2017-10-19, 20:45
Medlem
musttomtes avatar
Fredrik Virtanen var en piller thriller - antagligen Rohypnol

Öppet brev till min våldtäktsman - postat den 29 maj 2015

Jag hade just fyllt tjugoett. Älskade att utforska min sexualitet. Du var femton år äldre och du tog det ifrån mig. Ett ögonblicks verk... Att Aftonbladet har mörkat detta så länge.

http://blogg.mama.nu/cissiwallin/2015/05/29/oppet-brev-till-min-valdtaktsman/
Citera
2017-10-19, 20:46
Medlem
526s avatar
Har han våldtagit fler än en? Har missat det. Vad hände då?
Citera
2017-10-19, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nå för sakens skull..

Säg nu att du skulle bli oskyldigt anklagad offentligt för en våldtäkt utav en "psyko-kärring", den skall ha inträffat för dryga 10 år sedan, till på köpet blir du anklagad för att ha drogad ner henne.., och sist som lök på laxen framträder det flera psyko-brudar som även offentligt säger att de har haft otrevliga minnen ifrån dig, utav sexuell natur !

Du har ett bra betalt jobb där du är offentlig, likaså är du gift och har barn.

-Skulle du ta en "time-out" då ?

-Varför tar du ej kontakt med topp-jurister och får ett slut på denna förtalskampanj ?
(allt står ju på spel : Jobb, karriär och familj !)

Ja, lite min reaktion och tanke också - men risken är att ännu fler "försmådda" kvinnor, lycksökare eller riktiga offer, skulle träda fram. Det är troligtvis mången av de som nu säger sig vara sexuellt trakasserade som inte ens varit i närheten av detta men som nu söker sig stiga på karriärhimlen. Det mången inte trodde, inklusive mig själv, är att detta skulle bli så stort och därmed urvattnas det hela och karriärmöjligheterna försvinner i och med detta...

Men, ja - time out känns lite som en tam reaktion i detta läge - undrar vem som givit honom detta rådet? kan ju vara ett ultimatum från hans arbetsgivare, Aftonbladet?
Citera
2017-10-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Imovane blir man inte däckad av, det är inga problem att hålla sig vaken efter att man har tagit en tablett, man måste slappna av och försöka somna för att det ska fungera. Har själv käkat imovane länge.

Troligare med nån benso

Stämmer inte. Zopiklon/zopiclone är den aktiva ingrediensen i Imovane. Kolla under rubriken "Documented date rape drugs" här: https://en.wikipedia.org/wiki/Date_rape_drug

Documented date rape drugs[edit]
The drug most commonly used to facilitate sexual assault is alcohol, consumed voluntarily. Practically any drug (administered openly or surreptitiously) that facilitates rape could be considered a date rape drug. Since the mid-1990s, the media and researchers have documented a new form of DFSA featuring date rape drugs such as rohypnol and ketamine. Other drugs used in DFSA include hypnotics such as zopiclone and the widely available zolpidem (Ambien), sedatives such as neuroleptics (anti-psychotics), chloral hydrate and some histamine H1 antagonists, common recreational drugs such as ethanol, marijuana, cocaine, and less common anticholinergics, barbiturates, opioids, PCP, scopolamine,[9] nasal spray ingredient oxymetazoline,[10][11][12] and certain solvents like GHB, GBL, and BD.
Citera
2017-10-19, 20:48
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är EN som gjort våldtäktsanklagelser såvitt jag sett - Cissi Wallin ... Vem mer skulle det vara?

Häng med lite. Ytterligare två i diverse kommentarer i sociala medier, varav åtminstone en med verifierad identitet. Nej jag kommer inte söka åt dig. Ägna lite mer tid till att läsa i stället för att maniskt skriva inlägg.
Citera
2017-10-19, 20:52
Medlem
Citat:
Cissi Wallin, 32, Stockholm. Var först ut med att berätta att hon drogades och våldtogs av Aftonbladet-mannen när hon var 21 år.
(Nedlagt och preskriberat - går ej att åtala - min anmärkning)

Kvinna, 24, Stockholm. Skriver i sociala medier om att Aftonbladet-mannen skrev till henne på Facebook och undrade om hon ville ha sex med honom när hon var 14 år.
(Grooming var inte ens ett brott för 10 år sedan - min anmärkning)

