Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Intressanta grejer onekligen. Ruben Agnarsson jobbar vidare med MOP. Intervjun med Bo Theutenberg blir spännande imorgon.
Ja vi kanske upplever overtyren som förebådar hissning av ridåerna?!
När det gäller sakinnehållet i diskussionerna har vid det här laget såpass mycket avslöjats (av bland annat AJ:s forskningar) att man kan förstå att det finns substans i många anklagelser mot personer ända från Wernnerströms tid till våra dagar angående verkligt spionage och infiltration från främmande makt i öster och att det finns dokumentation i vissa falls som ej går att gå förbi. Det finns bevis som där talar sitt tydliga språk dokumentation som inte blivit publik ännu. Jag talar inte om jakten på dessidenter inom facket eller vissa IB herrars aktiviteter mot vänsterrörelser och journalister. Som jag sagt en gång för länge sedan fanns de som infiltrerades och utgjort verkliga hot mot rikets säkerhet att finnas högt upp bland tjänstemän och politiker och då inte bara inom S.
Jag kan också förstå både misstankar och frustration kring att de verkliga spionerna verkar ha hållits om ryggen av ledande politiska personligheter sedan hanteringen av Wennerström ,som var betrodd trots ganska starka misstankar som visade sig vara sanna, via Getingen och framåt. Jag förstår verkligen att det inte var taget ur luften när Vinge, Frånstedt mfl hyste sådana misstankar men det kan också vara så att några blev fartblinda och började foga in bara de bitar som passade i Pusslet eller att de fått manipulerad information lagd för att missleda.
Framför allt legitimerar det inte mord.
Som sagt är jag helt införstådd med de mörklagda spionerna som verkligen fanns utan tvivel och deras märkliga betroddhet trots tydliga indikationer. Vinge mfl har inga grova sakfel i sina argument.
Det börjar dock halta rejält är när det närmar sig Palmemordet. Där går plötsligt inte pusslet ihop utan ger ibland intrycket att vara hjälpligt intvingade bitar som inte passar riktigt ihop men det skulle inte förvåna mig det minsta om det kommer fram hittills dolda hemliga dokument som kommer att få de bitarna på plats också när det gäller turerna kring mordet.
Låt Teutenberg mfl lägga sina bitar så skall vi se om det inte kan dyka upp andra bitar!