Citat:
Ursprungligen postat av
2_Thumbs_Up
Först och främst, Bitcoin uppfanns 2009. Vidare, det där med att köpa en "post" Bitcoin stämmer inte heller. Bitcoin handlades aldrig på dylikt sätt. Det enda sättet att få Bitcoins på den tiden var antingen att minea själv eller att köpa av någon som själv hade mineat (vilket i princip inte skedde eftersom det var så enkelt att minea).
Den första sidan där man kunde köpa Bitcoins på var Mt. Gox, och den sidan lanserades i Juli 2010, och det fanns i princip ingen konkurrens alls för dem fram till 2012 någon gång. Har du handlat där så borde du kunna hitta några gamla mail i din mailserver.
Så jag vet inte när du köpte bitcoins eller hur du köpte bitcoins eller om du köpte bitcoins, men din historia som den är nu stämmer inte i varje fall, så det är svårt att hjälpa. Men om du nu haft bitcoins i ett tidigt skede (2009-2012) så är det en wallet.dat-fil du ska leta efter.
Anledningen till att jag kom i kontakt med bitcoins var att jag gick på ett universitet och studerade nätverksäkerhet. Jag vet när det "uppfanns" men virituell valuta var på tal långt innan dess. Faktiskt flera år innan. Och jo för 500:- fick man ett antal bitcoins och det var just den summan man skulle köpa för i det här fallet. Jag reservera mig för om minnet sviker något, trots att det känns väldigt äkta och rätt, som jag minns det.
Som jag skrev innan så var detta runt 2008, jag vet inte exakt när, men mina mail från den tiden finns inte krav pga av en brand. Hårdvaran finns tyvärr inte heller kvar.
Dock vill jag tacka för alla tips då det har lett mig till fler ställen att leta på. Och särskilt dig soom jag citerar! Tumme upp!!