2017-10-21, 18:23
Medlem
Någon som kommer ihåg frågorna på texten om smådjur i lera? Minns att jag ändrade två svar där i sista stund men kommer inte riktigt ihåg till vad.

Tror att jag ändrade ett svar till hur coralus (eller vad fan de hette) flyttar ämnen i jorden och den andra frågan jag ändrade tror jag var att coralus är tåliga mot typ sulfid.
Citera
2017-10-21, 18:25
Medlem
Jahopp nu verkar två poäng ha rykt från PP1 enligt HPAkademin. Någon som kommer ihåg fråga 12 där? Fråga 39 skriver de att det rätta svaret var att det fanns indikationer på att ett lågt kaloriintag förlänger livslängden, vad tror ni? Jag svarade att det inte påverkar livslängden, alltså alternativ A.
Citera
2017-10-21, 18:26
Medlem
De lägger ju ut facit på onsdag men är det bara facit eller normeringen också?
Citera
2017-10-21, 18:26
Bannlyst
Alla är bäst skit samma om ni har 0.1 eller 2.0 enda skillnaden är att man är lite gladare av 2.0 för stunden.

Nu ska jag knulla alla provledarna som finns i hela Sverige!
Citera
2017-10-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmdttpc
Någon som kommer ihåg frågorna på texten om smådjur i lera? Minns att jag ändrade två svar där i sista stund men kommer inte riktigt ihåg till vad.

Tror att jag ändrade ett svar till hur coralus (eller vad fan de hette) flyttar ämnen i jorden och den andra frågan jag ändrade tror jag var att coralus är tåliga mot typ sulfid.
Jag verkar ha haft rätt på alla frågor angående den delen och jag svarade också det där med förflyttning av ämnen, men däremot på det andra där så svarade jag att de har ett komplicerat och outforskat sätt att leva eller bygga gånger eller vad det nu var.
Citera
2017-10-21, 18:30
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3
Jahopp nu verkar två poäng ha rykt från PP1 enligt HPAkademin. Någon som kommer ihåg fråga 12 där? Fråga 39 skriver de att det rätta svaret var att det fanns indikationer på att ett lågt kaloriintag förlänger livslängden, vad tror ni? Jag svarade att det inte påverkar livslängden, alltså alternativ A.
Jag svarade A, för min slutsats var att ett lägre kaloriintag påverkade livskvalitén i hög ålder, men inte livslängden. Något i texten indikerade att livslängden inte påverkas, kommer inte ihåg exakt. Satte länge med just den där, A och B passade lika bra tyckte jag.
Citera
2017-10-21, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Jag svarade A, för min slutsats var att ett lägre kaloriintag påverkade livskvalitén i hög ålder, men inte livslängden. Något i texten indikerade att livslängden inte påverkas, kommer inte ihåg exakt. Satte länge med just den där, A och B passade lika bra tyckte jag.
Ja samma här den var lurig, men tyckte ändå den klargjorde att det inte påverkade längden men däremot livskvaliteten även då livet var kort.
Citera
2017-10-21, 18:36
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderat4Life
De lägger ju ut facit på onsdag men är det bara facit eller normeringen också?

Enbart facit på onsdag. Normeringen dröjer 3-4 veckor.
Citera
2017-10-21, 18:45
Medlem
Tycker A på PP1 fråga 39 låter mer rimligt dock
Senast redigerad av ahvagatt 2017-10-21 kl. 18:53. Anledning: Skrev ett likadant inlägg på HP-akademin med mitt riktiga namn, glömde att jag ej var anonym där
Citera
2017-10-21, 18:45
Medlem
Vilken bokstav svarade ni på första frågan på provpass 5, vet nämligen inte om jag skrev variant X eller variant Y...
Tror att första frågan var: 75% av x är 45, vad är x?
Citera
2017-10-21, 18:47
Medlem
På PP1 så undrar jag vad ni skrev på fråga 17-22?
Jag kände mig riktigt säker på de frågorna men enligt facit är de helt fel.

Jag skrev C, A, A, B, C, C och det känns lite konstigt med så många fel på rad.
Citera
2017-10-21, 18:50
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahvagatt
Hur tror ni normeringen kommer bli relativt till i våras?
Räkna inte med att den blir bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in