2017-10-21, 23:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
2 nedlagda anmälningar om våldtäkt, försök att ragga upp barn för sex. Jag har lärt mig att ingen rök utan eld, en gång är ingen gång två ggr är en gång för mycket.

Så om jag godtyckligt polisanmäler(falsk tillvitelse) dig för våldtäkt två gånger och utredningen läggs ner på grund av brist på bevis så är du att betrakta som en våldtäktsman, kom igen.

Jag kan starta hur många eldar som helst angående dig, ryker som bara den, då är du en våldtäktsman trots att inget har bevisats i en domstol, men bara för att du har blivit anmäld för brottet?

Jag understryker att jag tror att FV har gjort något som han inte borde ha gjort, det är inte samma sak som att han verkligen har gjort det.

Dömd eller betraktas som oskyldig, är det en orättvis princip tycker du?
Citera
2017-10-21, 23:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast är personen underårig är det en annan femma. Inbjuda vuxna till sex går säkert fint, men till vissa gränser så trakasserier och överdrifter är inte okej.

Absolut är det en annan femma, men visa först att FV kände till att vederbörande var 14 år innan man dömer honom för just den händelsen, jag tycker att det är fair play.

Har FV trakasserat den här kvinnan, var kan vi läsa om det?
Citera
2017-10-21, 23:28
Medlem
Citat:
Och vad spelar det för roll då 99% av fallen gällande våldtäkt läggs ner. Polisen löser inga våldtäktsfall så detta är inget undantag. Däremot ska allt upp till ytan och det helt utan vare sig polisanmälan eller domstolar. Så det fråntar inte misstankarna mot FV bara för att polis och åklagare inte löser alla våldtäktsbrott. Däremot lär hans bana som en sk kulturjournalist vara slut. Dags att agera gällande dom här brotten dom inte löser.
Den enkla frågan du missade var: HUR!!!
Citera
2017-10-21, 23:29
Medlem
Förjävligt att GW bjuder idioten på lunch (Operabaren) och så förbannat genomskinligt att GW givetvis skulle ge råd gällande hantering av situationen och för att bilda sig en uppfattning om magnituden av hela sörjan.
Hoppas GW inte var allt för orolig för att bli drogad och påsatt.

Har faktiskt missat FV´s instagram om Hefner.

"fvirtanen#måndagssida om gubbsnuskare som hyllas som feminist"

"oddvigPå tal om gubbsnuskare som ej är feminister. Har du kollat dig själv i spegeln på längre"

Helt otroligt vilken genomfalsk idiot -helt utan självinsikt.
Citera
2017-10-21, 23:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Absolut är det en annan femma, men visa först att FV kände till att vederbörande var 14 år innan man dömer honom för just den händelsen, jag tycker att det är fair play.

Helt ointressant vad han visste eller inte visste för det här är ingen domstol sörru utan det handlar om anklagelser som inte är av en eller två kvinnor utan flera som råkat ut för det här lowlifescum.

Jag dömer och diskuterar bäst jag vill utan att blinka och inte fan är jag intresserad om vad en drog och våldtäktsman visste eller inte visste. Han är körd och du med om du ska försvara groteska brottsliga handlingar.
Senast redigerad av Moosky 2017-10-21 kl. 23:32.
Citera
2017-10-21, 23:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Helt ointressant vad han visste eller inte visste för det här är ingen domstol sörru utan det handlar om anklagelser som inte är av en eller två kvinnor utan flera som råkat ut för det här lowlifescum.

Jag dömer diskuterar bästa jag vill utan att blinka och inte fan är jag intresserad om vad en drog och våldtäktsman visste eller inte visste. Han är körd och du med om du ska försvara groteska brottslia handlingar.

Det är i allra högsta grad intressant vad han visste eller inte visste om åldern när det kommer till den juridiska och moraliska biten om man diskuterar just det.

Jag försvarar inte groteska brottsliga handlingar, dock så diskuterar jag gärna den moraliska och jurdiska aspekten av den påstådda handlingen som ännu inte är bevisad i en domstol.

Om du slutar att dricka eller knarka så framstår du som en seriösare debattör, lite svårt att ta dina hysteriskt känslomässiga argument på allvar, ja, ditt språkbruk och textförfattande tyder på att du just nu inte är vid dina sinnens fulla bruk.
Citera
2017-10-21, 23:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Jag dömer diskuterar bästa jag vill utan att blinka och inte fan är jag intresserad om vad en drog och våldtäktsman visste eller inte visste. Han är körd och du med om du ska försvara groteska brottslia handlingar.

(ta mig på rätt sätt nu, har inget till övers för Virtanen dvs..)

Men är han det, körd ?
Nere för räkning : Ja säger jag !
Men inte ännu "körd" !

