2017-10-21, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muhahaha94
Mer en "koll" närvaro. Jag vet dock inte om det är krim eller något stort nätverk/gäng i stan (Men jag antar att det är någon myndighet som håller på med säkerhet. Antar att det är svårt för ett kriminellt gäng att vara så organiserade/informerade och många, men vad vet jag

Testa att gå igenom samma gata 1-3 gånger så får du dem direkt efter dig. Känns som en kartläggning

Om det hjälper och om du vet vad som pågick under 2016---> Det är exakt samma typer av människor som var i stan runt juli/augusti/september 2016 i Norrköping. Dessa kollar mycket och är ganska så många och bara samlar information.

Så du menar att du märker av ökad närvaro av typ SÄPO? Tycker detta låter lite konspiratoriskt...

Någon som hört något nytt kring föremålet under bilen/BO/GM?
Citera
2017-10-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Så du menar att du märker av ökad närvaro av typ SÄPO? Tycker detta låter lite konspiratoriskt...

Någon som hört något nytt kring föremålet under bilen/BO/GM?

Vi som är uppväxta i norrköping och har det som våran hemstad märker av ytterst små skillnader i folkslag som rör sig, Det är inte en stor stad och man ser vanligtvis samma ansikten varje dag.

men men, du får tro att jag är konspiratorisk, vad bryr jag mig. Det är ett anonymt forum.
Citera
2017-10-22, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muhahaha94
Vi som är uppväxta i norrköping och har det som våran hemstad märker av ytterst små skillnader i folkslag som rör sig, Det är inte en stor stad och man ser vanligtvis samma ansikten varje dag.

men men, du får tro att jag är konspiratorisk, vad bryr jag mig. Det är ett anonymt forum.

Jag bor i samma stad och det finns ju över 100 000 människor här... men för att inte tappa ämnet, menar du att dessa har en koppling till handgranaten under bilen? Och varför skulle dom följa efter vanligt folk om de vill åt gängkriminella alt hen som plaserade bomben under bilen?
Citera
2017-10-25, 13:25
Medlem
Qwer1717s avatar
Inget nytt om detta? Vilka som kan ligga bakom osv..?
Citera
2017-10-25, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwer1717
Inget nytt om detta? Vilka som kan ligga bakom osv..?

Stod något i NT igår men kunde inte öppna artikeln
Citera
2018-02-20, 13:27
Medlem
Kom någon faktiskt fram till vems bilen var? Såg att en av de som det spekulerats kring nyligen gått bort och jag uppfattade det som att han blivit mördad - men det är väl så den världen funkar...
Citera
2018-02-20, 20:33
Medlem
Qwer1717s avatar
Citat:
Kom någon faktiskt fram till vems bilen var? Såg att en av de som det spekulerats kring nyligen gått bort och jag uppfattade det som att han blivit mördad - men det är väl så den världen funkar...

Enligt obekräftade uppgifter så ska det vara han som dog i olyckan vid Herrbeta igår kväll.
Alltså den person som stod som ägare på bilen där handgranaten var planterad. Han förekommer som sagt även i en stor mängd gängrelaterade händelser som skett i Norrköping de senaste åren.
Citera
2018-02-20, 21:04
Medlem
Citat:
Enligt obekräftade uppgifter så ska det vara han som dog i olyckan vid Herrbeta igår kväll.
Alltså den person som stod som ägare på bilen där handgranaten var planterad. Han förekommer som sagt även i en stor mängd gängrelaterade händelser som skett i Norrköping de senaste åren.

Menar du att det var en olycka han dog i utan koppling till handgranaten/kopplade till samma konflikt som resulterade i handgranaten?
Från hans facebooksida såg det ut som att någon gjort något som resulterade i hans död
Citera
2018-02-20, 22:22
Medlem
Qwer1717s avatar
Citat:
Menar du att det var en olycka han dog i utan koppling till handgranaten/kopplade till samma konflikt som resulterade i handgranaten?
Från hans facebooksida såg det ut som att någon gjort något som resulterade i hans död

Som sagt, vet inte om något stämmer. Men ja, det ska vara en olycka som ej är kopplad till detta (Läs på Norrköpingnews)..
Har du länk till facebooksidan?
Citera
2018-02-20, 22:28
Medlem
Citat:
Som sagt, vet inte om något stämmer. Men ja, det ska vara en olycka som ej är kopplad till detta (Läs på Norrköpingnews)..
Har du länk till facebooksidan?

Hade läst lite fel på hans facebook, alltså antydde den inte mer än att han på något sätt dött, sorry.
Citera
2018-02-21, 20:55
Medlem
Qwer1717s avatar
Citat:
Hade läst lite fel på hans facebook, alltså antydde den inte mer än att han på något sätt dött, sorry.

Det är nu bekräftat att det handlar om den person vars Facebook blivit länkad tidigare i denna tråd.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in