2017-10-22, 20:42
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Det var en bra summering. FV har onekligen betett sig svinigt och omoraliskt i ett tidigare liv och frågan är väl om något varit brottsligh som så många påstår. I fallet CW så står ord mot ord och det är inte så givet att hennes version är den helt korrekta. I övrigt är det just svinigt men antagligen inte brottsligt. Inte ens att skicka iväg ett osmakligt svar/fråga till till någon som kontaktat en är brottsligt.

Med det sagt så menar jag att man nog bör ta det lugnt med anklagelserna i detta läge men att det säkerligen finns fler stories som inte framkommit ännu som kan ändra det läget.

Det tråkiga är att det inte verkar finnas å mycket mer att komma med när stjärnadvokaten för fram ett preskriberat fall. Nästa steg kan vara ett fett skadestånd mot Cissi Wallin
Citera
2017-10-22, 20:45
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Det kan vara patetisk eller inte beroende på vilka åsikter som bedöms. Oavsett vilket. Om du inte förstår skillnaden mellan ett sakpåstående och ett värdeomdöme så är det ditt problem.

Jodå, jag förstår absolut skillnaden mellan ett sakpåstående och ett värdeomdöme. Men skillnaden du har bestämt dig för att det ska vara behöver ju inte innebära att det är mitt problem. Du får det att låta som att det finns en hårfin gräns.

Men, visst, vissa ljusskygga har ett behov att kunna få sätta etiketter på folk, trots att etiketten är felaktig (eller undanbedes), och ursäkta detta med att det minsann är värdeomdöme och inte sakpåstående. Jag misstänker med anledning av hur du uttrycker dig att du har det behovet. Detta grundar jag på värdeomdöme.

Men jag förstår att du tycker att jag har fel.
Citera
2017-10-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Stor skillnad mot t ex fallet Timell också, då svinigheterna inte ägt rum i arbetsmiljö utan på krogen.
En viss bufflighet överlag har han oavsett, men bufflighet är ju nästan en förutsättning om man ska jobba i tabloidbranschen.
Faktum kvarstår dock att han fr o m nu saknar trovärdighet som självutnämnd megafon för humanistiska/liberala värderingar.

Så är det nog. FV kommer förmodligen inte bli fälld för något men är skadeskjuten av drevet och tidigare tveksamheter.

Att det hela tiden fylls på med yngre förmågor som vill slå sig in i mediavärlden och äldre (män) som utnyttjar den situation för att få tjejer i säng vet de flesta. Många har känt sig svikna när de inser att de endast varit intressanta för natten. Sånt beteende kan man ha moraliska aspekter på, men knappast juridiska.
Citera
2017-10-22, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe

Så, kan Virtanen komma tillbaka? Nej. Han kommer att vara dömd av alla som har Twitter eller läser någon typ av alternativmedia. Hela medieeliten vet ju självfallet vem det är och vem vill jobba med en sådan person. Ingen vettig kvinna skulle vilja göra jobb/gå på after work med honom. Han är såklart körd. Så fort han twittrar lär det komma 30 våldtäktskommentarer. Hans ledartexter hade varit tvungna att ha extramoderatorer och Aftonbladet skulle förlora all trovärdighet att rapportera om våldtäkt/feminism.

Bästa för hans del vore om han bytte namn och flyttade till ett annat land och började om.

Jag tror faktiskt han kommer klara sig, även om det går riktigt illa så kommer han ha vänner och hållhakar kvar i mediavärlden. Han kommer få jobba bakom kulisserna som Tom Hjelte. Hans kompisar har vetat om hur han har varit i flera år, dom kommer inte att börja ogilla honom bara sådär. Dom kommer hjälpa honom och jobba i bakgrunden.
Citera
2017-10-22, 20:51
Medlem
Ratads avatar
Helt okänd är Fredrik inte för de som sett honom i sofforna på morgonprogrammen. Jag pratade med en grupp damer i 70-årsåldern om "medieprofilen som ska ha begått övergrepp på CW". När jag berättade att det var FV så blev de upprörda och visste direkt vem han är.

Även de som inte hänger med i medier dagligen kommer nog känna igen namnet och utseendet om de får det framför sig.

