2017-10-18, 20:43
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Bra jobbat!
Vad är det du inte förstår
Nä mupp, jag förstår exakt vad dom menar .

Att POLISEN blir attackerade är bevis i sig självt inte på den totala kollapsen av rättssamhället utan nej förstås hur "bra" svensk polis är och vilket gott arbete plastarmbandsutdelarna gör..

Ärlig fråga, är du slut i huvudet eller avlönad av Helsingborgs polis?
Citera
2017-10-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Tillochmed Landskrona ville ju ha en del av actionkakan och hävdade att det hördes dit.

jag bor 500 meter ifrån och sov som en stock utan att höra något. Dock fick det bli en annan väg till jobbet för tungt beväpnad polis hade stängt av cykelvägen.
Citera
2017-10-18, 20:48
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja, det var bra att de väntade att de skulle gått hem i så fall? Så de var inte ute för döda folk ?

Jag har ingen aning faktiskt men är det så att dom medvetet väntat så är det riktigt äckligt. Att medvetet använda en jävla bomb som "hot".

Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Varför är det vidrigt?
Det är ju bara bevis på "lyckat" polisarbete https://www.vk.se/2121121/polischefe...ligt-angrepp-2

(svenska) Snutar alltså attacker mot dom BEVISAR att dom arbetar bra..
Det tankesättet ÄR utan tvivel vidrigt

OK. Du är dum i huvudet.
Det är självklart situationen som är jävligt vidrig.

Sen dom andra smällarna i hbg plus dom två mördade på Drottninghög.
Blev ett dystert 2017 i hbg.
Citera
2017-10-18, 20:50
Medlem
Om jag hade fått välja så hade skatten lika gärna kunnat gå till Bandidos. Jag litar mer på att Bandidos löser brott och skyddar samhället bättre.
Citera
2017-10-18, 20:51
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
jag bor 500 meter ifrån och sov som en stock utan att höra något. Dock fick det bli en annan väg till jobbet för tungt beväpnad polis hade stängt av cykelvägen.

Som sagt, kanske beror på tryckvågens riktning, jag har ingen aning men jag har pratat med flera vänner i stan som inte hörde jota. Så jag vettefan vad man ska tro.
Citera
2017-10-18, 20:55
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag har ingen aning faktiskt men är det så att dom medvetet väntat så är det riktigt äckligt. Att medvetet använda en jävla bomb som "hot".
.

Håller med dig totalt, de själva kunde råkat illa ut också. Förstår inte varför de måste använda en bomb som ett hot!! Finns väl bättre sätt... i vilket fall som helst är glad att ingen dödades.
Citera
2017-10-18, 20:55
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
OK. Du är dum i huvudet.
Det är självklart situationen som är jävligt vidrig.
Vattenflaskutdelar försvare förklara varför det är vidrigt när polisen aka grova våldsbrott ink. våldtäkt nedläggarna ie pinnjagarna själva ser det som bevis på hur bra dom är?
Citera
2017-10-18, 20:56
Medlem
Citat:
De måtte döva, min granne sidan om mig, höll på skita på sig när han var uppe ta en kopp kaffe. Jag hörde också en rejäl smäll, men var för trött reagera på det. Bor några KM från polishuset ut emot Pålsjö. Gantofta ligger en bit ut, är också undrande om det... men jag vet inte.

Är väl mest hunden som är det märkliga, att inte den reagerade.
En bor väster om polishuset (1km, ingen hund), den andra bor söder om, max 3km (med hund).
Med tanke på att hunden reagerar på när grannen stänger köksluckor och skakar sönder vid minsta smäll (som så ofta sker i och runt där han bor) är det väldigt märkligt att hunden inte reagerat alls inatt.

Hela saken har blivit upplåst pga att det är ett dåd mot polisen och pga att det fått mycket medialt utrymme under dagen.
Citera
2017-10-18, 20:58
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Håller med dig totalt, de själva kunde råkat illa ut också. Förstår inte varför de måste använda en bomb som ett hot!! Finns väl bättre sätt... i vilket fall som helst är glad att ingen dödades.
Måste hålla med om allt här ovan faktiskt även om jag inte direkt översvämmar av sympati till svensk poliskår
så är det alltjämnt för väl

sen är det också förståeligt att människor känner frustration och ilska över polisen totala inkomptetens icke att förglömma, pinnjakten och nedläggningarna fortgår. behöver förstås inte handla om nåt sånt i detta fall
Senast redigerad av Biyu800 2017-10-18 kl. 21:02.
Citera
2017-10-18, 21:03
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Som sagt, kanske beror på tryckvågens riktning, jag har ingen aning men jag har pratat med flera vänner i stan som inte hörde jota. Så jag vettefan vad man ska tro.

Det kanske beror på vinden, eller så kan det vara andra faktorer som avgör vem som hörde detonationen. I lumpen så var det någon som sprängde trotylstavar i kasernområdet på kvällarna utan att någon uppmärksammade smällarna. Även fast jag stod utomhus och väntade på smällen så hörde jag ingenting.
Citera
2017-10-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Det kanske beror på vinden, eller så kan det vara andra faktorer som avgör vem som hörde detonationen. I lumpen så var det någon som sprängde trotylstavar i kasernområdet på kvällarna utan att någon uppmärksammade smällarna. Även fast jag stod utomhus och väntade på smällen så hörde jag ingenting.

Jo, har tänkt så också, men konstigt att folk som bor på Tågaborg inte hör och att folk som bor söder om inne i stan inte hör, men samtidigt hörs det till Pålsjö, Gantofta och även Landskrona?
Citera
2017-10-18, 21:08
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Är väl mest hunden som är det märkliga, att inte den reagerade.
En bor väster om polishuset (1km, ingen hund), den andra bor söder om, max 3km (med hund).
Med tanke på att hunden reagerar på när grannen stänger köksluckor och skakar sönder vid minsta smäll (som så ofta sker i och runt där han bor) är det väldigt märkligt att hunden inte reagerat alls inatt.

Hela saken har blivit upplåst pga att det är ett dåd mot polisen och pga att det fått mycket medialt utrymme under dagen.
Ja det är märkligt, vet själv hundar kan bli uppstressad av "höga ljud". Jag vet för lite, men jag ringde en arbetskamrat ute i gantofta. Han var ej hemma då, men hans tjej hade inte hört något. Så det är säkert upptrissat alltihop, en liten mus blir till en elefant. Själv kan jag bara nämna, det jag hörde och vad min granne nämnde..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in