2017-10-22, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
manlighetskultur ja....en manlighetskultur som verkar finnas inom alla nationers gränser, eftersom män verkar begå våldtäkt mot kvinnor, barn och män i princip överallt.

Och nej, förmodligen fler kvinnor i världen kommer bli våldtagna om Sverige INTE tar emot invandrare.
Alla de kvinnor som är invandrare i Sverige ex. hamnar direkt i en mycket farligare situation om de blir utslängda till något flyktingläger. Alla män som blir utslängda hamnar återigen i kontexter där sexuellt våld mot kvinnor är helt "ok", lätt att slippa straff för, omöjligt för kvinnor anmäla och fullt lagligt i vissa fall.

men? antar att du inte tycker att dessa kvinnor är kvinnor som ska räknas...eller hur?
Frågan är dock varför det är Sveriges ansvar att de lever i en kultur med stenåldersvärderingar? Varför ska vi ta bördan av deras idioti?

Jo, de räknas, varför jag också tycker att det främst, om inte enbart, är kvinnor och barn som ska få komma till Sverige. Männen kan stanna och reda upp sitt land. De är desertörer och inget värda. En man i viril ålder som lämnar kvinnor, barn och sitt land för att fly istället för att göra något är en vekling som inte förtjänar annat än att skickas tillbaka på en gång.
Citera
2017-10-22, 04:02
Medlem
Citat:
manlighetskultur ja....en manlighetskultur som verkar finnas inom alla nationers gränser, eftersom män verkar begå våldtäkt mot kvinnor, barn och män i princip överallt.

Och nej, förmodligen fler kvinnor i världen kommer bli våldtagna om Sverige INTE tar emot invandrare.
Alla de kvinnor som är invandrare i Sverige ex. hamnar direkt i en mycket farligare situation om de blir utslängda till något flyktingläger. Alla män som blir utslängda hamnar återigen i kontexter där sexuellt våld mot kvinnor är helt "ok", lätt att slippa straff för, omöjligt för kvinnor anmäla och fullt lagligt i vissa fall.

men? antar att du inte tycker att dessa kvinnor är kvinnor som ska räknas...eller hur?

Och nej, det är inte manlighetskultur. I varje fall inte i svensk manlighetskultur, möjligtvis arabiskt. Det är få som det ses ned på så mycket av andra svenska män som våldtäktsmän och pedofiler. Det har väl knappast gått någon förbi hur de behandlas i fängelset?
Citera
2017-10-22, 04:03
Medlem
Citat:
Och varför sitter du nu och tycker att det är "normalt" att du som kvinna typ måste få tänderna utslagna för att du inte vill ha sex?

varför sitter du inte här ex. och startar en tråd om att män fan måste lära sig ta ansvar för sina handlingar?

För att kostnaden för att vara fri, i en verklighet som har en viss procent av psykopater och skitstövlar är detta. Jag som kille har förlorat tänder, och fått ben brytna i slagsmål som jag ej startade. Nyss lyfte jag mitt whiskyglas, och noterade hur jag håller det för hur mitt pekfinger blev krossat när jag yngre.

Fråga ut bögar om deras erfarenheter, speciellt om de går bak i tiden, misshandel och våldtäkt var en konstant risk: Och är en idag.

Så när ni går som fria personer, fria kvinnor så går ni i en imperfekt värld. En värld där ni måste vara smarta, och vid behov krigare. Och ja... Det betyder att om en man vill ha sex, och ni inte vill ha det så måste ni riskera att få en rejäl omgång.
Citera
2017-10-22, 04:12
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarium
Nja. Rent evolutionsbiologiskt har det alltid varit - och är än idag - kvinnan som.väljer vilken man hon ska para sig med. Männen anpassar sig efter kvinnans preferenser och hans evolution är ett resultat av kvinnlig selektion.

Kvinnor kan förändra mer än du vill tro.

Korrektion, svaga män anpassar sig efter kvinnors preferenser och de skördar damm som belöning.

