Ni som undrar om jag vill hämnas. Nej absolut inte. Å jag har aldrig råkat ut för någor sådant. Är gift och har barn.
Jag tänkte på filmer som teen mam och liknande. Alldeles för unga mammor och pappor som inte är redo.
Om det var det omvända, alltså att pappan får ta hand om barnen så tänkte de kanske lite mer på att inte inleda ett förhållande bara för att de var kåta och tycka att barn var enbart hennes sak att ta rätt på.
Såg en film om en tjej som var oskuld och inte visste något om sex på grund av att hon var uppfostrad av stränga kristna föräldrar. Hon blev uppvaktad av skolans mest poppulära kille och stod emot så länge hon kunde men han sa att om hon verkligen älskade honom så skulle hon ligga med honom för så gjorde andra. Efter mycket tjat så gav hon med sig för hon var rädd att förlora honom. Så dom gjorde det i skogen bakom hennse skola och då blev hon med barn. Han var hennes första stora kärlek. Han älskade henne inte, hon var bara en sexpartner bland alla andra.
Hennes föräldrar kastade ut henne och killen ville inte ha med henne att göra. Eftersom det var han som var ledande i det hela så skulle han få ta konsekvenserna om det fanns någon rättvisa här i världen.
Kolla på Tom Selleck i 3 män och en baby där just det här händer. Mamma överlämnar ett barn till "fäderna".
https://www.youtube.com/watch?v=pdz9SrdhFjU
Skulle världen sett annorlunda ut om fäderna fick ta hand om barnen de satt till världen?
I USA är det inte ovanligt att män har 6-7 barn med olika kvinnor och inte är tillsmmans med någon av mammorna utan bara fortsätter göra barn med nya.
Hade de fått ansvaret så hadde det kanske stannat vid ett eller två barn.