Citat:
Ursprungligen postat av
fluffypuffy
Snyggt 👍🏻 Tummen upp för det
Men alla märkligheter i alla fall då? Finner du inte ens någon uns av tvivel i det som sker?
Jag tror att det fortfarande råder förvirring , falska vittnen som kanske vill framstå som intressanta eller hjältemodiga blandas med missuppfattningar och ger en rätt förvirrad bild av vad som skedde. Cirkusen runt Campos och tidslinjen är väl det tydligaste tecknet på detta - det är också i mina ögon ett tydligt tecken på att det INTE fanns en färdig plan såsom det rimligen borde gjort vid en false flag..
Citat:
Konspirationer har ju uppenbarligen skett sedan tidernas begynnelse.
Absolut - och de sker dagligen än idag.
Citat:
Är det så far-fetched att konspirationer fortfarande rullas upp framför våra ögon, men att de kallas konspirationsteorier tills att de nått officiell mark?
I vegas händelsen har vi ju massa vittnen, poliser på radio, etc som vittnar om fler än en gärningsman. Och till det otaliga vittnesmål som inte överensstämmer med det som ges från offentligt håll. Vi ska alltså lägga detta åt galna teorier och fortsätta som om inget hänt?
Detta sker så gott som alltid vid större kaosartade händelser - t.o.m. i Stockholm vid lastbilsattacken så rapporterades det in skjutningar från runtom i stan och flera gärningsmän misstänktes.. Men precis som i Vegas fanns det varken bevis, inspelningar, skadade, skotthål, hylsor eller några som helstandra tecken på flera gärningsmän och skjutplatser.
Citat:
Du är ju klok, läser mycket, dubbelkollar vittnesmål när någon postar ett sådant osv.
Och ändå är du i det här fallet (som så många andra) övertygad om att Paddock är gärningsmannen? Jag undrar vart din övertygelse kommer från?
Helt enkelt den totala avsaknaden av bevis för flera gärningsmän och skjutplatser.
Citat:
Och vad händer om lvpd plötsligt ändrar sin story och säger att paddock hade en eller fler polare som var med och genomförde dådet, vad blir ditt svar då?
Att det skulle kunna finnas folk som hjälpt till med planeringen, hjälpt Campos med rådgivning och inköp av vapen har jag aldrig sagt emot.
Men om polisen ändrar sig och säger att det var flera gärningsmän i lägenheten så skulle jag bli extremt förvånad - om de kan lägga fram bevis för detta och förklara hur dessa personer gått upp i rök samt skjutit i omgångar istället för samtidigt, av någon anledning, så får jag väl titta på bevisen de lägger fram.
Att det skulle förekommit skyttar på andra platser ser jag som otänkbart av tidigare angivna skäl - det skulle jag inte tro på med mindre än fysiska bevis (t.ex. skadade människor/byggnader) - och knappt ens då. Det borde rimligen finnas tusentals vittnen till en sådan skjutning på annan plats, att det endast trätt fram en knapp handfull spridda påståenden är väl det bästa tecknet på att det inte stämmer...
Citat:
Nu tror jag att vi nått ett dödläge där inget kommer förändras märkvärt, men det finns trots allt väldigt många människor som var på plats som vittnar om en helt annan historia än den du Tror på. Jag antar att du Tror att dom ljuger för att det ska passa Din världsbild?
Mycket möjligt att några ljuger för att få uppmärksamhet, andra kanske inte ljuger alls utan har missuppfattat situationen. Varenda polis, psykolog, utredare etc känner till att det är mycket vanligt att folk feltolkar och missuppfattar saker under stress och press.