Starka män bryr sig inte om vad kvinnor vill ha, styrkan en stark man utstrålar kommer att få kvinnor att flockas till honom oavsett.

Smarta män manipulerar kvinnors emotioner till deras fördel, ej heller dessa bryr sig om kvinnors preferenser, de kan spela kvinnor som Beethoven spelade piano.

En kvinna bestämmer vem hon ska para sig med blablabla. För så fort en kvinna vill ha en mans barn trollas det fram en pistol som tvingar mannen att vara henne till laggs.

Fucking ridiculous.

Är rätt säker på att miljontals tjejer vill para sig med Justin Bieber och föda hans barn.
Vem är det som bestämmer i det fallet? Precis.
Citera
2017-10-22, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
För att kostnaden för att vara fri, i en verklighet som har en viss procent av psykopater och skitstövlar är detta. Jag som kille har förlorat tänder, och fått ben brytna i slagsmål som jag ej startade. Nyss lyfte jag mitt whiskyglas, och noterade hur jag håller det för hur mitt pekfinger blev krossat när jag yngre.

Fråga ut bögar om deras erfarenheter, speciellt om de går bak i tiden, misshandel och våldtäkt var en konstant risk: Och är en idag.

Så när ni går som fria personer, fria kvinnor så går ni i en imperfekt värld. En värld där ni måste vara smarta, och vid behov krigare. Och ja... Det betyder att om en man vill ha sex, och ni inte vill ha det så måste ni riskera att få en rejäl omgång.

Just chansen att som kille råka ut för en annan mans våld är större än att som kvinna råka ut för våldtäkt, i vart fall sorten överfallsvåldtäkt.

Ändå sitter alltså inte jag här ex. och säger åt män att de inte borde tillåtas "gå ut högstadiet"...eller hänga med främmande män för att glo på deras ukelel-samling för att det är "deras ansvar" att andra ukelel-ägande män kan vara idioter.

Skäms du inte för att du inte tog ditt ansvar över att någon valde att krossa ditt finger eller slå ut dina tänder? DU borde ju ha undvikit gå på krogen den där dan...eller gå på den och den gatan efter det och det klockslaget i den och den skjortan eller hängt med den och den mannen när han blev full, DITT ansvar och aldrig hans, eller hur?

Män kan inte leva efter den typen regelverk...och vet du, det kan inte kvinnor heller.
Citera
2017-10-22, 04:17
Medlem
BewilderedHulders avatar
Pungspark-skola.

Och dessa pungkrossar-delikatesser måste utdelas och uppmuntras urskiljningslöst i den fria individens värld.
Citera
2017-10-22, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ash-hadu
Korrektion, svaga män anpassar sig efter kvinnors preferenser och de skördar damm som belöning.

Starka män bryr sig inte om vad kvinnor vill ha, styrkan en stark man utstrålar kommer att få kvinnor att flockas till honom oavsett.

Smarta män manipulerar kvinnors emotioner till deras fördel, ej heller dessa bryr sig om kvinnors preferenser, de kan spela kvinnor som Beethoven spelade piano.

En kvinna bestämmer vem hon ska para sig med blablabla. För så fort en kvinna vill ha en mans barn trollas det fram en pistol som tvingar mannen att vara henne till laggs.

Fucking ridiculous.

Är rätt säker på att miljontals tjejer vill para sig med Justin Bieber och föda hans barn.
Vem är det som bestämmer i det fallet? Precis.

Precis, det är därför som naturen gett upphov till hänsynslösa män utan en tanke på någon annan än sig själva och korkade och känslostyrda kvinnor.
Citera
2017-10-22, 04:23
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Precis, det är därför som naturen gett upphov till hänsynslösa män utan en tanke på någon annan än sig själva och korkade och känslostyrda kvinnor.

