Citat:
Ursprungligen postat av
envackerblomma
sälja bostad mäklaren äger i augusti o sen köpa nytt billigare - bör alla fatta
vad är din kommentar till totalkraschen vi nu ser alpha1?
kan ju bli kris o därmed högre boräntor. blir dyrt för staten

Hm, så det folk tänker här är alltså att mäklaren skall sälja sin bostad i Upplands-Väsby, magasinera bohaget, och flytta med sambo och två barn ut i skogen och bo där i några månader.
Ja, givet vad bubbelpratare och domedagsprofeter här fantiserar så ska jag väl inte bli förvånad. Men jag tycket att jag borde fråga iaf.
En liten inblick i den så kallade verkligheten: En gång när jag skulle flytta så berättade mäklaren att han sålt radhuset (ute i periferin) och flyttat till en mer central lägenhet. Dock så trivdes inte familjen och barnen blev mobbade, så det var bara att köpa tillbaka ett liknande radhus i samma område och flytta tillbaka. Naturligtvis med förlust totalt.
Men många av er verkar bara uppehålla er vid att:
* andra ser ut att tjäna någon stackars krona
* andra betalar för att bo där de vill bo, och eftersom andra betalar mer är det de andra som bor där. Och de som jämrar sig i tråden är ytterst förbittrade över det.
Ang krasch så har jag ju sagt att ni kan orda det själva genom att köpa mark, riva krafset som står där, låta bygga bostäder och sälja till kraschpriser. Men jag får aldrig något svar på varför ni inte gjort det de senaste åren. Vad är det som tar emot?
Ni säger ju att det är den rätta prisnivån. Klart att ni man nyproducera till den nivån då.