2017-10-20, 20:56
Medlem
Germanofils avatar
Naldo får gult för sin farliga satsning. Bibi! <3
2017-10-20, 20:59
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Naldo får gult för sin farliga satsning. Bibi! <3
Helt rätt beslut av henne även om det inte hände något så var det en vårdslös satsning.
2017-10-20, 21:00
Medlem
cyberkalles avatar
Jag som inte kan engelska säger man nill åt 0?
2017-10-20, 21:02
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag som inte kan engelska säger man nill åt 0?
Ja i sportens värld gör man det. Annars är det oftast "zero" som gäller.
2017-10-20, 21:04
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ja i sportens värld gör man det. Annars är det oftast "zero" som gäller.
Danke für die Antwort
2017-10-20, 21:10
Medlem
cyberkalles avatar
Uselt spel från bägge lagen
2017-10-20, 21:14
Medlem
Germanofils avatar
Drack precis min livs första Wernesgrüner Pils. Inte alls tokig faktiskt. Har förstått att den även säljs i Sverige(?). Lite otippat att en öl från Erzgebirge hittar ut i världen. Vad kommer härnäst? Ska Aue bli det nya hipsterlaget?
2017-10-20, 21:15
Medlem
motvalls avatar
På Expressen ligger de 1 minut före Laola men har också engelska kommentatorer, som info.
2017-10-20, 21:30
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Drack precis min livs första Wernesgrüner Pils. Inte alls tokig faktiskt. Har förstått att den även säljs i Sverige(?). Lite otippat att en öl från Erzgebirge hittar ut i världen. Vad kommer härnäst? Ska Aue bli det nya hipsterlaget?

W-grüner finns i 189 butiker till ett pris av 14,90 SEK + pant. Den har ramlat ur sortimentet på min närmaste butik, ser även ut att trilla ur några fler, vilket är lite tråkigt för jag tycker den är helt OK.

"Das Pils" från Grönwohlder (ett bolag), medan ölet görs av Klosterbrauerei Eschweger, kostar 15,90 SEK + pant men är inte lika god. Finns dock i min närmaste butik.

Nåja, utav budgetsorterna tycker jag fortfarande att DAB är bäst i förhållande till priset (12,90 SEK + pant).

Ingen av dessa kommer i närheten av Augustiner Helles för 37,10 SEK, med kollikrav om 20 st, men ibland är det bättre med tre OK öl än en god...och Gustl kostar 84 cent + pant i Tyskland, vilket är oslagbart.
2017-10-20, 21:42
Medlem
Germanofils avatar
Usel frispark av Naldo. S04 spelar överhuvudtaget bedrövligt...
2017-10-20, 21:59
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
W-grüner finns i 189 butiker till ett pris av 14,90 SEK + pant. Den har ramlat ur sortimentet på min närmaste butik, ser även ut att trilla ur några fler, vilket är lite tråkigt för jag tycker den är helt OK.

"Das Pils" från Grönwohlder (ett bolag), medan ölet görs av Klosterbrauerei Eschweger, kostar 15,90 SEK + pant men är inte lika god. Finns dock i min närmaste butik.

Nåja, utav budgetsorterna tycker jag fortfarande att DAB är bäst i förhållande till priset (12,90 SEK + pant).

Ingen av dessa kommer i närheten av Augustiner Helles för 37,10 SEK, med kollikrav om 20 st, men ibland är det bättre med tre OK öl än en god...och Gustl kostar 84 cent + pant i Tyskland, vilket är oslagbart.
Vår ölsmak verkar rätt lika (utom då DAB), men har du prövat aU Mahrs Bräu (Bamberger Orginal)? Dök upp nyss och jag gillar de ofiltrerad Kellerbieren.

Matchen är inget vidare, öl är däremot alltid gott.
2017-10-20, 22:05
Medlem
motvalls avatar
Burgstaller gör ett skit/krigarmål och Gelsenkirchen stiger.

Edit: Är det fler än jag som noterat att klack/publik går från barytoner till sopraner då matchen ser ut att vinnas. Detta angående stiger.
Senast redigerad av motvall 2017-10-20 kl. 22:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in