2017-10-22, 19:15
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Ahaa, så du tycker alla andra ska behöva skriva snudd på hela romaner om alla fel i källorna du lägger ut? Så bekvämt för dig att lägga den arbetsbördan på alla så du kan fortsätta lägga ut dina trollfabriks-länkar till folk inte orkar längre.
Ja, Nisse det är så det fungerar på ett diskussionsforum. Du behöver inte skriva nån hel roman, men skriva vad som är felaktigt. Som nu sist påstår du att du att en youtube-länk är helt fel, trots att ingen youtube-länk ens är postad.

Citat:
Men visst, jag ska göra det ett par gånger om du så hemskt gärna vill.
Gött!

Citat:
Hur var det förresten med de amerikanska företagen som tagit över oljan i kurdiska irak? Och de 5-dubbla ersättningarna? Hittat några källor på det ännu?
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-03-08/why-kurdish-oil-is-a-wild-card-for-markets-quicktake-q-a
Citera
2017-10-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Källor?

Jag läser alla större och mindre medier och mitt intryck är att det skrivs mindre.

Var är dina källor?

Den som började med påståendet har bevisbördan på sig.

Hade du skrivit "....upplever jag" så hade du sluppit det. Du skrev som att det var fakta, inte din magkänsla.
Citera
2017-10-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Ja, Nisse det är så det fungerar på ett diskussionsforum. Du behöver inte skriva nån hel roman, men skriva vad som är felaktigt. Som nu sist påstår du att du att en youtube-länk är helt fel, trots att ingen youtube-länk ens är postad.

Gött!

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-03-08/why-kurdish-oil-is-a-wild-card-for-markets-quicktake-q-a

Du skrev om producerande oljebolag. Varken Exxon eller Chrvron har någon produktion att tala om. Ser inte efter en skumlösning något om de 5 gånger bättre villkoren heller.

Så, kom fram med något annat, tack.
Citera
2017-10-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Det svider inte i mina ögon iaf att staden befrias, det som irriterar mig är massmedias rapportering om helvetet på jorden när Aleppo befriades och hur förstört allt är, medans när USA med Iraks hjälp i Mosul och med SDFs hjälp i Raqqa är än värre så skrivs det knappt något.

Eller du upplever det annorlunda?

Citat:
Den som började med påståendet har bevisbördan på sig.

Hade du skrivit "....upplever jag" så hade du sluppit det. Du skrev som att det var fakta, inte din magkänsla.

Trodde inte jag skulle behöva skriva det rätt ut, tyckte jag med denna mening uttryckte det var en upplevd känsla jag hade och undrade om din var densamma.

Men vi kan tolka det olika givetvis
Citera
2017-10-22, 19:47
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Du skrev om producerande oljebolag. Varken Exxon eller Chrvron har någon produktion att tala om. Ser inte efter en skumlösning något om de 5 gånger bättre villkoren heller.

Så, kom fram med något annat, tack.
Det känns ju nästan dumt o säga mot dig nu när du försökte ge en förklaring, guldstjärna för det iaf
Vaddå att jag skrivit om "producerande oljebolag" ? Jag skrev att Kurdistan är som ett enormt Golan Heights och den oljan kommer sionisterna vilja ha

Från Bloombergs artikeln:
Citat:
6. What’s the outlook for the Kurdish region’s oil industry?

Before the Iraqi military push, things were looking better. Oil prices reached a two-year high in September after the Organization of Petroleum Exporting Countries, including Iraq, cut production this year. Iraqi and Kurdish forces, with U.S. support, combined efforts and routed Islamic State forces from most of Northern Iraq earlier this year. The Kurdish government had started catching up on overdue payments to oil companies. Russia’s Rosneft PJSC agreed in February to pre-purchase two years of crude from the Kurds, becoming the first big oil company to buy directly from them. The Kurdish Regional Government, emboldened by the successes, held a referendum on independence from Iraq on Sept. 25. It included Kirkuk in the referendum, prompting Baghdad to deploy troops closer to Kurdish positions in the area.

Om du ser hur de gjorde när ockupationen av Golan Heights påbörjades där, och om du har ett ställe som är flera gånger större en bit norrut som i fallet med norra Iraqs oilfält .
Den matematiken slutar med att israels sionister inte kommer att ge upp, även om detta slaget verkar klart.

