Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-19, 22:57
Medlem
Citat:
Tio anställda på Stockholms universitet har utsatts för hat, grova trakasserier och kränkningar. Det berättar Uno Fors, prefekt vid institutionen för data- och systemvetenskap, till Dagens nyheter. Han har själv mottagit dödshot.

Hatet ska ha tagit fart efter att institutionen avslutat ett samarbete med en forskare den 18 september i år. Enligt Uno Fors cirkulerar det rykten om att universitet avskedat eller till och med ”avrättat” forskaren.

https://mitti.se/nyheter/anstallda-stockholms-universitet/?omrade=hela-stockholm

Vem är den hotande forskaren?
Citera
2017-10-19, 23:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Möjligen detta.

Citat:
Bilyana Martinovski var affilierad docent på Stockholms universitet. Som privatperson har hon twittrat om övergrepp mot kvinnor och barn, medialögner, censur, Donald Trump med mera. Men så twittrade hon om ”demokratiterroristerna” i #jagärhär ‒ och fick plötsligt ett brev från institutionens chef Uno Fors. Hon får inte vara förknippad med universitetet längre.
https://www.nyatider.nu/twittrade-om-trollfabriken-jagarhar-da-forlorade-bilyana-sin-universitetspost/
Citera
2017-10-19, 23:04
Medlem
Citat:
Bilyana Martinovski var affilierad docent på Stockholms universitet. Som privatperson har hon twittrat om övergrepp mot kvinnor och barn, medialögner, censur, Donald Trump med mera. Men så twittrade hon om ”demokratiterroristerna” i #jagärhär ‒ och fick plötsligt ett brev från institutionens chef Uno Fors. Hon får inte vara förknippad med universitetet längre.

https://www.nyatider.nu/twittrade-om-trollfabriken-jagarhar-da-forlorade-bilyana-sin-universitetspost/

Sorry, jag googlade lite för dåligt. Case closed.
Citera
2017-10-19, 23:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antropomorf
Sorry, jag googlade lite för dåligt. Case closed.

Tricket denna gång var googlingen "Uno Fors Gangrape Sweden"

Hade ingen aning om denna affär. Om något ska det väl kunna debatteras under yttrandefrihet att man får sparken som forskare alltså om man tycker att #Jagärhär är ena hycklare. Det är ett större samhällsproblem än om folk blir förbannade att sådant ens kan ske.
Citera
2017-10-19, 23:22
Medlem
Ducadreams avatar
Bild på kvinnan ifråga:

https://c1.staticflickr.com/4/3682/12099824614_4abe06d9d8_h.jpg
Citera
2017-10-20, 00:20
Medlem
Chics avatar
Så egentligen började det hela med så kallad "vuxenmobbning" då man gör sig av med alla som inte har "rätt" åsikt. Det enda hon gör är att berätta sanningen, det som hon enligt artikeln länkade var ju inte ens så extremt (i jämförelse vad vissa andra har sagt och gjort).

Juholt och alla andra som talat om diktatur-metoder har ju skrämmande rätt.

Sen framstår inte hon som en som skulle hota andra till döden, så det känns mer som några som fått nog av PK-idiotin och vädrade sina känslor.
Lite som när vissa idiotiska rektorer har fått mass-mail och extremt många telefonsamtal när deras personuppgifter delats efter att det uppdagats att de hotat våldtäktsoffer och dess föräldrar, emedan de skyddat våldtäktsmannen (som haft utländskt påbrå, vilket nog varit den enda anledningen till att börja med).

Jag hoppas att fler medborgare kommer att reagera extremt starkt över sådana saker i framtiden. Visst är det hemskt att hota någon till döden, men samtidigt försöker dessa PK-personer döda folks karriärer bara för att de inte delar den politiskt korrekta åsikten. Det är egentligen rätt extremt det med, med tanke på att vi lever i ett samhälle där ditt jobb i princip definierar ditt värde.
Citera
2017-10-20, 01:29
Medlem
teasardigs avatar
Fantastiskt kul med en globalisthatande ryss som jobbar på ett svenskt universitet och uteslutande twittrar på engelska. Läser man hennes twitterfeed ter det sig uppenbart att det är hon själv som mordhotat folk på institutionen.
Citera
2017-10-20, 07:52
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Fantastiskt kul med en globalisthatande ryss som jobbar på ett svenskt universitet och uteslutande twittrar på engelska. Läser man hennes twitterfeed ter det sig uppenbart att det är hon själv som mordhotat folk på institutionen.
Ryss? Namnet är ju uppenbart sydslaviskt. Hur får du det till ryskt? Ni foliehattar är helt besatta av Putin.
Sen är jag säker på att Uno Fors är en lögnare av rang. Folk i hans position tvingas till det pga de normer som för närvarande gäller. De normerna är ju också anledningen till att Fors avslutade samarbetet med Martinovski.
Politiska påtryckningar från rätttroende grupperingar.
Citera
2017-10-20, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Tom för att vara dig teasardig så var detta inlägg av extremt låg kvalle. Du inser väl att det är jagärhär-mobben som ville få bort ryskan? Det är exakt såhär vänsterpatrasket jobbar och det är extremt pinsamt av en svensk institution att vika sig för påtryckningarna istället för att anmäla och sätta dit vänsterludren.

Detta är exakt vad som pågår borta i Nordamerika och nu har det spridit sig hit. Det kommer bara trappas upp stegvis och bli värre i framtiden. Kom ihåg att ni ska ha rätt åsikter och inte rinna iväg som ryskan.

Edit: lol fick för mig att hon var ryss teasardig har påverkat mig huuuu
Citera
2017-10-20, 08:24
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44

Ryss? Namnet är ju uppenbart sydslaviskt. Hur får du det till ryskt?

Hon svarar själv i artikeln

Citat:
Min familj kommer från USA, min mammas familj från Grekland och Bulgarien, min pappas från Ryssland.
Citera
2017-10-20, 08:33
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Hon svarar själv i artikeln
Då är efternamnet från modern, det är bulgariskt-makedonskt
Hennes pappas familj kom alltså från USA , pappan är född i USA. Hur länge är hon då 100% ryss?
Citera
2017-10-20, 08:43
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Då är efternamnet från modern, det är bulgariskt-makedonskt
Hennes pappas familj kom alltså från USA , pappan är född i USA. Hur länge är hon då 100% ryss?

Bra fråga. teasardig får väl utveckla sin "Blut und Boden"-teori. En gång ryss alltid ryss = Putinagent, ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in