2017-10-20, 22:05
Medlem
Germanofils avatar
2-0. Har svårt att se Mainz komma tillbaka här. De är ännu sämre än Schalke ikväll.
2017-10-20, 22:18
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Vår ölsmak verkar rätt lika (utom då DAB), men har du prövat aU Mahrs Bräu (Bamberger Orginal)? Dök upp nyss och jag gillar de ofiltrerad Kellerbieren.

Matchen är inget vidare, öl är däremot alltid gott.

Gillar också ofiltrerade Kellerbier, kollar upp denna. Matchen suger, vilket S04 alltför ofta också gör...om man betänker vad de investerat i truppen.

Tedesco verkar i alla fall kunna krama ur summan av elva = 11, vilket gör honom OK med Schalkemått. Heynckes däremot, lyckas alltid få summan av elva => 12, vilket är kännetecknet på en stor tränare. Trippelåret lyckades han höja elva till c:a 15, just sayin'...
2017-10-21, 15:37
Medlem
foool13s avatar
Philipp har ett makalöst tillslag.. tyvärr fullträff mitt i huvudet på Boateng där dock.
2017-10-21, 15:38
Medlem
motvalls avatar
Tittade inte på Zweite idag, men ser att Hedlund gjorde mål för sitt Union, som tog en viktig seger för att stanna i toppen.

Är annars väldigt oväntat att nykomlingen Holsten Kiel ännu ligger på andra plats.

Edit; Hittade att senaste gången Kiel ens spelade i 2.Bundesliga var 1980/81. Har sedan dess harvat i 3. Div, Regionaliga eller Oberliga.
Senast redigerad av motvall 2017-10-21 kl. 15:43.
2017-10-21, 15:48
Medlem
motvalls avatar
Gladbach gör 1-1 genom Fabian Johnson. Nära Hazard gjorde ett till, kanonräddning av Leno.

Det jag nästan gillar mest med Laola1 är att du kan byta match och spola tillbaka lite, exempelvis för att se ett mål.
2017-10-21, 15:55
Medlem
Jag fattar inte riktigt det här med Laola, det är väl bara 3 matcher som ska sändas med sammarbete mellan expressen och Laola men ändå så funkar det att kolla Frankfurt-Dortmund just nu med engelsk kommentator och bra bild, inte ens behövt regga mig.
Känns nästan för bra för att vara sant
2017-10-21, 15:56
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Gladbach gör 1-1 genom Fabian Johnson. Nära Hazard gjorde ett till, kanonräddning av Leno.

Det jag nästan gillar mest med Laola1 är att du kan byta match och spola tillbaka lite, exempelvis för att se ett mål.
1-0 är det väl om inte min liverapportering strular.

Lite grinigt i Augsburg som det ska vara.
Kom igen nu FCA.

Är helnöjd med Laola
2017-10-21, 16:01
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maronen
Jag fattar inte riktigt det här med Laola, det är väl bara 3 matcher som ska sändas med sammarbete mellan expressen och Laola men ändå så funkar det att kolla Frankfurt-Dortmund just nu med engelsk kommentator och bra bild, inte ens behövt regga mig.
Känns nästan för bra för att vara sant
Så har det funkat för mig också. Att Expressen bara visar 3 matcher betyder inte att man inte kan se de andra, samt 2.Bundesliga dessutom. Dock så låg länken på Expressens sida ungefär 1 minut före den på Laola igår, så av den anledningen kommer jag i första hand använda denna.

Tycker också det är helt underbart att man visar de tyska matcherna helt gratis, dessutom med kvalitet.
2017-10-21, 16:03
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
1-0 är det väl om inte min liverapportering strular.
Är helnöjd med Laola
Självklart, slant lite på tangenterna.

Annars har Sahin (BVB) och Sabitzer (RBL) gjort varsin pyts.
2017-10-21, 16:04
Medlem
cyberkalles avatar
Jaaaa vilket flytmål men rättvist (tycker jag) Germanofil har nog inte samma åsikt
2017-10-21, 16:07
Medlem
motvalls avatar
Där verkar Frankfurts Chandlers knä pajat, såg inte kul ut då han låg och vred sig på gräset.
2017-10-21, 16:15
Medlem
cyberkalles avatar
Augsburg är så här långt in i matchen rätt överlägsna.

Förresten så har dom en riktigt trevlig arena

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in