2017-10-18, 18:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Angående artikeln i Dagens Industri
Richard Bråse: Anotos jakt på
fantasiljonerna

Undrar också varför artikeln kom just nu?Beställningsjobb av vem?
De finns väl många bolag som är mycket osäkra och troligtvis rejält felvärderade.
Undrar också varför kursen ökade så otrolig mycket igår för att sedan vända tillbaka.Vad har hänt i bolaget på sista tiden?
Kan någon berätta mer?

Jag tror inte på några konspirationer i det här fallet. Företag som Fingerprint och Anoto är tacksamma att skriva om. Ny teknik (i Anotos fall lite halvgammal), stora kursrörelser och tvivelaktiga personer i ledningen.

Det blir intressanta stories som genererar klick.
Citera
2017-10-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag tror inte på några konspirationer i det här fallet. Företag som Fingerprint och Anoto är tacksamma att skriva om. Ny teknik (i Anotos fall lite halvgammal), stora kursrörelser och tvivelaktiga personer i ledningen.

Det blir intressanta stories som genererar klick.
Men detta enorma tryck av artiklar då aktiekursen börjatt röra sig uppåt,och så subjektivt negativt? Du förstår väl själv att Anotos öde inte hänger på en golfklubba?
Citera
2017-10-19, 09:27
Medlem
alienfins avatar
Nice,ADNA appen är ute nu. Bara att vänta in på att marknaden svämmar över med produkter att scanna av 😂
Dem värsta baissarna ska inte ta mig på.för.stort allvar igen,lite får man skoja till det but anyways. Det går framåt.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.anoto.adna
Citera
2017-10-19, 17:26
Medlem
alienfins avatar
Rätt roande med Hembergs blogg,är inte så seriös som man vill verka misstänker jag.
Man modererar stenhårt och släpper inte igenom oliktänkande inlägg när man ifrågasätter faktafrågor de framställer tex.
De styr helt enkelt diskussionen dit de vill,nä den ger jag inte mkt för. Får se hur länge de orkar jaga Anoto nudå med sina vinklade inlägg,samarbete med herr Bråse tro?

Aja,Anoto har uppdaterat sin Coming soon nu iaf om nån nu missat det.

http://anoto.com/
Citera
2017-10-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Rätt roande med Hembergs blogg,är inte så seriös som man vill verka misstänker jag.
Man modererar stenhårt och släpper inte igenom oliktänkande inlägg när man ifrågasätter faktafrågor de framställer tex.
De styr helt enkelt diskussionen dit de vill,nä den ger jag inte mkt för. Får se hur länge de orkar jaga Anoto nudå med sina vinklade inlägg,samarbete med herr Bråse tro?

Aja,Anoto har uppdaterat sin Coming soon nu iaf om nån nu missat det.

http://anoto.com/
Men märkligt med Hemberg, en kille med hög svansföring i finansbranschen. Hur vågar han gå ut så hårt om han inte vet att han har rätt? Eller finns det så mycket pengar att vinna på manipulationen att man skiter i framtida förlorad trovärdighet? Hotad av organiserad brottslighet? Eller helt enkelt oroad av att många Ava-sparare satsar på högriskaktier.

Någon gång skulle man vilja ha ärendet Anoto svartpåvitt. Vad, exakt hände runt Stein, måste varit något riktigt fult då hela ärendet tigits ihjäl på ett mycket skumt sätt.

Å andra sidan har han ju rätt, Won lite fel.Hembergs blogg ärinte så farlig, Bråses artikel skulle däremot om Anoto repar sig vara ett ärende för FI. Bråse, ha rätt eller gå under.
Senast redigerad av lillskrot 2017-10-19 kl. 19:19.
Citera
2017-10-19, 19:52
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Men märkligt med Hemberg, en kille med hög svansföring i finansbranschen. Hur vågar han gå ut så hårt om han inte vet att han har rätt? Eller finns det så mycket pengar att vinna på manipulationen att man skiter i framtida förlorad trovärdighet? Hotad av organiserad brottslighet? Eller helt enkelt oroad av att många Ava-sparare satsar på högriskaktier.