Kvinna, 26, Stockholm. Uppger att hon träffade Aftonbladet-mannen utanför en krog på Södermalm när hon var 16 år och att han försökte få med sig henne hem för att dricka sprit.
(Vad är brottet? - min anm)

Kvinna, 36, Stockholm. Berättar att hon drogades och utsattes för ett våldtäktsförsök av Aftonbladet-mannen när hon var 19 år.
(preskriberat - går ej att åtala - min anmärkning)

Kvinna, hade mailkontakt och tillbringade en trevlig kväll med Virtanen. Hon gav honom hans telefonnummer och han ringde flera gånger under natten. Hon uppfattade honom då som otrevlig. Han har inte hört av sig igen.
TOLV år sedan.

De brotten där de drogats och våldtagits kan bedömas såsom grov våldtäkt och då är preskriptionstiden 15 år så alltså fortfarande möjlighet att åtala. De två fall med de unga flickorna kanske ej kan falla under åtal men det påvisar en fäbless för riktigt unga...
Citera
2017-10-19, 20:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrolla
De brotten där de drogats och våldtagits kan bedömas såsom grov våldtäkt och då är preskriptionstiden 15 år så alltså fortfarande möjlighet att åtala. De två fall med de unga flickorna kanske ej kan falla under åtal men det påvisar en fäbless för riktigt unga...
Nej, att någon är drogad räcker inte i sig för att nå upp till grov våldtäkt.
Citera
2017-10-19, 20:53
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Har han våldtagit fler än en? Har missat det. Vad hände då?

Här kan du läsa och njuta av allt, dom försvarar Martin Timell mot vad Fredrik Virtanen gjort.

https://www.nordfront.se/timell-hangs-ut-efter-rasistiska-och-homofobiska-uttalanden-valdtaktsanklagade-virtanen-skyddas.smr

https://www.nordfront.se/morka-moln-drar-ihop-sig-kring-fredrik-virtanen.smr
Citera
2017-10-19, 20:54
Medlem
909bds avatar
Sorgliga virtanen troll nu som huserar i tråden, men något sent.

Det är ingen jävel här som är intresserad av att Virtanen ev får skaka galler i 3 mån eller dyl.

Poängen är att hans superhycklande person är exponerat, period.

Hur det nu hände, och om trollen försöker bena i detta och tycka att det är fel i diverse punkter är ovidkommande nu.
Allt utspelades i realtid häromdagarna i denna tråd.
Citera
2017-10-19, 20:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Går ju knappast på några dagar att få stopp på detta och han kanske inte njuter av att krossa psykiskt svaga människor som Cissi.

Det är närmast fråga om självförsvar här. Cissi vill ju fullständigt krossa Virtanen. Ta jobbet ifrån honom, familjen..

Det går inte att ducka under ett sådant akut hot, din existens är hotad !

Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag skulle säkerligen ta Time Out. Falska beskyllningar är knivigt att skydda sej mot. Men nu är
redan herr Virttanen anmäld en gång och brott kunde ej styrkas enligt rättstjänarna.

Det är busenkelt för Virtanen.

-Var är bevisen Cissi ?, Blev inte detta utrett en gång tidigare ? Säger hans jurist vid en rättegång ! (Skulle inte ens förvåna mig om någon toppjurist skulle ta honom "pro-bono", för det är en "slam dunk")

Men nej.., Virtanen låter sitt namn bli nersmutsat, riskerar att tappa sin karriär..

Citera
2017-10-19, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scrolla
Men, ja - time out känns lite som en tam reaktion i detta läge - undrar vem som givit honom detta rådet? kan ju vara ett ultimatum från hans arbetsgivare, Aftonbladet?
Det rätta vore ju att slänga upp hans stora fula tryne på första sidan, med rubriken "Jag var värre än Timell- jag drogade och våldtog kvinnor".

Då skulle kanske till och med jag köpa ett ex...... eller nej.
Citera
2017-10-19, 20:56
Medlem
Citat:
Nej, att någon är drogad räcker inte i sig för att nå upp till grov våldtäkt.
Ok! Trodde mig läst detta någonstans - dålig källkritik av mig då... Vad krävs då? Kraftigt våld, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in