2017-10-19, 05:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Lång video på över två timmar som går igenom en hel del som helt saknar logik och som tydligt visar att stora delar av händelsen (nästan allt) var fejkat.
Personligen tror inte jag man vill ha döda eller skadade för annhöriga kommer jaga och jaga till de får tag i rätt personer. Om ingen eller väldigt få skadas/dödas kan de snabbt begrava historien vilket nu gjorts inom MSM.
Att folk lägger det bakom sig på en vecka eller två - gör inte det att syftet med en sådan (påstådd) false flag blir i stort sett både meningslös och verkningslös?

Citat:
Las Vegas är glömt och kommer dyka upp om något år eller två när lagstiftning skall stiftas och man då hänvisar till händelsen
I samband med vilka tidigare påstådda false flags har detta skett? Vad menar du man kommer lagstifta om inom 1-2 år, blir det skärpta vapenlagar, metalldetektorer, övervakning eller kanske bara något uddlöst om bump stocks?
Citera
2017-10-19, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Att folk lägger det bakom sig på en vecka eller två - gör inte det att syftet med en sådan (påstådd) false flag blir i stort sett både meningslös och verkningslös?
Tvärtom, det är då den blir som mest verkningsfullt. De lärde sig vid 9/11 hur extremt jobbigt det är om anhöriga fortsätter och gräva

Citat:
I samband med vilka tidigare påstådda false flags har detta skett? Vad menar du man kommer lagstifta om inom 1-2 år, blir det skärpta vapenlagar, metalldetektorer, övervakning eller kanske bara något uddlöst om bump stocks?
Den direkta effekten är sänkt aktiekurs (även om jag tror de räknade med mer), ökad vapenförsäljning och säkerligen en del till.
Vapenlagar kommer de inte skärpa, möjligen hade de hoppats på att opinionen svänger något (många bäckar små). Däremot hade jag inte blivit förvånad om det dyker upp krav på metalldektetorer i områden där det rör sig mycket folk om något år eller två.
Citera
2017-10-19, 06:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Tvärtom, det är då den blir som mest verkningsfullt. De lärde sig vid 9/11 hur extremt jobbigt det är om anhöriga fortsätter och gräva
Hur kan något vara verkningsfullt om det nästan omedelbart glöms bort och inte får några påvisbara följder?

Citat:
Den direkta effekten är sänkt aktiekurs (även om jag tror de räknade med mer), ökad vapenförsäljning och säkerligen en del till.
Vapenlagar kommer de inte skärpa, möjligen hade de hoppats på att opinionen svänger något (många bäckar små). Däremot hade jag inte blivit förvånad om det dyker upp krav på metalldektetorer i områden där det rör sig mycket folk om något år eller två.
Aktiekursen är fortfarande enormt mycket högre än i somras och är på väg uppåt - ingen i ledningen har väl heller köpt tillbaks sina sålda aktier varför en kursnedgång är helt obetydlig för deras personliga ekonomi.

Så de lagar som du skrev om tidigare är alltså att det kommer lagstiftas om metalldetektorer i Vegas inom ett par år? Vi får väl återkomma till tråden då och se hur det blev med den saken.
Du glömde dock berätta vilka lagar som stiftats som följd av andra påstådda false flags som t.ex Pulse, Boston marathon, skolskjutningar, lastbilsattacker osv.

Det känns ju lite underligt om händelsen har lett till ökad vapenförsäljning men ”de” samtidigt hoppas att opinionen svänger mot ett förbud. Menar du att de vill sälja fler eller färre vapen - eller kanske de är så förvirrade så de både vill sälja fler och färre?
Citera
2017-10-19, 12:03
Medlem
Citat:
Du glömde dock berätta vilka lagar som stiftats som följd av andra påstådda false flags som t.ex Pulse, Boston marathon, skolskjutningar, lastbilsattacker osv.
Har man inte sovit de senaste 15 åren så vet väl de flesta hur extremt mycket lagar som stiftats och hur mycket som "satsas" mot saker som "war on terror" för att ta ett exempel. Det märkliga är att det saknar effekt, blir bara mer terror

Kontantlösa samhällen, vad är det USA inte övervakar idag? Privatliv är numer en omöjlighet
Citera
2017-10-19, 12:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har man inte sovit de senaste 15 åren så vet väl de flesta hur extremt mycket lagar som stiftats och hur mycket som "satsas" mot saker som "war on terror" för att ta ett exempel. Det märkliga är att det saknar effekt, blir bara mer terror

Kontantlösa samhällen, vad är det USA inte övervakar idag? Privatliv är numer en omöjlighet

Det stiftas alltid lagar - det jag frågade om var vilka lagstiftningar dessa påstådda false flags har använts till att driva fram? Det verkar ju meningslöst med false flagattacker om de inte leder till ändrad lagstiftning, inte leder till opinionsförändringar och de dessutom glöms bort av såväl media som folket inom ett par veckor - som du påstår..
Citera
2017-10-19, 12:31
Medlem
Citat:
Det stiftas alltid lagar - det jag frågade om var vilka lagstiftningar dessa påstådda false flags har använts till att driva fram? Det verkar ju meningslöst med false flagattacker om de inte leder till ändrad lagstiftning, inte leder till opinionsförändringar och de dessutom glöms bort av såväl media som folket inom ett par veckor - som du påstår..

