2017-10-24, 11:44
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Det anses vara säkert ja, men sup för i helvete inte bort den!

Haha, har den liggandes i ett kassaskåp!
Citera
2017-10-24, 11:46
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Haha, har den liggandes i ett kassaskåp!

Låter bra! Dock skulle jag fan vara nojig ändå :/.. tänk om hårdvaran failar.. eller har du möjlighet att återställa på ytterligare sätt ifall trezorn går åt helvete?
Citera
2017-10-24, 11:48
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Låter bra! Dock skulle jag fan vara nojig ändå :/.. tänk om hårdvaran failar.. eller har du möjlighet att återställa på ytterligare sätt ifall trezorn går åt helvete?

Man skrev ner ord på ett papper i samband med installationen. Med de orden sedan kan jag återställa trezorn om den försvinner.

Frågan är bara var jag skall förvara de, för känns ju iskallt att förvara i ett kassaskåp hahaha
Citera
2017-10-24, 11:49
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Man skrev ner ord på ett papper i samband med installationen. Med de orden sedan kan jag återställa trezorn om den försvinner.

Frågan är bara var jag skall förvara de, för känns ju iskallt att förvara i ett kassaskåp hahaha

Det bästa är väl nästan att du har ett bankfack med papperet så du inte delar på samma location utifall nåt händer med hemmet/kassaskåpet. Man kan aldrig vara för säker
Citera
2017-10-24, 11:56
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Det bästa är väl nästan att du har ett bankfack med papperet så du inte delar på samma location utifall nåt händer med hemmet/kassaskåpet. Man kan aldrig vara för säker

Yes, har två st exemplar av koden så ett kommer förvaras i en familjemedlems bankfack och ett på något enklare ställe, men ändå låååångt ifrån trezorn
Citera
2017-10-24, 12:03
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Yes, har två st exemplar av koden så ett kommer förvaras i en familjemedlems bankfack och ett på något enklare ställe, men ändå låååångt ifrån trezorn
Good!

vad kostade trezorn btw?
Citera
2017-10-24, 12:05
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Good!

vad kostade trezorn btw?

89€ på deras hemsida
Sedan tillkom typ 25€ i frakt
Sedan tillkom typ 22€ i VAT.

Tror jag landade på 144€, tog typ 2-3 dagar att få den.
Citera
2017-10-24, 12:11
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
89€ på deras hemsida
Sedan tillkom typ 25€ i frakt
Sedan tillkom typ 22€ i VAT.

Tror jag landade på 144€, tog typ 2-3 dagar att få den.

åh, ja det var lite pricy.. jag kör vidare med min lokala wallet på datorn så länge.. :P
Citera
2017-10-24, 19:27
Medlem
Faugelfans avatar
Citat:

Köpte en nano ledger och la frasen i föräldrarnas kassaskåp samtidigt som jag typ alltid har USB stickan i fickan. Ska jag supa får den dock ligga hemma! Bland det bästa sätten att förvara sina coins!
Citera
2017-10-24, 22:36
Medlem
FreddyKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Först och främst, Bitcoin uppfanns 2009. Vidare, det där med att köpa en "post" Bitcoin stämmer inte heller. Bitcoin handlades aldrig på dylikt sätt. Det enda sättet att få Bitcoins på den tiden var antingen att minea själv eller att köpa av någon som själv hade mineat (vilket i princip inte skedde eftersom det var så enkelt att minea).

Den första sidan där man kunde köpa Bitcoins på var Mt. Gox, och den sidan lanserades i Juli 2010, och det fanns i princip ingen konkurrens alls för dem fram till 2012 någon gång. Har du handlat där så borde du kunna hitta några gamla mail i din mailserver.

Så jag vet inte när du köpte bitcoins eller hur du köpte bitcoins eller om du köpte bitcoins, men din historia som den är nu stämmer inte i varje fall, så det är svårt att hjälpa. Men om du nu haft bitcoins i ett tidigt skede (2009-2012) så är det en wallet.dat-fil du ska leta efter.

Anledningen till att jag kom i kontakt med bitcoins var att jag gick på ett universitet och studerade nätverksäkerhet. Jag vet när det "uppfanns" men virituell valuta var på tal långt innan dess. Faktiskt flera år innan. Och jo för 500:- fick man ett antal bitcoins och det var just den summan man skulle köpa för i det här fallet. Jag reservera mig för om minnet sviker något, trots att det känns väldigt äkta och rätt, som jag minns det.
Som jag skrev innan så var detta runt 2008, jag vet inte exakt när, men mina mail från den tiden finns inte krav pga av en brand. Hårdvaran finns tyvärr inte heller kvar.

Dock vill jag tacka för alla tips då det har lett mig till fler ställen att leta på. Och särskilt dig soom jag citerar! Tumme upp!!
Citera
2017-10-25, 02:26
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK
Anledningen till att jag kom i kontakt med bitcoins var att jag gick på ett universitet och studerade nätverksäkerhet. Jag vet när det "uppfanns" men virituell valuta var på tal långt innan dess. Faktiskt flera år innan. Och jo för 500:- fick man ett antal bitcoins och det var just den summan man skulle köpa för i det här fallet. Jag reservera mig för om minnet sviker något, trots att det känns väldigt äkta och rätt, som jag minns det.
Som jag skrev innan så var detta runt 2008, jag vet inte exakt när, men mina mail från den tiden finns inte krav pga av en brand. Hårdvaran finns tyvärr inte heller kvar.

Dock vill jag tacka för alla tips då det har lett mig till fler ställen att leta på. Och särskilt dig soom jag citerar! Tumme upp!!

Om din historia är sann och du har BTC för flera miljarder så förstår jag inte att du kan sitta här och skriva om det eller ens sitta här och skriva öht. som om inget hade hänt. En vanlig person hade nog varit ganske nojjig samt upptagen vid det här laget. Det är kanske vad som talar mest mot din story, i tillägg till vad han du citerade skrev
Citera
2017-10-25, 06:26
Medlem
Trillskes avatar
Har helt klart min sympati, jättejobbigt när datorn brinner så kraftigt att alla email brinner upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in