Citat:
Ursprungligen postat av
longbow4y
Ja och när puckeln är 26 år. När börjar många bilda familj. Och det var förra året.
De har trots vad som står i tidningarna redan flyttat hemifrån.
Ja, de har redan utövat sin "expansiva" effekt på bostadsmarknaden.
Ett exempel är universiteten, där antalet studenter nu MINSKAR.
Däremot, skulle vi få en utveckling där folk överhuvudtaget inte flyttar ihop, eller flyttar ihop senare, så ökar bostadsbehovet. Men den trenden har nog också nått vägs ände. Flyttar man inte ihop får vi till slut fallande födelsetal, och Stockholms läns 4% MINSKNING i antalet födslar första halvåret i år kan va en varnande siffra.
Kan man då ersätta detta med invandring? Jag tror inte att det finns acceptans för det. Den svenska befolkningen har redan genomgått en omstöpning på gränsen till oigenkännlighet. Visst på 100 års sikt kan man göra vad man vill, men inte på tio års sikt, tror jag. Snarare tror jag folk vill ta ett steg tillbaka och MINSKA invandringen.