:56
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Jag ser många tjejer som springer i motionsspår ensamma på kvällen. Varje dag faktiskt.

Där jag bor blev en flicka antastad i spåret av man med kniv och i ett annat motionsspår blev en flicka på 14 år våldtagen. Ganska säker på att utan det skulle det vara dubbelt så många ute.
Citera
2017-10-25, 12:56
Medlem
KeithRichardss avatar
Spontant tänker jag på mordet på 60-åriga Dusica Vecanski för två år sedan. Hon var ute på en skogspromenad och stötte på en galen litauer som bodde i sin bil i närheten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22710523.ab
Citera
2017-10-25, 12:57
Bannlyst
Citat:
Sexuella motiv hon skulle träffa någon i spåret för ett snabbnyp men det blev inte som det var tänkt? Spekulation jo visst.

Ja att motionsspår inbjuder till både affär och "yoga" är inget nytt. Tvärtom alla dessa fina spår skapar tillåtna eller inte tillåtna relationer på diverse vis men en ruggig höstdag runt "middagstid" lockar väl inte till att ligga/flirta det står nog dom finare sommarkvällarna för därtill var väl gumman 60. Ligger ens 60-åringar?

Det är svårt att veta ännu men polis går självklart inte ut och varnar bara sådär, viss direkt konstaterad "brutalitet" får man på känn, eventuellt släpmärken från glasögon till fyndplats...
Citera
2017-10-25, 12:57
Medlem
Personen jobbar inte på arbetsförmedlingen utan i kommunen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kungklant
Jag hade fått fel förnamn, det är Lise*otte (L) Hy*ander.
Enhetschef för arbetsmarknads- och flyktingfrågor.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=5962405
Citera
2017-10-25, 12:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Ja, sambandet är att bägge på ett eller annat vis arbetat med s.k nyanlända.

Vad består sambandet i? Att den ena arbetat med nyanlända, och de andra har en mamma som tidigare hyrt ut ett boende till Migrationsverket, innebär inte att det finns ett samband.

Om en man mördar en kvinna i Kiruna, och en annan man mördar en kvinna i Malmö ett år senare, innebär inte att det finns ett samband mellan dessa mord.
Citera
2017-10-25, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad består sambandet i? Att den ena arbetat med nyanlända, och de andra har en mamma som tidigare hyrt ut ett boende till Migrationsverket, innebär inte att det finns ett samband.

Att en man mördar en kvinna i Kiruna, och en annan man mördar en kvinna i Malmö ett år senare, innebär inte att det finns ett samband mellan dessa mord.
Nej, men jag pratar om motiv ev. relationer etc. Inte att det skulle vara samma GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in