Någon gång skulle man vilja ha ärendet Anoto svartpåvitt. Vad, exakt hände runt Stein, måste varit något riktigt fult då hela ärendet tigits ihjäl på ett mycket skumt sätt.

Å andra sidan har han ju rätt, Won lite fel.Hembergs blogg ärinte så farlig, Bråses artikel skulle däremot om Anoto repar sig vara ett ärende för FI. Bråse, ha rätt eller gå under.

Hemberg blev rätt hårt åtgången när han dissade/varnade för Fingerprint, så han har nog en del på köttet,,,,,,, visst kan han ha fel ,men efter de mesta jag läst är han rätt försiktig och har haft rätt i det mesta
men alla får tolka det som man vill
Citera
2017-10-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Hemberg blev rätt hårt åtgången när han dissade/varnade för Fingerprint, så han har nog en del på köttet,,,,,,, visst kan han ha fel ,men efter de mesta jag läst är han rätt försiktig och har haft rätt i det mesta
men alla får tolka det som man vill
Till slut. De som lyssnade på Hemberg från början missade en rätt stor uppgång. Men Hemberg kommenterar helt enkelt bara aktiekursen, och han har rätt i att Won blir lite fånig i att aktiekursen inte är rätt värderad. Won måste bevisa turnaroundet nu, ytterligare en NE blir dödsstöten.

Det är däremot intressant att Hembergs blogg kommer så rakt på Bråses ickejournalistiska reportage.
Citera
2017-10-19, 20:09
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Till slut. De som lyssnade på Hemberg från början missade en rätt stor uppgång. Men Hemberg kommenterar helt enkelt bara aktiekursen, och han har rätt i att Won blir lite fånig i att aktiekursen inte är rätt värderad. Won måste bevisa turnaroundet nu, ytterligare en NE blir dödsstöten.

Det är däremot intressant att Hembergs blogg kommer så rakt på Bråses ickejournalistiska reportage.

Visst och de som inte lyssnade på honom ang Fingerprint förlorade nog en del åxå ,men jag kan hålla med om deras sk ickereportagen som kommer (o)lägligt,, och kan hålla med OM att FI är ett skämt , så mycket fulspel som pågår , om det kom fram skulle det totalt undervärdera hela börsen ,, och det är nog dagens sannning, där det finns pengar där finns fula fiskar,, den som säger annat har ingen aning vad som pågår bakom kulisserna
Citera
2017-10-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Visst och de som inte lyssnade på honom ang Fingerprint förlorade nog en del åxå ,men jag kan hålla med om deras sk ickereportagen som kommer (o)lägligt,, och kan hålla med OM att FI är ett skämt , så mycket fulspel som pågår , om det kom fram skulle det totalt undervärdera hela börsen ,, och det är nog dagens sannning, där det finns pengar där finns fula fiskar,, den som säger annat har ingen aning vad som pågår bakom kulisserna
Så är det. Men svenska börsen verkar helt allvarligt vara mest pajas, otroligt lätt att manipulera. Kanske pga en bortskämd, feminiserad befolkning med för mycket pengar?
Citera
2017-10-19, 20:18
Medlem
Men börjar bli dags nu. Fler bortförklaringar om varför massproduktionen inteär igång efter senaste förseningen tål inte Anoto.

Noterbart är att EPB köpt stora mängder regelbundet senaste tiden. Vem har rätt? Vem har fel? Upp till bevis.
Citera
2017-10-20, 10:04
Medlem
Nu är det snart 2 månader sedan som nya pennan skulle lanserats av Anoto. Won, vad händer?
Citera
2017-10-20, 12:56
Avstängd
Citat:
Men detta enorma tryck av artiklar då aktiekursen börjatt röra sig uppåt,och så subjektivt negativt? Du förstår väl själv att Anotos öde inte hänger på en golfklubba?

Jag tror inte på Anoto alls, med eller utan golfklubba.

Eventuella felaktigheter i artikeln kan nog ses som vanliga fake news, snarare än att Bråse skulle vara en del av blankarmaffian.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in