2017-10-18, 07:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Eller varför inte en svart van med ett sofistikerat högtalarsystem undertill som ger ifrån sig ljudet av automateld med en knapptryckning?
Lika effektivt, omöjlig att lokalisera och helt riskfritt.
Om nu syftet var att blåsa upp panik över ett större område.

Tre svarta van's skulle det väl vara enligt 4chan?
Ja det vore ju åtminstone en möjlighet - fortfarande vet jag inte hur det skulle göra det lättare att fly, men som panikstartare borde det ju fungera. Dock finns ju fortfarande BBC-intervjun från Bellagio där man kan höra när 300 personer får panik och stormar förbi - några som helst skottljud hörs dock inte.
Citera
2017-10-18, 07:51
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tre svarta van's skulle det väl vara enligt 4chan?
Ja det vore ju åtminstone en möjlighet - fortfarande vet jag inte hur det skulle göra det lättare att fly, men som panikstartare borde det ju fungera. Dock finns ju fortfarande BBC-intervjun från Bellagio där man kan höra när 300 personer får panik och stormar förbi - några som helst skottljud hörs dock inte.

Ja den svarta vanen var en referens till John på 4chan, jag vet naturligtvis inte om någon van användes över huvud taget, eller vilken färg den i så fall skulle haft
Men det är en hållbar teori iaf.
Har du lyssnat på kvinnan som ger sitt vittnesmål från planet Hollywood?
Citera
2017-10-18, 07:52
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Frågan är nu varför man från officiellt håll mörkar det här. Det kan vara så enkelt som att Vegas och Nevada helt lever på turismen och spelandet. En knäppgök är lättare att hantera som en freak accident och inget som skrämmer bort besökare någon längre tid. Freak accidents kan hända var som helst när som helst. Om det istället visar sig vara en välplanerad terroraktion riktad mot Vegas JUST för att det kryllar av intet ont anande folk som njuter av sin semester, bröllop, konserter, osv, så blir situationen för stadens/delstatens ekonomi helt förödande.

Undrar hur man ifrån officiellt håll i längden ska kunna mörka det här.
Intressant tanke! Kanske en gigantisk beskyddarverksamhet för att få del av kakan? Även om jag inte hittills sett bevis på flera skyttar så kan det ha funnits flera med förhandsinformation om att något skulle hända. Som var beredda att hjälpa till att förstora upp det ännu mer.
Citera
2017-10-18, 08:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja den svarta vanen var en referens till John på 4chan, jag vet naturligtvis inte om någon van användes över huvud taget, eller vilken färg den i så fall skulle haft
Men det är en hållbar teori iaf.
Har du lyssnat på kvinnan som ger sitt vittnesmål från planet Hollywood?

Nej, jag snabbskrubbade men klippet var långt över en timme och hon verkade i stort sett bara sitta och prata så då tappade jag intresse när jag såg att hon censurerat sitt eget namn på biljetterna som skulle bevisa att hon var på plats..
Citera
2017-10-18, 17:57
Medlem
Max3xs avatar
Hittade en som smyger på scenens tak @3:34, vet inte om det blivit funnet tidigare...

https://youtu.be/h5vOBTaYhOs?t=3m34s
Citera
2017-10-18, 20:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Intressant tanke! Kanske en gigantisk beskyddarverksamhet för att få del av kakan?
Knappast i den mening jag tror du syftar på här. The War on Terror, däremot, kan liknas vid en global beskyddarverksamhet med US National Security State högst upp i näringskedjan. Det är ramverket. Sedan finns det givetvis en mängd lokala varianter på det här beroende på specifika aktörer och specifika kortsiktiga sätt att mer direkt kapitalisera på händelsen i fråga.

