2017-10-24, 18:58
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Va? Vadå? Vilka länkar?

Länkarna till/om " praktikanten "
Citera
2017-10-24, 19:56
Medlem
Teleslingas avatar
Praktikanten måste väl ha ett namn? Nå?
Citera
2017-10-24, 20:45
Medlem
Alltså jag finner det hela konstigt. Han blir anmäld av praktikanten för sexuellt utnyttjande?
I en intervju med Expressen berättar kvinnan att Kronér, under tiden de jobbat ihop, skickat opassande sms med bland annat frågor om hon ville ha sex.
okej, de ju inte alls lämpligt de håller jag med om.
Dock har ju kvinnan i fråga visat sitt intresse då hon senare valt att ingå ett förhållande med honom? De går inte riktigt ihop för mig.

I intervjun här:https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Gv3q9/lasse-kroner-om-polisanmalan-det-har-ar-inte-klokt
Så säger han att dem sprang på varandra 6 månader senare och blev kära.

Tycker just detta är lite underligt typ som att hon försöker sätta dit honom. Hade dem inte varit tsm efter första händelsen hade de ju inte varit nått konstigt tycker jag. Någon mer än jag som tycker de konstigt eller Är jag helt ute å cyklar?
Citera
2017-10-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Alltså jag finner det hela konstigt. Han blir anmäld av praktikanten för sexuellt utnyttjande?
I en intervju med Expressen berättar kvinnan att Kronér, under tiden de jobbat ihop, skickat opassande sms med bland annat frågor om hon ville ha sex.
okej, de ju inte alls lämpligt de håller jag med om.
Dock har ju kvinnan i fråga visat sitt intresse då hon senare valt att ingå ett förhållande med honom? De går inte riktigt ihop för mig.

I intervjun här:https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Gv3q9/lasse-kroner-om-polisanmalan-det-har-ar-inte-klokt
Så säger han att dem sprang på varandra 6 månader senare och blev kära.

Tycker just detta är lite underligt typ som att hon försöker sätta dit honom. Hade dem inte varit tsm efter första händelsen hade de ju inte varit nått konstigt tycker jag. Någon mer än jag som tycker de konstigt eller Är jag helt ute å cyklar?

Läste lite mer artiklar nu.
Kan ju vara som så att hon känt sig tvingad att ingå "relation" med honom annars kanske hon inte hade fått behålla sin praktikplats osv.
Citera
2017-10-24, 21:04
Medlem
antoneriks avatar
Det kanske är så enkelt att Lasse Kronér var en frånskild och ensam äldre man som suktade efter kvinnligt sällskap? En god idé är att inte jaga fruntimmer i halva ens ålder när man har ett tydligt chefsansvar mot den specifika personen. Kärlek på arbetet är sällan en god idé mellan kollegor, aldrig en god idé mellan äldre manlig chef och yngre kvinnlig kollega.
Citera
2017-10-24, 21:14
Medlem
chibibottos avatar
Bara väntade på att någon skulle anmäla honom.
Det är rätt känt vad jag har förstår iaf, att han suktar efter yngre kvinnor.
En kompis till mig hamnade på efterfest med honom en gång, hon fick snuskiga förslag både den kvällen och flera veckor efteråt.
Citera
2017-10-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det kanske är så enkelt att Lasse Kronér var en frånskild och ensam äldre man som suktade efter kvinnligt sällskap? En god idé är att inte jaga fruntimmer7 i halva ens ålder när man har ett tydligt chefsansvar mot den specifika personen. Kärlek på arbetet är sällan en god idé mellan kollegor, aldrig en god idé mellan äldre manlig chef och yngre kvinnlig kollega.
Han kanske har tröttnat på gamla tanter. Dom är nog inte så spännande i sängen
Citera
2017-10-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Läste lite mer artiklar nu.
Kan ju vara som så att hon känt sig tvingad att ingå "relation" med honom annars kanske hon inte hade fått behålla sin praktikplats osv.
Sorgligt i så fall. Det kastar inget gott ljus på någon av dem. Men bortsett från detta. Kan någon förklara hur detta kan bli till ett utnyttjande av person i beroendeställning?
Citera
2017-10-24, 22:39
Medlem
patajavels avatar
Är herr Kronér friad enligt Flashbacks domstol?
Jag röstar fan JA. Även om det tar emot.
JA eller NEJ ?
Citera
2017-10-24, 23:35
Medlem
Arne Bajses avatar
Att Timell var en narcissistisk självgod tafsare, det visste vi...men att Kronér hade mörka sidor, det trodde jag inte. Han verkar ju så trevlig.
Citera
2017-10-25, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Han kanske har tröttnat på gamla tanter. Dom är nog inte så spännande i sängen
Nog spännande kan dem va! Men kanske inte lika spännande att titta på

Citat:
Ursprungligen postat av severus
Sorgligt i så fall. Det kastar inget gott ljus på någon av dem. Men bortsett från detta. Kan någon förklara hur detta kan bli till ett utnyttjande av person i beroendeställning?
De har väl att göra med att hon varit praktikant och han har varit haft en maktställning? Som jag ser det som kanske hon känt sig tvingad till vissa saker annars kanske hon har känt att hon inte skulle få ha kvar sin praktikplats?
Citera
2017-10-25, 12:46
Medlem
Var det Kronér som var den s k "SVT-chefen" misstänkt för otidigheter och tafsande? Eller är det en annan och ännu inte identifierad person där? Kroner är ju ingen chef, snarare programledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in