Det stiftas inte alls "alltid lagar", lagar stiftas när de får opinion för det eller på annat sätt kan "motivera" det hela.
I USA finns knepigheter som "Civil Forfeture", en av alla absurda lagar och de är långt ifrån ensamma när man jämför lagar i andra länder som "hänger på" vad som händer i USA
Citera
2017-10-19, 12:51
Medlem
Citat:
Det stiftas inte alls "alltid lagar", lagar stiftas när de får opinion för det eller på annat sätt kan "motivera" det hela.
I USA finns knepigheter som "Civil Forfeture", en av alla absurda lagar och de är långt ifrån ensamma när man jämför lagar i andra länder som "hänger på" vad som händer i USA

Kan du kanske länka till något annat än youtube?
En text så jag själv kan få värdera ämnet?

Och, om det inte är källan texten kommer ifrån en med hänvisning?

Jag, och många med mig, Vägrar youtube och liknande klippsiter då precis Allt som är värt att veta finns i textform med en länkning till klipp som stödjer texten När det är av vikt, inte istället för text.

Jag vill inte ha min omvärld tolkad åt mig, jag är fullt kapabel att tolka den själv!

Har svårt att ta in något i ämnet när det hela tiden länkas till diverse klipp, vill jag kolla vill jag bli underhållen och väljer en film med bra skådisar och ett vettigt manus.
Citera
2017-10-19, 12:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Bara i USA stiftar kongressen i genomsnitt 758 nya lagar per år, så jo, det stiftas visst nya lagar hela tiden.
Men jag ser att du trots detta flöde av nya lagar inte kan ge ett enda exempel på lagar som stiftats som en följd av t.ex. Boston Marathon eller Pulseskjutningen? Inte heller besvarade du någon av de andra frågorna om meningslösheten i att genomföra false flags om de varken får några följder eller ens blir ihågkomna... Då kanske vi kan vara överens om att det vore fullständigt meningslöst?
Citera
2017-10-19, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Kan du kanske länka till något annat än youtube?
En text så jag själv kan få värdera ämnet?

Och, om det inte är källan texten kommer ifrån en med hänvisning?

Jag, och många med mig, Vägrar youtube och liknande klippsiter då precis Allt som är värt att veta finns i textform med en länkning till klipp som stödjer texten När det är av vikt, inte istället för text.

Jag vill inte ha min omvärld tolkad åt mig, jag är fullt kapabel att tolka den själv!

Har svårt att ta in något i ämnet när det hela tiden länkas till diverse klipp, vill jag kolla vill jag bli underhållen och väljer en film med bra skådisar och ett vettigt manus.

För oss så jobbar samtidigt så fungerar videos bra då de blir som radio, skall man läsa går det inte och göra två saker samtidigt. Därför är det smidigt. Det finns plugins till olika browsrar nu där man kan få en röst som läser sidan, har börjat lite med det men det är fortfarande en del "skräp" som kommer med när rösten läser upp vad som står där.

Vad är det för typ av länk du vill ha och om vad?
Citera
2017-10-19, 13:08
Medlem
Citat:
Bara i USA stiftar kongressen i genomsnitt 758 nya lagar per år, så jo, det stiftas visst nya lagar hela tiden.
Och de flesta lagar siftas på grund av något samt att det skiljer mycket mellan olika lagar. En del är mer poppulära än andra om du förstår vad jag menar och de flesta lagar verkar gynna vissa grupper, inte så stora grupper men mycket förmögna.
I USA har man legaliserat mutor, det är helt ok att för privata att betala pengar till politiker och givetvis förväntar sig de som betalar gentjänster
Citera
2017-10-19, 13:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och de flesta lagar siftas på grund av något samt att det skiljer mycket mellan olika lagar. En del är mer poppulära än andra om du förstår vad jag menar och de flesta lagar verkar gynna vissa grupper, inte så stora grupper men mycket förmögna.
I USA har man legaliserat mutor, det är helt ok att för privata att betala pengar till politiker och givetvis förväntar sig de som betalar gentjänster

Visst tusan är det olagligt med mutor även i USA, däremot utnyttjas kryphål till max...
https://bribery.uslegal.com/federal-laws-on-bribery/

Detta är dock fullständigt off topic och troligen bara ännu ett försök från dig att ta dig ur ditt inmålade lilla hörn där du står och hoppar på ett ben... Sällan sett någon vara så svarslös som du har varit på alla inlägg sedan igår kväll..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-10-19 kl. 13:53.
Citera
2017-10-19, 13:36
Medlem
Citat:
För oss så jobbar samtidigt så fungerar videos bra då de blir som radio, skall man läsa går det inte och göra två saker samtidigt. Därför är det smidigt. Det finns plugins till olika browsrar nu där man kan få en röst som läser sidan, har börjat lite med det men det är fortfarande en del "skräp" som kommer med när rösten läser upp vad som står där.

Vad är det för typ av länk du vill ha och om vad?

Vad tror du om den länken i inlägget jag quotade?

Och tänkte skriva samma, för oss som jobbar går det Inte att ha ett klipp snurrande, text däremot kan jag ta in i luckorna.....

För övrigt, film är passiviserande, du sätter dig och blir matad, text Måste du aktivera hjärnan annars förstår du inte vad du tar in och kan därför granska på ett helt annat sätt utöver att du Inte får innehållet tolkat åt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in