Citat:
Även om jag inte hittills sett bevis på flera skyttar så kan det ha funnits flera med förhandsinformation om att något skulle hända. Som var beredda att hjälpa till att förstora upp det ännu mer.
Defintivt ett möjligt scenario, ja. Det finns fler.
Citera
2017-10-18, 20:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Hittade en som smyger på scenens tak @3:34, vet inte om det blivit funnet tidigare...

https://youtu.be/h5vOBTaYhOs?t=3m34s
Jo, jag har sett det här tidigare, men svårt att se vad personen pysslar med. Inget konstigt iofs att roddare klättrar omkring i anläggningen från och till, det händer hela tiden under sådana här arrangemang. Säg gärna till om du hittar bättre kvalitet
Citera
2017-10-18, 21:38
Medlem
fluffypuffys avatar
Vegas-historien likt alla andra händelser som dessa verkar ha nått sin kulmen, människor idag hoppar så fort på nästa event att förövarna bakom dessa event egentligen bara behöver vänta ut att stormen lägger sig.

Visst, vegas-skjutningarna fick många amerikaner att öppna ögonen som tidigare var stängda, men låt oss vara realistiska. Det har gått dagar, och det här är redan i historieteträsket bland 9/11 och Sandy.
Ja, det är olyckligt men sant.

Självklart ska vi fortsätta posta märkligheter i fallet, men håll inte hoppet för högt, det är allt jag säger.

Campos intervju vag för övrigt inte märklig alls, han verkar vara en ljusskygg person som inte vill in i rampljuset efter det som hänt.
Däremot säger han att han inte rapporterade att han var skjuten för att inte störa radiotrafiken.
Wtf. Ja kanske är han på riktigt ett helgon efter den historien.

Vi kommer aldrig få svaren oavsett.
Citera
2017-10-18, 21:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vegas-historien likt alla andra händelser som dessa verkar ha nått sin kulmen, människor idag hoppar så fort på nästa event att förövarna bakom dessa event egentligen bara behöver vänta ut att stormen lägger sig.

Visst, vegas-skjutningarna fick många amerikaner att öppna ögonen som tidigare var stängda, men låt oss vara realistiska. Det har gått dagar, och det här är redan i historieteträsket bland 9/11 och Sandy.
Ja, det är olyckligt men sant.

Självklart ska vi fortsätta posta märkligheter i fallet, men håll inte hoppet för högt, det är allt jag säger.

Campos intervju vag för övrigt inte märklig alls, han verkar vara en ljusskygg person som inte vill in i rampljuset efter det som hänt.
Däremot säger han att han inte rapporterade att han var skjuten för att inte störa radiotrafiken.
Wtf. Ja kanske är han på riktigt ett helgon efter den historien.

Vi kommer aldrig få svaren oavsett.

Att folk lägger det bakom sig på en vecka eller två - gör inte det att syftet med en sådan (påstådd) false flag blir i stort sett både meningslös och verkningslös?
Citera
2017-10-18, 22:00
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Att folk lägger det bakom sig på en vecka eller två - gör inte det att syftet med en sådan (påstådd) false flag blir i stort sett både meningslös och verkningslös?

Om vi ska tro John, och med stödjande aktieförsälning av James Murrens aktier de senaste månaderna, samt hans inblandning i ev framtida installation och inköp av metalldetektorer vid offentliga sammanhang (skolor, sjukhus etc) så framträder ett ganska lönsamt motiv. Qui Bono?
Citera
2017-10-18, 22:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om vi ska tro John, och med stödjande aktieförsälning av James Murrens aktier de senaste månaderna, samt hans inblandning i ev framtida installation och inköp av metalldetektorer vid offentliga sammanhang (skolor, sjukhus etc) så framträder ett ganska lönsamt motiv. Qui Bono?

Jaså - har han köpt tillbaks aktieposten nu alltså?
Citera
2017-10-19, 00:04
Medlem
Lång video på över två timmar som går igenom en hel del som helt saknar logik och som tydligt visar att stora delar av händelsen (nästan allt) var fejkat.
Personligen tror inte jag man vill ha döda eller skadade för annhöriga kommer jaga och jaga till de får tag i rätt personer. Om ingen eller väldigt få skadas/dödas kan de snabbt begrava historien vilket nu gjorts inom MSM. Las Vegas är glömt och kommer dyka upp om något år eller två när lagstiftning skall stiftas och man då hänvisar till händelsen

Video: How Las Vegas Shooting Was Staged Right Before Our Eyes

Har fortfarande bara sett en enda video som visar skadade eller döda, videon finns postad på massor av ställen. Efter lita granskning av den filmen kan man se att den inte stämmer heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in