-Även arbetsgivaren AB skyddar honom fortfarande, så de har inte givit upp hoppet.
-Har inte blivit en längre rad utav anklagelser (vilket jag trodde skulle ske), och utav "färskare" datum finns väl inget ?
Citera
2017-10-21, 23:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det är i allra högsta grad intressant vad han visste eller inte visste om åldern när det kommer till den juridiska och moraliska biten om man diskuterar just det.

Jag försvarar inte groteska brottsliga handlingar, dock så diskuterar jag gärna den moraliska och jurdiska aspekten av den påstådda handlingen som ännu inte är bevisad i en domstol.

Om du slutar att dricka eller knarka så framstår du som en seriösare debattör, lite svårt att ta dina hysteriskt känslomässiga argument på allvar, ja, ditt språkbruk och textförfattande tyder på att du just nu inte är vid dina sinnens fulla bruk.

Du försvarar genom att sitta och låtsas att det är en slags förundersökning och domstolsförhandling på gång. Inte ens en polisanmälan i sikte vad jag vet, så vad fan svamlar du om. Inbillar du dig att en som drogar och sen våldtar öht tänker på någons ålder eller för den delen bryr sig? Är du dum i huvudet eller? Tog han timeout för att han är så jävla oskyldig eller? Kräket är en våldtäktsman och det är mer eller mindre konstaterat utan domstolar eller idioters frågor om han visste om ålder. Gå och lägg dig din muppjävel.
Citera
2017-10-21, 23:41
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
(ta mig på rätt sätt nu, har inget till övers för Virtanen dvs..)

Men är han det, körd ?
Nere för räkning : Ja säger jag !
Men inte ännu "körd" !

-Även arbetsgivaren AB skyddar honom fortfarande, så de har inte givit upp hoppet.
-Har inte blivit en längre rad utav anklagelser (vilket jag trodde skulle ske), och utav "färskare" datum finns väl inget ?

Vänta ska du få se hur körd han är. Kolla hans Twitter bara så begriper du snart att Aftonbladet inte kan ha våldtäktsmannen som journalist offentligt. Möjligen att skura deras toaletter anställd i annat namn.
Citera
2017-10-21, 23:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du försvarar genom att sitta och låtsas att det är en slags förundersökning och domstolsförhandling på gång. Inte ens en polisanmälan i sikte vad jag vet, så vad fan svamlar du om. Inbillar du dig att en som drogar och sen våldtar öht tänker på någons ålder eller för den delen bryr sig? Är du dum i huvudet eller? Tog han timeout för att han är så jävla oskyldig eller? Kräket är en våldtäktsman och det är mer eller mindre konstaterat utan domstolar eller idioters frågor om han visste om ålder. Gå och lägg dig din muppjävel.

Nej det låtsas jag inte, dock så ser jag på fallet FV som precis alla andra fall där någon kan misstänkas för brott, att FV har rätt att betraktas som oskyldig tills motsatsen har bevisats i en domstol. Jag tror att FV är skyldig till något av det som han anklagas för, men jag kan inte påstå att han är det, ser du inte skillnaden?

I vissa fall så skriker och kritiserar de som själva har något på samvetet högst, sannolikt för att flytta fokus så långt från sig själv som det bara går. Att berätta för andra vad som är moraliskt och etiskt riktigt är många gånger en del i den processen.
Citera
2017-10-21, 23:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Först ut var den kända medieprofilen Cissi Wallin, som på sin Instagram påstår att Fredrik Virtanen 2006 drogade och våldtog henne.

Redan 2010 berättade Cissi Wallin om den misstänkta våldtäkten på Nyheter24, men hon valde då att inte hänga ut vem förövaren var.

Allt som allt har fyra kvinnor vittnat om att de på olika sätt råkat illa ut i sina möten med Fredrik Virtanen.

En 36-årig kvinna ska – enligt egen utsago – liksom Cissi Wallin ha blivit drogad. Därefter ska hon ha utsatts för ett våldtäktsförsök från Virtanen.

Kvinnan berättar att hon var 19 år och att händelsen ägde rum på stadshotellet i Eskilstuna, enligt hennes uppgifter.

Ytterligare en kvinna, i dag 24 år gammal, har trätt fram och sagt att Virtanen utsatt henne för övergrepp. Kvinnan gör gällande att hon var minderårig när det skedde.

Där till uppger en 26-årig kvinna att hon bara 16 år gammal stötte ihop med Virtanen utanför en krog i Stockholm, varpå han erbjöd henne att följa med hem och dricka sprit.
Den då mycket unga kvinnan hävdar att hon lyckades avstyra det hela men att Virtanen var mycket påstridig.

http://www.dagensps.se/profiler/medieprofilen-virtanen-anklagas-valdtakt/

Vilket svin måste jag säga. Finns det fler stackare som han drogat och våldtagit?
Citera
2017-10-22, 00:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Har du en arbetsgivare? Fråga den om de tycker det är fair play att ragga sex av ungdomar som vill ha en praktikplats.
Jag vet vad svaret skulle vara hos samtliga arbetsgivare jag nånsin haft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in