2017-10-20, 20:20
Medlem
Nyheten om Vinge är naturligtvis substantiell, men i övrigt är det väl ganska mycket spekulationer i de nya artiklarna på Inblick? Det verkar ju t ex inte finnas någon särskilt stark grund för att peka ut BE som spion. SW fick intrycket att OF menade detta i samtal med BT? Är det allt?

http://www.inblick.se/nyheter/2017/10/19/elm%C3%A9r-utpekad-som-kgb-spion
Citera
2017-10-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Skvallrade gjorde han mest om politiker han hatade, tex det unga paret Bill och Hillary. Han menade tex att det fanns film på Hillary i lesbiska affärer.

Låter mer som en person typ VG än som en handler. Jag tror man skall ta uppgifterna med en stor skopa salt.

Honungsfälla för Kung Hussein på hans privata jet? Osannolikt och till vilken nytta? Hans kvinnointresse var knappast något som skulle få någon att höja på ögonbrynen.
Citera
2017-10-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Ja mycket intressant. Om det nu framkommer så solklart att Sovjetunionen kände till mordet genom diplomatbuggnigen, varför sliter Donald (som var med vid buggningen) som ett djur för att få det till att CP är skytten. Och vad menar han när han säger nåt i stil med att "so what om vi skulle knäppa Palme men CP hann före". Och vem är vi ? Och varför är namnen på WT personerna så hemliga om de bara tränar samband ? Och varför har Keg* och B*rrl*ng gått all-In på PKK organisationen ?
Ständigt dessa frågor.

Tolkningen är minst sagt kreativ. Annars hade de läckt detaljerna offentligt!
Citera
2017-10-20, 20:29
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke

Luktar inte det manipulation och "making it up as we go along" så säg.

Att de utpressat de som ville lösa mordet att om ni gräver om oss så avslöjar vi vad vi har på Schori, Palme mfl. Ser man agerandet på olika plan så stämmer en sådan hypotes skrämmande väl hur utredningen skulle kunna ha manipulerats av en liten grupp externa aktörer på detta märkliga sätt.
När väl Olof Palme undanröjts tilltog de illegala vapenaffärerna med Iran. Vem tog över hans roll som fredsmäklare i konflikten, Iran-Irak?
Senast redigerad av Gothus 2017-10-20 kl. 20:33.
Citera
2017-10-20, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Jaha. Då vet vi alltså att det är PG Vinge som är säpochefen i det inspelade samtalet mellan Beckérus och en hög säpochef, och att också Lingärde deltar i samtalet.

Vet vi när det här samtalet äger rum?

Här är för övrigt en äldre artikel som innehåller litet mer detaljer om samtalet.

http://www.varldenidag.se/nyheter/sapo-chef-intervjuas-om-polissparet-av-redaktor-pa-en-av-sveriges-stora-dagstidningar/cbbibA!w9N30QsTLOb8SGKYP53sQ/

Precis då har vi inte bara hittat Vinges position och hemvist som informatör utan också Lingärde eller ???
Citera
2017-10-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Nyheten om Vinge är naturligtvis substantiell, men i övrigt är det väl ganska mycket spekulationer i de nya artiklarna på Inblick? Det verkar ju t ex inte finnas någon särskilt stark grund för att peka ut BE som spion. SW fick intrycket att OF menade detta i samtal med BT? Är det allt?

Ja det är nog allt och vad säger det om motivet att läcka det???
Citera
2017-10-20, 21:00
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Låter mer som en person typ VG än som en handler. Jag tror man skall ta uppgifterna med en stor skopa salt.

Honungsfälla för Kung Hussein på hans privata jet? Osannolikt och till vilken nytta? Hans kvinnointresse var knappast något som skulle få någon att höja på ögonbrynen.

Nu hade hungsfällan inget att göra med amerikanen alltså, jag råkade bara nämna det i samma inlägg appropå Kung H.
Efter hans död har det gått att få fram massor av info om amerikanen, så jag vet precis vem han är och vad han gjort, ett spännande liv, knappast på den moraliskt rätta sidan men en typisk "black cia" började sin karriär på ONI sen CIA, sen "black cia" eller nåt.
Citera
2017-10-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Nu hade hungsfällan inget att göra med amerikanen alltså, jag råkade bara nämna det i samma inlägg appropå Kung H.
Efter hans död har det gått att få fram massor av info om amerikanen, så jag vet precis vem han är och vad han gjort, ett spännande liv, knappast på den moraliskt rätta sidan men en typisk "black cia"

Tyvärr övertygar du inte mig med dina resonemang kring dessa rykten som ingen annan än du själv kan stryrka.
Citera
2017-10-20, 21:07
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ja det är nog allt och vad säger det om motivet att läcka det???