Tar du stolthet i att vara obegriplig eller har du inte fått dina dagliga lyckopiller? I sådant fall föreslår jag att du tar dem nu.
Citera
2017-10-22, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Och nej, det är inte manlighetskultur. I varje fall inte i svensk manlighetskultur, möjligtvis arabiskt. Det är få som det ses ned på så mycket av andra svenska män som våldtäktsmän och pedofiler. Det har väl knappast gått någon förbi hur de behandlas i fängelset?
Tips läs lite vad som skrivs på detta forum angående vad "hororna förtjänar"
och att kvinnor "får skylla sig själva" etc etc.
Så jooo nedvärderandet av kvinnor, dominansbehov, objektifiering etc är rätt självklara element av just "svensk" manlighetskultur också.

De flesta våldtäktsmän i fängelser (finns studier med djupintervjuver med våldtäktsmän) anser att de inte är våldtäktsmän utan det var tjejen som gjort fel..."bad" om det....behövde sättas på plats etc.
Många pedofiler anser att barnen "ville" och att det var barnen som var intiativtagare till sex och att de själva är oskyldiga. etc.

Alla avskyr våldtäktsmän jaaa...men många ser inte en våldtäkt för vad det faktiskt är att ha sex med någon som inte vill.
Citera
2017-10-22, 04:26
Medlem
Citat:
Just chansen att som kille råka ut för en annan mans våld är större än att som kvinna råka ut för våldtäkt, i vart fall sorten överfallsvåldtäkt.

Ändå sitter alltså inte jag här ex. och säger åt män att de inte borde tillåtas "gå ut högstadiet"...eller hänga med främmande män för att glo på deras ukelel-samling för att det är "deras ansvar" att andra ukelel-ägande män kan vara idioter.

Skäms du inte för att du inte tog ditt ansvar över att någon valde att krossa ditt finger eller slå ut dina tänder? DU borde ju ha undvikit gå på krogen den där dan...eller gå på den och den gatan efter det och det klockslaget i den och den skjortan eller hängt med den och den mannen när han blev full, DITT ansvar och aldrig hans, eller hur?

Män kan inte leva efter den typen regelverk...och vet du, det kan inte kvinnor heller.

Nej, jag skäms inte, och ångrar det inte djupt. De slagsmål jag hamnade i, så var jag full men det var folk som angrep mina vänner. Och.. Och. Det är risken man tar. Det varierar beroende på var man bor, och andra faktorer: Men i grunden är det en risk.

Att gå ut och festa som en man, speciellt när man är yngre innefattar en viss risk av slagsmål. Det är bara så det är.

"Män kan inte leva efter den typen regelverk"... Men.. Det är den sortens regelverk och verklighet som går tillbaks typ 4000 år? Som man riskerar du att bli misshandlad, som homosexuell man både brutalt misshandlad och våldtagen. Som kvinna? Ja ni riskerar att bli både misshandlade och våldtagna.

Detta är verkligheten. Den var densamma 1000 år sen. Kommer vara densamma om 1000 år. Unga kvinnor bör lära sig hur de skall hantera sig själv i verkligheten, inte om drömmen om vad verkligheten kan vara.
Citera
2017-10-22, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ash-hadu
Tar du stolthet i att vara obegriplig eller har du inte fått dina dagliga lyckopiller? I sådant fall föreslår jag att du tar dem nu.

Vad är det som du inte begriper?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-10-22 kl. 04:32.
Citera
2017-10-22, 04:34
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Så jooo nedvärderandet av kvinnor, dominansbehov, objektifiering etc är rätt självklara element av just "svensk" manlighetskultur också.

Hur undviker man att objektifiera någon som helt klart vill bli objektifierad?
Finner det otroligt komiskt när kvinnor "retar" sig på att män tittar på dem när de klär sig som horor, med halva röven utanför klänningen och tuttarna i stort sett skjutande upp ur polokragen.
Gör dina kläder dig till en hora? Absolut inte, men förvänta dig inte att bli behandlad som annat när du går i en horas uniform.

Det är knappast någon hemlighet att kvinnor älskar bestämda män och bestämda män har alltid någon form av en dominerande personlighet. Att kvinnor ofta säger motsatsen beror på att kvinnor helt enkelt lider av kognitiv dissonans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in