Sen faller Kurdistans gräns precis utmed gränsen för Yinon Plan, "Greater Israel"
Karta Kurdistan (bildlänk)

Kolla, här är nått jävulskap på gång igen!
"Israel Asks For Air Corridor To Provide Assistance To Iraqi Kurdistan In Its Standoff Against Federal Government – Reports" https://southfront.org/israel-asks-for-air-corridor-to-provide-assistance-to-iraqi-kurdistan-in-its-standoff-against-federa l-government-reports/
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-10-22 kl. 19:50.
Citera
2017-10-22, 20:02
Medlem
Citat:
Det känns ju nästan dumt o säga mot dig nu när du försökte ge en förklaring, guldstjärna för det iaf
Vaddå att jag skrivit om "producerande oljebolag" ? Jag skrev att Kurdistan är som ett enormt Golan Heights och den oljan kommer sionisterna vilja ha

Från Bloombergs artikeln:

Om du ser hur de gjorde när ockupationen av Golan Heights påbörjades där, och om du har ett ställe som är flera gånger större en bit norrut som i fallet med norra Iraqs oilfält .
Den matematiken slutar med att israels sionister inte kommer att ge upp, även om detta slaget verkar klart.

Sen faller Kurdistans gräns precis utmed gränsen för Yinon Plan, "Greater Israel"
Karta Kurdistan (bildlänk)

Kolla, här är nått jävulskap på gång igen!
"Israel Asks For Air Corridor To Provide Assistance To Iraqi Kurdistan In Its Standoff Against Federal Government – Reports" https://southfront.org/israel-asks-for-air-corridor-to-provide-assistance-to-iraqi-kurdistan-in-its-standoff-against-federa l-government-reports/

Jag är inte sämre än att jag kan erkänna ett misstag. Det var inte du som skrev detta:

"När oljan snart tar slut, vilket den kommer att göra, som de låter USA utvinna för fem gånger större provision än andra så finns det inget kvar för alla kurder att leva på."

Utan arbetet. Jag blandade ihop era namn. Sorry.
Citera
2017-10-22, 20:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag är inte sämre än att jag kan erkänna ett misstag. Det var inte du som skrev detta:

"När oljan snart tar slut, vilket den kommer att göra, som de låter USA utvinna för fem gånger större provision än andra så finns det inget kvar för alla kurder att leva på."

Utan arbetet. Jag blandade ihop era namn. Sorry.
Ja, du, jag får tacka Arbetarbroder för hjälpen. Själv kan jag inte bry mig mindre om någon som anser sig ha den hela bilden genom att förutom svensk MSM svälja ned färdigtuggat från WaPo och NYT. Och innan du påstår att jag bara läser #FakeNews så rekommenderar jag dig att vidga dina vyer genom att läsa Nikolaos van Dam eller Reese Erlich. Båda anti-Assad men det finns även läsbart hos sådana som Chris Kanthan m.fl. Kom in i matchen och förkovra dig så att du kan hänga med i svängarna.
Citera
2017-10-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, du, jag får tacka Arbetarbroder för hjälpen. Själv kan jag inte bry mig mindre om någon som anser sig ha den hela bilden genom att förutom svensk MSM svälja ned färdigtuggat från WaPo och NYT. Och innan du påstår att jag bara läser #FakeNews så rekommenderar jag dig att vidga dina vyer genom att läsa Nikolaos van Dam eller Reese Erlich. Båda anti-Assad men det finns även läsbart hos sådana som Chris Kanthan m.fl. Kom in i matchen och förkovra dig så att du kan hänga med i svängarna.

Du kan börja med att langa fram det amerikanska oljebolaget som producerar och att de får 5 gånger mer betalt?

Du duckar även denna gång att svara på en helt oskyldig fråga.
Citera
2017-10-22, 21:50
Medlem
Läste precis att SAA har kommit fram till "omar oilfields" bra om det nu stämmer
Citera
2017-10-22, 21:57
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balong.
Läste precis att SAA har kommit fram till "omar oilfields" bra om det nu stämmer
Har de det så får de det bekräftat att koalitionen redan tagit det.
Citera
2017-10-22, 22:06
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Har de det så får de det bekräftat att koalitionen redan tagit det.
Betyder det Clash SAA - SDF är att vänta? ..hörde med SDF lagt beslag på det men att SAA bara var 3km bort http://www.arabnews.com/node/1181726/middle-east
Citera
2017-10-22, 22:21
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Betyder det Clash SAA - SDF är att vänta? ..hörde med SDF lagt beslag på det men att SAA bara var 3km bort http://www.arabnews.com/node/1181726/middle-east
Nej. Men det försvagar Assad ställning vilket kommer att märkas efter kriget när allt ska redas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in