2017-10-17, 19:07
Medlem
musttomtes avatar
Han skulle kunna få det het om öronen om några anmäler

"Kontakta socialtjänsten om du misstänker att ett barn är utsatt för sexuella övergrepp. Du behöver inte ha några bevis, din misstanke räcker"

Ännu bättre än Polisen =) karma

https://www.1177.se/Stockholm/Tema/Barn-och-foraldrar/Familjeliv-och-relationer/Forandrad-livssituation/Sexuella-overgrepp-mot-barn-och-unga/
Citera
2017-10-17, 19:08
Medlem
Ruuzaks avatar
Martin Timell måste ju sitta i något hörn med svettpärlor i pannan och pusta ut.
– Fjew, dodged a bullet there..
Citera
2017-10-17, 19:09
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Nej. Standardformuleringar från polisens sida när de inte startar en FU.

Okej..
Citera
2017-10-17, 19:09
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huxtable
Jävlar vad det hamras i det där kistlocket nu...

Känns helt klart kört nu för AB och Virtanen.

Det kanske är att vara entusiastisk i överkant. Virtanen lär väl bli lite kvaddad och Aftonbladet få sig en törn, men tyvärr är det locket på och nya nyheter imorgon.
Citera
2017-10-17, 19:10
Medlem
Vi får inte låta detta dö ut.
Citera
2017-10-17, 19:10
Medlem
ace_secs avatar
Har hans fru Karolina Virtanen Ramqvist uttalat sig ännu?

Är allt frid ooh fröjd hemma hos dem på Folkungagatan 96? =)
Citera
2017-10-17, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Hade detta hänt nu och Wallin polisanmält Virtanen för våldtäkt hade han häktats. I det läget hade det varit fritt fram för medierna. Man hade gjort det oavsett om fallet hade lagts ner, typ Assange.
Nu handlar det om en händelse för 10 år sedan, som 5 år senare var föremål för en polisutredning som lagts ner. I juridisk mening är han därmed oskyldig, även han ändå kan ha begått ett brott.
Intressant att se hur man slår lika hårt från alla håll utan undantag när det är motståndare som är villebrådet

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/odM3j/bjork-anklagar-dansk-regissor-for-trakasserier

Hur var det nu, visst är 17 mer än 10?
Citera
2017-10-17, 19:11
Medlem
Någon som pallar uppdatera mig, det finns så många sidor att läsa igenom.
Vad består anklagelsen i och hur övertygande är bevisningen? Det här är ju skitstort om det stämmer, riktigt illa att dom skyddar honom också.
Precis som dom gjorde med afghanen som ofredade en 14-åring.
Blir spyfärdig av sånt här.
Citera
2017-10-17, 19:12
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AversisrevA
Noterar att det bara är män som kommenterat hans tweet. Synd att inga kvinnor gjort det. Det kan uppfattas som en typ FB-mobb med anti-PK-åsikter som vittrar blod och plötsligt börjat bry sig om mäns våld mot kvinnor.

Jag är måttligt förkrossad över en B-kändis som anmäler en våldtäkt fem år efter att den påstås ha hänt och fortsätter skriva till "gärningsmannen" på twitter.

För att tala klarspråk.

Jag definierar inte det som våldtäkt. Utan det vanliga fenomenet att kvinnor har sex med män ibland av andra orsaker än att de är kåta. Det kan vara för att bli populära, för att göra karriär, för att de är kära, eller för att killen tjatar.

Att kalla det för våldtäkt är som att anmäla en telefonförsäljare för rån. Det går att pusha mäniskor till att köpa saker de inte vill och knulla fast de inte vill. Men våldtäkt och rån är det inte utan våld eller hot om våld eller annan "trängande fara".

Jag vet att feminister upprörs mer över tjatsex än att araber gruppvåldtar i parken för att tjatsex kan härledas till "strukturer" och "normer".

Men för den som inte är feminist blir upprördheten måttlig över tjatsex.

Så du har inte "avslöjat" eller "genomskådat" något.

Virtanen är avslöjad som patetisk, skuskig och grisig även om jag inte tror traumat varit särskilt stort för tjejen som fick hans mejl.

Jag kan tycka det finns poetisk rättvisa i att Virtanen nu offras som en "vit man med makt" utan att behöva låtsas att jag bryr mig nämnvärt om feministerna som korsfäster honom.
Citera
Bannlyst
Man skulle få vara en liten fluga på väggen och höra hur snacket går bland höjdarna/schibstedt på aftonbladet.

Kan tänka mig att 98 procent av dom vill slänga ut han med skallen före...men Anders Lindberg håller säkert tal för att han skall få stanna, och att det är en högerpopulistmobb som driver detta...unt so weiter...
Senast redigerad av speedskater 2017-10-17 kl. 19:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det kanske är att vara entusiastisk i överkant. Virtanen lär väl bli lite kvaddad och Aftonbladet få sig en törn, men tyvärr är det locket på och nya nyheter imorgon.

Var inte så säker på det. Feministerna kan vara riktigt jävliga när det vill sig illa. Dessutom så lär Pedo-Virtanen skaffat sig en hel del fiender de senaste åren - dels bland alla våldtäktsoffer, men även bland kollegor som sett honom svina runt för att sen leka helgon i tidningen. Nog många som vill se både honom och Aftonbladet brinna nu.
Citera
2017-10-17, 19:13
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Men det verkar som det dyker upp nya vittnesmål titt som tätt förutom de 5-10talet anonyma. Sen har vi ju en video som vi ska tala om förhoppningsvis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in