Ja tror jag kan sätta mig in i båda sidor i diskussionen om att: "ha relationer med KGB, och utbyta information" ...För ena sida var detta ofattbart landsförräderi för andra sidan en naturlig del i att bli verkligt neutrala, nedrusta och påverka världen.
Förstår samtidigt att båda sidor ofta fortfarande inte förstår varandra. Världsbilden man kommer ifrån är så diametralt olika.
Men man behöver inte vara spion för att man planerade ha kontakter med KGB som en del i en ny avspänningspolitik, om det sen var så smart kan man alltid diskutera.
Senast redigerad av heheho 2017-10-20 kl. 21:09.
Citera
2017-10-20, 21:09
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Tyvärr övertygar du inte mig med dina resonemang kring dessa rykten som ingen annan än du själv kan stryrka.

Nä, det gör inget, en liten anekdot bara. Du får tro vad du vill.

Jag kan förstås styrka detta med amerikanen, men det skulle inte vara varken smart eller värt besväret.

Flygvärdinnan kan du ju glömma, det är nog vad hon helst skulle vilja att alla gjorde. Jobbar idag i läkemedelsindustrin.
Senast redigerad av heheho 2017-10-20 kl. 21:12.
Citera
2017-10-20, 21:18
Bannlyst
Robert Aschbergs egentliga bakgrund och syfte skulle jag vilja veta. Vem arbetar han egentligen för?
Han flamsar lite o förinrar sig själv.
Att han liksom OP har hade intressanta mäktiga förfädrar är sant. Han dök upp från ingenstans o spelade lustig man.
Han var beredd att arbeta för några Aschberg han väntade att bli kallad? Av vilka?
Mina missttankar blir inte mindre att han först sa sig vara kommunist och sen påstod sig ha fått erbjudande att bli värvad av Elmer 1988.

Conclusion: Aschberg arbetar för någon Gammla inarbetade maktfamiljer i bakgrunden nepotism mm de har arbetat med samma familjer allt sedan bankiren Asch slog sig ner här för över 100 år sedan bankirerfamiljen Wallenberg?

Har Aschberg verkligen fått förfrågan av Elmer
Hur kom Aschberg (lekfarbrorn i media) fram till den hemligaste hemligkontakten Elmer?Likt Schein kom fram till OP
Aschberg är jude-Man säger att judar arbetar för varandra
Aschberg går någons ärrende
Någon lotsar Ascberg till Elmer för att de vill veta (Judisk media i Sverige vill kräma ur allt hemligt o ha kontroll)
Precis som idag är det kontroll af facebook google o youtube. tv4 aftonbladet expressen samt 200 fler
Aschberg har andra intressen med-Han är alltså kommunist och vill ändå ha fler tv-kanaler o arbetar gärna med Stenbeck i lanseringen av denna.
Han sitter även efter mordet o styr vilka som ska få tala i programmet bla bror Claes Palme
Aschberg är en person som förs fram av judiska nätverk-Samma som Bonnier Hjörne Schein Wolodarski Silberstein Sachs Rootschild Åsbring Marmorstein Silberstein you name it. Sitter även med i expo betalda av missantropen o människohataren Soros.
Förklara vem Achberg arbetar för?
Är det Rotschild som avlönar dem? Som drar i trådarna som ansåg att Op störde big buisness iIsrael och mellanöstern? Ja även Afrika.
Ps Dont menschion the war
Senast redigerad av janostortan 2017-10-20 kl. 21:21.
Citera
2017-10-20, 21:34
Medlem
hehehos avatar
Helt ointressant sammanträffande: Harry Schein och (spooky) Oswald Lewinter kom med samma organsiation från Österike som barn till sina nya hemländer.

Har forskat lite kring LeWinter: mest lojal mot Mossad, men kan ha jobbat för både CIA och MI5 enligt olika uppgifter. (och ja jag vet att det finns uppgifter så talar för motsatsen.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in