2017-10-18, 15:25
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Händer mycket idag

Polisen utreder misstänkt föremål i centrala Norrköping

Citat:
Delar av centrala Norrköping är avspärrat efter att man hittat ett misstänkt föremål under en bil.
– Bombgruppen är informerad, säger Thomas Agnevik vid polisen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XxGr7/polisen-utreder-misstankt-foremal-i-centrala-norrkoping

Vad kan detta röra sig om?
Citera
2017-10-18, 15:40
Medlem
Qwer1717s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Händer mycket idag

Polisen utreder misstänkt föremål i centrala Norrköping

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XxGr7/polisen-utreder-misstankt-foremal-i-centrala-norrkoping

Vad kan detta röra sig om?

Kan det ha koppling till sprängningen på Nygatan för några veckor sedan?

Alternativt som vanligt, någon som ska skrämma någon gällande droger/skulder/gäng m.m.

Förövrigt inte i "Centrala" Norrköping som det står i artikeln från AB. Det är nere i hamnområdet på en parkering bredvid gamla "Skeppa Sportfiske".
Citera
2017-10-18, 15:51
Medlem
Revelationss avatar
De har dock spärrat av ett stort område som är dessutom högtrafikerad. Det är väldigt långa bilköer just nu.
Citera
2017-10-18, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwer1717
Kan det ha koppling till sprängningen på Nygatan för några veckor sedan?

Alternativt som vanligt, någon som ska skrämma någon gällande droger/skulder/gäng m.m.

Förövrigt inte i "Centrala" Norrköping som det står i artikeln från AB. Det är nere i hamnområdet på en parkering bredvid gamla "Skeppa Sportfiske".

Jo det är centrala norrköping. Bilen står ju parkerad innanför promenaderna, det är ju centralt!
Citera
2017-10-18, 16:14
Medlem
Qwer1717s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Jo det är centrala norrköping. Bilen står ju parkerad innanför promenaderna, det är ju centralt!

Haha du har rätt! Men anser personligen inte att hamnen är så speciellt Centralt...

Men skit samma nu.. nåt nytt om detta??
Citera
2017-10-18, 16:19
Medlem
Citat:
Haha du har rätt! Men anser personligen inte att hamnen är så speciellt Centralt...

Men skit samma nu.. nåt nytt om detta??

Håller med dig, men är ju inte i hamnen

Inte mycket, bombgruppen påväg, polisen styr runt folk, ingen får komma in i området, boende uppmanas att gå ut via innegårdare (alltså inte via gatan mot avspärrningarna) samt ingen evakuerats än (de flesta som arbetar där/bor där har inte fått mycket info alls)!

Någon som har mer info? Gärna förstahandsinfo..
Citera
2017-10-18, 16:26
Medlem
Qwer1717s avatar
Citat:
Håller med dig, men är ju inte i hamnen

Inte mycket, bombgruppen påväg, polisen styr runt folk, ingen får komma in i området, boende uppmanas att gå ut via innegårdare (alltså inte via gatan mot avspärrningarna) samt ingen evakuerats än (de flesta som arbetar där/bor där har inte fått mycket info alls)!

Någon som har mer info? Gärna förstahandsinfo..

Såg något om att nån hade sett "föremålet" kopplat till en lina som ledde till bilen.
Jag gissar på handgranat.

Bor det någon "kändis" där nere??
Är väl en boendeparkering där boende från ett stort område får parkera? Kan bli knepigt att lista ut vem "föremålet" var riktat till.
Citera
2017-10-18, 16:30
Medlem
Citat:
Såg något om att nån hade sett "föremålet" kopplat till en lina som ledde till bilen.
Jag gissar på handgranat.

Bor det någon "kändis" där nere??
Är väl en boendeparkering där boende från ett stort område får parkera? Kan bli knepigt att lista ut vem "föremålet" var riktat till.

Jo jag läste också det! Tror det var från vittnet som larmat polisen.

Inte vad jag känner till, gängrelaterat kanske? Varför skulle det vara svårt? Bilen bör ju vara reggad på någon.
Citera
2017-10-18, 16:35
Medlem
Qwer1717s avatar
Citat:
Jo jag läste också det! Tror det var från vittnet som larmat polisen.

Inte vad jag känner till, gängrelaterat kanske? Varför skulle det vara svårt? Bilen bör ju vara reggad på någon.

Har du regnr då?
Citera
2017-10-18, 16:36
Medlem
Citat:
Har du regnr då?

Lol trodde du menade för snuten haha... nej tyvärr, då är det ju klurigare...
Citera
2017-10-18, 16:42
Medlem
Enligt NT har en del boende fått samtal från polisen om att de ska evakuera. Även att bombgruppen fastnat i köer.
Citera
2017-10-18, 16:56
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Misstänkt mordförsök
Vid halv fem-tiden kunde polisen ännu inte avgöra om det misstänkta föremålet var farligt eller inte.
– Vi har inlett en förundersökning gällande försök till mord, säger Agnevik.
Man har dock ännu inte avgöra om det misstänkta föremålet är farligt eller inte.
– Det beror på när bombgruppen är klara på platsen, och det vet jag inte hur lång tid det kan ta.

Eller inte? Luddig uppdatering.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in