Var och varannan gång det ska tyckas till om politik så har denne nöjesjournalist bjudits in. Tråkigt nog för FV kommer det bli svårt att hålla sig anonym om det blåser över. Tom Hjelte hade det lätt jämfört med hur Virtanen kommer att uppleva livet post skandalen.
Citera
2017-10-22, 20:55
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Körd som krönikör och profil, ja. Tvivlar dock på att han kommer få sparken av AB, iaf inte utan rejäl fajt med facket. Han kommer inte bli fälld för något och han är inte anklagad för något som skett i arbetsmiljö. Finns många tjänster på redaktionen som han kan ta istället. Skulle han få sparken av AB ligger han dock rejält pyrt till på arbetsmarknaden –*skulle definitivt tvingas byta bransch.
Det lustiga är ju att hans föregångare T*m Hj*lt* om någon kommer ihåg, var precis samma skrot o korn. Åkte dit för vidrigt sexualbrott mot sin flickvän och hamnade i fängelse. Vete fan vart han tog vägen sen, men han kom iaf inte tillbaka till AB.

Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Jag tror faktiskt han kommer klara sig, även om det går riktigt illa så kommer han ha vänner och hållhakar kvar i mediavärlden. Han kommer få jobba bakom kulisserna som Tom Hjelte. Hans kompisar har vetat om hur han har varit i flera år, dom kommer inte att börja ogilla honom bara sådär. Dom kommer hjälpa honom och jobba i bakgrunden.

Tror ni inte att Aftonbladet försöker köpa ut honom eller gör en DN, flytta honom till ett annat kontor och get honom astråkiga uppgifter för att sedan ge honom erbjudande om paket på 2-3 årslöner?
Citera
2017-10-22, 20:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Tror ni inte att Aftonbladet försöker köpa ut honom eller gör en DN, flytta honom till ett annat kontor och get honom astråkiga uppgifter för att sedan ge honom erbjudande om paket på 2-3 årslöner?
Jag tror fortfarande att det hela förhalas av att Virtanen har hållhakar & mobilfilmer på kokainsnortande postmarxistiska journalister från varenda tidning i huvudstadsområdet.
Citera
2017-10-22, 21:00
Medlem
Citat:

Jo säkert, men det är vad som händer efter det som är intressant. Då tror jag han kommer hamna som doldis på något mediabolag.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin

Juridiskt är det inte säkert att det finns något som biter på honom. Det som CW avslöjat är för långt tillbaka i tiden, kanske någon annan tjej berättar något som dels kan bevisas och ligger närmare i tiden. Hjeltes fall skedde inte under ett stort mediadrev - en dag var han bara väck. Han var inte heller en så viktig skyltdocka för Achtungbladet som Fredde är. Han skickades ut för att kommentera ta mig fan allt.

Vill det sig illa för tidningen har de behandlat honom på ett sätt som gör att facket kan hjälpa till med någon form av förlikning (ja, det är så facket ska fungera oavsett vad man tycker om arbetstagaren). Men att sedan få nytt jobb blir inte lätt. Jag satsar på att han går i terapi och återkommer om två år med en "utlämnade biografi" hos Malou och anser sig vara omvänd och upplyst.
Citera
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror fortfarande att det hela förhalas av att Virtanen har hållhakar & mobilfilmer på kokainsnortande postmarxistiska journalister från varenda tidning i huvudstadsområdet.

Men kommer styrelsen i Aftonbladet bry sig om det?
Citera
2017-10-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Det tråkiga är att det inte verkar finnas å mycket mer att komma med när stjärnadvokaten för fram ett preskriberat fall. Nästa steg kan vara ett fett skadestånd mot Cissi Wallin

Ja skadestånd mot CW kan dessutom vara möjligt även om det hon säger helt el delvis är sant. Det har ju kanske inte känts så troligt att dra igång en sådan process med all uppmörksamhet den skulle få, men visar det sig att FV ändå är rökt yrkesmässigt kan det komma i annat läge och kunna ge viss upprättelse.
Citera
2017-10-22, 21:07
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Ja skadestånd mot CW kan dessutom vara möjligt även om det hon säger helt el delvis är sant. Det har ju kanske inte känts så troligt att dra igång en sådan process med all uppmörksamhet den skulle få, men visar det sig att FV ändå är rökt yrkesmässigt kan det komma i annat läge och kunna ge viss upprättelse.
Om han inte har mer att förlora är det en logisk utveckling, där han troligen har rätt bra på fötterna. Åtminstone vad jag vet om förtal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in